ЗМІ: "Оранта" на межі прірви


ЗМІ: "Оранта" на межі прірви

Обсяг коштів компанії в період з 01.10.2010 по 01.10.2011 знизився на 52,27%. На 1 жовтня 2011 року на рахунках компанії було 116,67 млн грн. При цьому коефіцієнт покриття коштами зобов'язань страховика за той же період знизився з 73% до 43%. Витрати на ведення справи (ВВС) у НАСК "Оранта" становлять 50%, що в рази вище, ніж в інших страхових компаніях України, пише Сегодня.

На тлі внутрішніх фінансових проблем в компанії, 29 листопада 2011 року НАСК "Оранта" відзначила своє 90-річчя. Окремий інтернет-ресурс, присвячений цій події, свідчить про значні фінансові витрати, яких зазнав менеджмент НАСК "Оранта" на організацію пафосного заходу. На наступний день, 30 листопада 2011 р., в НАСК "Оранта" почалися скорочення і звільнення співробітників, під офіційним формулюванням "з метою зниження витрат", що говорить про награність заявленої фінансової успішності компанії. Джерела з числа працівників НАСК "Оранта" повідомляють, що на сьогодні в компанії популярні значна затримка у виплаті заробітної плати та звільнення працівників, незадоволених такою внутрішньою політикою компанії.

Враховуючи такий розвиток подій навколо національного страховика, Комітет з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Верховної Ради України звернувся в Держкомфінпослуг (нині Нацкомфінпослуг) про проведення позачергової комплексної перевірки зазначеної страхової компанії. Загроза невиконання НАСК "Оранта" своїх страхових зобов'язань може негативно вплинути на страховий ринок України в цілому.

Прагнучи підвищити репутацію компанії, керівництво НАСК "Оранта" заручилося думкою агентства "Кредит-Рейтинг", рейтинговий комітет якого 18 червня 2012 року ухвалив рішення про оновлення довгострокового кредитного рейтингу за національною шкалою НАСК "Оранта" на рівні uaA.

Цікаво, що, незважаючи на гучні заяви менеджменту НАСК "Оранта" та агентства "Кредит-Рейтинг" про перехід страхової компанії на міжнародні стандарти, аудиторську звітність за МСФЗ НАСК "Оранта" так і не випустила.

Крім того, як відомо з публічних джерел, деякі акціонери НАСК "Оранта", які могли б компанію фінансово підтримати, навряд чи будуть цим займатися. Так, БТА-Банк, який є великим акціонером компанії, на сьогоднішній день стоїть на межі банкрутства і тільки політизовані заяви Держфонду Казахстану відтягують процедуру банкрутства. Представники іншого великого акціонера НАСК "Оранта", міжнародної інвестиційно-консалтингової групи "EastOnе", вийшли зі складу наглядової ради страхової компанії, що підтверджує інформацію про вихід зі складу акціонерів компанії.

За твердженням пересічних клієнтів НАСК "Оранта", ситуація на сьогоднішній день у порівнянні з груднем 2011 року не покращилася. Компанія продовжує затягувати строки виплат, намагається значно занижувати суми страхових відшкодувань, нарощує борги. Ставлення НАСК "Оранта" до своїх клієнтів залишає бажати кращого:

Володимир, житель Києва: "... Чекаю виплат більше 3 місяців. Я потерпіла сторона. З березня я регулярно чую у відповідь від працівників "Оранти" в ультимативній формі - "Чекайте, ми повідомимо керівництву". Жахливе ставлення до своїх обов'язків. Я шкодую, що звернувся в цю страхову компанію... "

Наталія, киянка. "... Моя справа тягнеться вже рік. Спочатку "Оранта" намагалася знизити суму виплати, але суд ухвалив рішення на мою користь. Тепер "Оранта" відмовляється платити навіть через виконавчу службу за рішенням суду..."

Подібна ситуація викликає низку запитань: Що чекає страховий ринок України при продовженні зниження ліквідності НАСК "Оранта" та ускладненні її фінансових проблем, пов'язаних з невиконанням своїх страхових зобов'язань? Чому мовчить Нацкомфінпослуг? Яка буде подальша реакція Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Верховної Ради України щодо діяльності НАСК "Оранта"?

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua