В липні "Богдан" покинув український ринок автобусів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В липні "Богдан" покинув український ринок автобусів

2771
В липні було зафіксовано незвичайне для українського ринку автобусів явище: один з найбільших виробників - "Богдан" зовсім не був представлений на ринку, хоча всі попередні роки "Богдани" стабільно трималися в списку лідерів. Таким чином, результати липня стали приводом говорити, що "Богдан" фактично залишив український ринок автобусів, - відзначають в AUTO-Consulting. Правда, на те є об'єктивні причини.
У липні автобусний ринок був дуже млявим і в основному тримався за рахунок поставок шкільних автобусів в рахунок закупівель Міносвіти. Як уже повідомляв AUTO-Consulting, "Богдан" був знятий з фінальної частини конкурсу і фактично залишився без замовлень, у той час як Бориспільський автозавод, ЗАЗ і ПАЗ були оголошені переможцями в тендері, де на кону було 900 одиниць техніки. У липні ці три виробники і почали здійснювати поставки шкільних моделей. Роздрібних покупців автобусної техніки в липні було дуже мало, що й зумовило провальний для "Богдана" результат.
Але нова модель Богдан А201, створена на шасі Hyundai, поки ще не вподобана перевізниками і вони віддають перевагу вже відомим моделям інших виробників. Та й цінова політика "Богдана" на новому шасі поки не на користь швидкому відновленню позицій.
На українському ринку зараз домінують БАЗ А079 і ЗАЗ I-VAN A07, створені на шасі Tata. Користуються попитом і автобуси Рута на базі "Газелі", а також подовжені версії ПАЗ-4234.
Але за відсутності "Богдана" на український ринок почали поставляти навіть екзотичний для нас Volgabus, притому навіть у традиційному для "Богдана" 8-метровому виконанні.
У сегмент автобусів великого класу, на який так розраховували в "Богдані" до Євро-2012, цього виробника так і не пустили. Завод веде штучне виробництво за замовленнями окремих міст, тоді як масові замовлення дісталися МАЗу і ЛАЗу. Не судилося здійснити і плани з оновлення міжміських автобусів і машин для аеропортів, які були проанонсовані, але конкретного фінансування під них так і не знайшли. "Богдан" тоді навіть оголосив про створення СП з MAN, але потім про нього тихо забули.
В результаті, завод "Богдан", який має в своєму розпорядженні потужності з виробництва до 6 тис. автобусів, правда, він стільки ніколи не випускав, змушений шукати щастя на зовнішніх ринках. "Богдан" зараз активно намагається повернути свої позиції на російському ринку, просуваючи модель А201. Як повідомлялося раніше, до кінця року планує поставити на цей ринок до 1 тис. автобусів.
Але втрата домашнього ринку для "Богдана" - це тривожний сигнал, адже і в минулому році ми не раз фіксували досить низькі показники збуту "Богдана" на українському ринку. Єдина радісна подія для "Богдана" за останній час - це рішення київської влади закупити 77 зчленованих тролейбусів і 4 трамваї виробництва корпорації.
Фактично, "Богдан" загнали в сектор комунального транспорту, який є дуже складним і не завжди вигідним. Але з 1 вересня "Богдан" чекає ще один удар на російському ринку, де додатково з'явиться утилізаційний податок, що знизить конкурентні переваги українських виробників. В "Богдані" вже подейкують про перенесення виробництва в Росію, але поки мова йде тільки про виробництво легкових автомобілів. Однак, складне становище "Богдана" на українському ринку все більше буде ставити перед заводом нових питань. Не виключено, що і випуск автобусів також можуть перенести в іншу країну...
А Україна втратить ще одного автовиробника, який володіє не тільки повномасштабним виробництвом, а й готового випускати всю "лінійку" автобусів всіх класів, тролейбусів і трамваїв. Зазначимо, що на виробництві автобусів у "Богдана" задіяний Луцький завод (колишній ЛуАЗ), що саме з приходом корпорації "Богдан" отримав, свого часу, шанс зберегти колектив і профіль діяльності.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас