"Київстар" і МТС погодились знизити тарифи: де і наскільки? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Київстар" і МТС погодились знизити тарифи: де і наскільки?

3194
Погрози Антимонопольного комітету (АМКУ) подіяли на найбільших українських мобільних операторів - "Київстар" і МТС. Компанії направили у відомство листа про намір знизити ціни. Втім, зниження торкнеться лише окремих тарифних планів і може мати суто формальний характер, зазначають експерти. В АМКУ не задоволені заявами операторів і обіцяють продовжити розслідування.
"Київстар" виконав вимоги Антимонопольного комітету і знизив ціни, заявив учора директор з маркетингу оператора Тарас Пархоменко. В одному з тарифних планів компанії - "Класичному" - вартість внутрішньомережевих дзвінків з 11 липня зменшиться з 0,15 грн/хв. до 0,1 грн/хв., SMS-повідомлень - з 0,5 до 0,35 грн, MMS - з 1 до 0,75 грн, інтернет-доступу - з 6 до 5 грн/Мб. "Це було компромісне рішення в рамках нашого діалогу з АМКУ про тарифну політику операторів мобільного зв'язку", - говорить пан Пархоменко.
МТС також недавно повідомив АМКУ про намір знизити ціни, розповіло "Ъ" джерело в комітеті, не уточнивши подробиці. У самій компанії коментувати цю інформацію відмовилися. "Ми направили їм лист з нашою позицією, тепер чекаємо відповіді", - заявив "Ъ" директор з корпоративного управління і контролю оператора Олег Проживальський. Примітно, що 15 червня в МТС пообіцяли ввести мораторій на підвищення тарифів до закінчення вивчення питання АМКУ. Правда, в цей же день щоденна абонплата в чотирьох її популярних тарифних планах виросла на 20-80%.
АМКУ зажадав від "Київстару" і МТС знизити ціни три тижні тому (див. "Ъ" від 14 червня). У відомстві визнали необґрунтованим підвищення тарифів, що триває з весни і під час якого вартість дзвінків і SMS-повідомлень в різних тарифних планах операторів збільшилася на 20-50%. Зростання цін в "Київстарі" і МТС пояснювали, в першу чергу, інфляцією, але перший заступник голови комітету Рафаель Кузьмін підозрював операторів у завищенні собівартості і погрожував розслідуванням і штрафами в сумі до 10% виручки.
Зниження цін торкнеться зовсім небагатьох абонентів "Київстару" - в квітні-травні оператор перевів більшість користувачів "Класичного" на тарифний план "Велика сім'я" з щоденною абонплатою. "Зараз на "Класичному" знаходиться близько 20 тис. абонентів, - говорить пан Пархоменко. - Але ми відновимо підключення на нього, і у абонентів, які не захочуть користуватися пакетними пропозиціями, буде альтернатива".
Оператори навряд чи підуть далі формального зниження тарифів, вважає аналітик ІК Concorde Capital Олександр Паращій. "Всі їхні останні дії були спрямовані на боротьбу з припиненням зростання виручки і рентабельності. Акціонери не схвалять подальшого погіршення показників", - говорить він. Плата за з'єднання у розмірі 35 коп. в пакеті "Класичний" робить його не дуже привабливим, зазначає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. "Тарифні плани, які "Київстар", МТС і "Астеліт" виводили на ринок останній рік, не передбачали плати за з'єднання", - додає він.
В АМКУ дії "Київстару" і МТС вважають недостатніми, заявив "Ъ" пан Кузьмін. "Це більше схоже на формальну відписку, - сказав він. – Нас, як і раніше, не влаштовує їх обґрунтування собівартості". В "Київстарі" вчора не змогли повідомити, чи буде компанія ще знижувати тарифи. "Ми поки не отримали офіційної відповіді від АМКУ і не знаємо, до чого у них є претензії", - заявив директор департаменту регуляторно-правового забезпечення компанії Андрій Осадчук. За словами Рафаеля Кузьміна, в комітеті мають намір займатися вивченням обґрунтованості тарифів до середини липня.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас