Китай профінансує запуск експреса між "Борисполем" і Києвом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китай профінансує запуск експреса між "Борисполем" і Києвом

983
Проект будівництва залізничного сполучення між аеропортом "Бориспіль" і Києвом зрушився з мертвої точки. Минулого тижня уряд Китаю схвалив виділення кредиту на $372,3 млн під держгарантії для будівництва "Повітряного експреса". У Держагентстві з інвестицій його називають першим інфраструктурним проектом, який не буде фінансуватися державою. Проте експерти сумніваються в його економічній доцільності.
В кінці минулого тижня уряд Китаю ратифікував угоду з Україною щодо реалізації нацпроекту "Повітряний експрес", розповів голова Держагентства з інвестицій та управління нацпроектами Владислав Каськів. Угода передбачає виділення аеропорту "Бориспіль" кредиту $372,3 млн під держгарантії. Найближчим часом Україна виплатить Китаю комісійний внесок за кредит, після чого Експортно-імпортний банк Китаю надасть перший транш в розмірі близько $15 млн. "Процес узгодження був досить тривалим. Ми очікуємо перший транш протягом двох тижнів", - розповів пан Каськів.
Експрес в "Бориспіль" планувалося запустити до початку чемпіонату Євро-2012. Проте фінансування проекту неодноразово відкладалося. Довжина маршруту "Повітряного експреса" (станція "Київ-Пасажирський" - "Бориспіль") складе 37,4 км. Поки ще не вирішено питання зупинок на шляху прямування експреса (імовірно на "Видубичах" і "Дарниці"). Для проекту необхідно побудувати 16 км залізничних шляхів, 3,5 км залізничної естакади і термінал на залізничному вокзалі. За пайової участі "Борисполя" будуть закуплені чотири електропоїзди по п'ять вагонів кожний.
Кредит видається терміном на 15 років зі ставкою LIBOR+3,5% та пільговим періодом 4 роки. "Це перший інфраструктурний проект, який не буде фінансуватися державою. Планується виплачувати кредит уже з прибутку експреса", - пояснив Владислав Каськів. За його словами, формально процес будівництва вже розпочато, а експрес може бути запущений в 2014 році. Підрядником будівництва стане китайська компанія China National Machinery Industry Complete Engineering Corporation. "Для Китаю цей проект цікавий, так як держава отримує подвійну вигоду: велике дороге замовлення для своїх підприємств і гарантоване повернення вкладених інвестицій. Оцінити ж плюси для української сторони складно без відповідних розрахунків", - зазначає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
За словами пана Каськіва, повну презентацію проекту з описом його бізнес-плану планується провести у вересні: "Я не можу зараз сказати, скільки буде коштувати проїзд в експресі, але ми розраховуємо, що проект окупиться приблизно за 15 років з урахуванням перспектив зростання пасажиропотоку в "Бориспіль"". На початку липня Верховна рада навіть звільнила "Повітряний експрес" від податку на прибуток.
Експерти сумніваються, що такий проект можна зробити прибутковим. Заступник директора Центру політичного та економічного аналізу Антон Кравченко каже, що економічно обґрунтованою ціною проїзду в експресі може бути $10 - стільки зараз платять пасажири московського "Аероекспреса" (з'єднує вокзали та аеропорти в Москві). Одначе якщо через аеропорти московського авіавузла в минулому році було перевезено близько 50 млн пасажирів, то через "Бориспіль" - всього 8 млн осіб. "Експрес може просто не набрати необхідний пасажиропотік. Особливо враховуючи, що залізниця погано сполучається з метрополітеном, а маршрут експреса незручний жителям лівого берега Києва, а це 40% його населення", - говорить пан Кравченко.
"Повітряний експрес" може стати вигідним для пасажирів, тільки якщо буде мати явну конкурентну перевагу перед іншими видами транспорту. Зараз мінімальна вартість проїзду в "Бориспіль" від Центрального вокзалу на маршрутці становить 25 грн, а на таксі - від 127 грн. Швидкість руху при цьому порівнянна - час електропоїзда в дорозі складе 41 хв., тоді як на маршрутці (за відсутності значних пробок) - близько 45 хв. Антон Кравченко упевнений, що проблему доставки пасажирів можна вирішити набагато дешевше: "Для цього необхідно закупити додатково близько 30 автобусів загальною вартістю $6-7 млн, які б їздили від метро "Бориспільська". Це буде набагато дешевше".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас