Колектори готові регламентувати принципи роботи з боржниками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Колектори готові регламентувати принципи роботи з боржниками

573
Колекторські компанії ініціюють ухвалення закону про регулювання ринку з тим, щоб витіснити з нього гравців, що використовують неправомірні методи роботи з населенням. У парламенті готові підтримати законопроект, який вперше жорстко регламентує механізм роботи з боржниками. Втім, юристи сумніваються, що колектори добровільно виконають нові правила - над ними потрібно встановити жорсткий контроль.
Колектори, опинившись під загрозою заборони, вирішили самостійно підготувати правила роботи ринку. Як повідомлялось раніше, народний депутат Юрій Полунєєв (Партія регіонів) законопроектом N9379 запропонував ввести тимчасову заборону на надання колекторських послуг щодо фізосіб-боржників до ухвалення закону про регулювання колекторської діяльності (див. "Ъ" від 2 листопада 2011 року).
У зв'язку з цим Асоціація учасників колекторського бізнесу України (АКБУ) почала підготовку законопроекту "Про захист прав боржників при здійсненні професійної діяльності зі стягнення грошової заборгованості у позасудовому порядку". Його основні норми вчора були представлені в комітеті Верховної ради з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики.
Учасники ринку запропонували замінити термін "колектор" на "професійний стягувач" і дозволити займатися цією діяльністю лише компаніям, внесеним до держреєстру Міністерства юстиції. "Якщо діяльність колекторів буде регулювати Національний банк, то цей ринок буде займатися стягненням лише банківських боргів. Але існують і інші види заборгованості", - пояснює президент АКБУ Олександр Ільчук. Професійні збирачі повинні будуть мати статутний капітал не менше 10 млн грн і стягувати заборгованість більш ніж з 30 тис. боржників на рік. За словами директора юридичного департаменту Credit Collection Group Юрія Радзієвського, це дозволить витіснити з ринку компанії, що займаються цим бізнесом для швидкого отримання прибутку.
Керівник колекторського бізнесу повинен буде мати юридичну або економічну вищу освіту, а компанія буде займатися навчанням персоналу. Записи телефонних розмов з боржниками будуть зберігатися не менше року, а в приміщеннях, де проходять переговори з боржниками, здійснюватиметься відеоспостереження. Колектори в складі не менше 10 членів увійдуть в саморегулюючу організацію (СРО).
Разом з тим учасники ринку мають намір ускладнити і методи ведення бізнесу. Боржнику буде повідомлятися про борг лише закритим конвертом без розпізнавальних знаків, колектори не зможуть дзвонити йому і проводити з ним зустрічі з 22.00 до 8.00 у будні дні та з 20.00 до 9.00 у вихідні. Крім того, колекторам заборонять застосовувати до боржників силу і погрози, а також вводити їх в оману щодо суми боргу, статусу професійного стягувача та його повноважень. Порушників цих вимог СРО буде виключати з реєстру, що позбавлятиме їх права продовжувати роботу з фізособами. Автори документа визнають, що жорсткість правил роботи знизить обсяги повернення боргів. "Є компанії, які несумлінно ведуть бізнес і залякують боржників. На жаль, вони працюють більш ефективно, ніж сумлінні", - обурюється пан Ільчук. Ці норми схвалюють в парламентському профільному комітеті. "Я готовий відкликати законопроект про заборону колекторської діяльності, якщо буде схвалений запропонований закон", - пообіцяв вчора пан Полунєєв.
Юристи сумніваються в щирості бажання колекторів стежити за власними порушеннями, оскільки претензії у клієнтів зараз є до кожного з них. "Колекторська діяльність є неправомірною з огляду на використовувані ними методи. Єдиний законний спосіб повернути кошти - суд. Коли боржнику дзвонить хтось, неможливо зрозуміти, чи правомірно ця компанія отримала його персональну інформацію. Колектори можуть декларувати, що ринок буде цивілізованим, але хто буде за цим слідкувати? Їм невигідно цим займатися самим, - каже юрист юрфірми "Лексфор" Ксенія Забродська. - Вони повинні розробити чіткий механізм, наприклад, якщо колектор дзвонить боржнику вночі, то за це відразу повинен бути штраф".
"Якщо у споживача виникають проблеми при спілкуванні з колекторами, він залишається з ними один на один: ні міліція, ні прокуратура йому не допоможуть через відсутність складу злочину, - зазначає старший юрист громадської організації "Захист прав споживачів фінансових послуг" Анатолій Соболевський. - Ми підтримаємо законопроект, якщо в нього буде внесена норма про те, що колектори можуть працювати з представником боржника - адвокатом чи юристом. Його послуги можуть бути для клієнта безкоштовними і надаватися за рахунок асоціацій із захисту прав споживачів".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас