Приїхали. Скільки коштував експеримент з поїздами Hyundai


Приїхали. Скільки коштував експеримент з поїздами Hyundai

Україна більше не буде закуповувати поїзди Hyundai, а буде купувати поїзди виробництва Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ). Про це заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров в четвер. Таким чином голова уряду поставив крапку в питанні закупівлі корейських поїздів, які обійшлися Україні сумарно в $307 млн.

"Крюківський вагонобудівний завод створив поїзд не кращий і не гірший від Hyundai, який курсує зараз на нашій залізниці, - сказав Азаров. - Ми Hyundai більше купувати не будемо. Будемо купувати поїзди Крюківського заводу".

Прем'єр підкреслив, що український поїзд не поступається за своїми можливостями поїздам Hyundai, закупленим в рамках підготовки до Євро-2012. Разом з тим, Азаров не уточнив, чи буде Україна чекати постачання поїздів Hyundai, на які вже підписаний контракт.

Примітно, що в кінці липня Укрзалізниця, у відповідь на запит кореспондента ЛІГАБізнесІнформ, повідомила, що зараз в Україні немає альтернативи швидкісним поїздам виробництва Hyundai Rotem.

В рамках підготовки до Євро-2012 перед Укрзалізницею стояло завдання вже до початку чемпіонату впровадити швидкісний рух. У такі стислі терміни Крюківський вагонобудівний завод не міг виготовити необхідні двосистемні електропоїзди (або поїзди подвійного живлення), говорять в залізничній адміністрації.

Потяги такого типу можуть виробляти всі компанії, присутні на ринку світового залізничного обладнання, але перед Укрзалізницею було поставлено завдання встигнути до початку Євро. Угода про постачання 10 нових міжрегіональних електропоїздів була підписана з Hyundai Corporation 16 грудня 2010 р. Перед підписанням контракту вивчалися також пропозиції від Alstom, Siemens і Skoda.

"З моменту підписання контракту до постачання першого поїзда залишалося рівно 13 місяців. На такі терміни не погоджувався жоден виробник. Поставити 6 поїздів до початку чемпіонату погодилася тільки компанія Hyundai Rotem. Skoda також взяла участь у проекті і, враховуючи свої можливості, погодилася виготовити для Укрзалізниці два потяги", - повідомили ЛІГАБізнесІнформ в адміністрації.

Всього в рамках підготовки до Євро-2012 Україна купила 10 міжрегіональних електропоїздів подвійного живлення в дев'ятивагонній комплектації виробництва Hyundai Corporation. Загальна вартість поїздів - $307 млн. Контракт на постачання двох двоповерхових електропоїздів Skoda обійшовся в 39,9 млн. євро.

Що ж до українського швидкісного електропоїзда КВБЗ, то зараз проводяться тільки попередні випробування першого дослідного зразка. "Причому, незважаючи на те, що даний екземпляр є двосистемним електропоїздом, він не є аналогом Hyundai Rotem: різниця в інженерному вирішенні проектування тягового блоку (в КВБЗ зосереджена в локомотивному відсіку, в Hyundai Rotem - розподілена)", - підкреслили в Укрзалізниці. Рішення про долю досліджуваного зразка буде ухвалюватися відповідно до встановлених держстандартів, додали у відомстві.

Крім того, УЗ розглядає питання про створення спільного підприємства з чеським виробником Skoda з виробництва двосистемних пасажирських локомотивів на базі Запорізького електровозобудівного заводу.

Нагадаємо, запізнення корейських поїздів стали хронічними. 31 липня електропоїзд N152 Інтерсіті+ з технічних причин запізнився в Київ на 2 години 50 хв. Пасажирів швидкісного Hyundai пересадили на станції Полтава в загальні вагони поїзда N180 сполученням Київ-Полтава. Пізніше Укрзалізниця виплатила компенсацію 48 пасажирам поїзда N152 за зірваний рейс.

У держпідприємстві Українська залізнична швидкісна компанія вважають, що проблема частих поломок корейських поїздів полягає в якості українських рейок і електропостачанні.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування