В Україні з'явиться новий податок - на утилізацію авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні з'явиться новий податок - на утилізацію авто

6719
Незважаючи на заяви про підтримку виробників, держава планує збільшити фіскальний тиск на галузь. Мінекології запропонувало ввести збір, за кошти від якого планується створити систему утилізації непридатних до використання транспортних засобів. В результаті подорожчають як імпортні, так і вітчизняні автомобілі - зараз міністерство обговорює тариф 1-1,5 тис. грн з кожного автомобіля.
Міністерство екології та природних ресурсів (МЕПР) пропонує ввести утилізаційний збір з імпортерів і виробників легкових і вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки. У вівторок ввечері міністерство оприлюднило проект постанови Кабінету міністрів "Про деякі питання заготівлі та утилізації непридатних до використання транспортних засобів". У міністерстві відзначають, що проект був розроблений за дорученням президента Віктора Януковича, яке було дано в кінці травня.
У МЕПР документ не коментують, начальник відділу екологічної безпеки міністерства Олександр Посмітний зазначив лише, що проект знаходиться на початковій стадії розробки. "Ми зараз прораховуємо тариф утилізації транспорту. Ведемо з цього приводу діалог з асоціацією "Укравтопром"", - говорить він.
Кошти для утилізації пропонується направляти в спеціальний фонд, розповіло "Ъ" високопоставлене джерело в міністерстві. "Зараз ми опрацьовуємо два варіанти: вилучати ці кошти в момент продажу автомобіля в салоні або в момент його випуску заводом або імпорту в країну", - говорить він. При цьому утилізувати техніку повинні будуть імпортери і виробники автомобілів самостійно або підписавши договір з уповноваженими підприємствами, які підпорядковуються Кабміну або іншим суб'єктам господарювання, які мають відповідне обладнання і потужності.
Зараз обговорюється ставка 0,7 грн за кубічний сантиметр робочого об’єму циліндра двигуна легкового автомобіля. Тобто, наприклад, збір за автомобіль масового сегмента (об'єм двигуна 1000-2200 куб. см) складе 0,7-1,5 тис. грн. Зараз щорічно в країні списується близько 100 тис. автотранспортних засобів, наголошується в супровідному документі до проекту. При цьому належного механізму їх утилізації немає.
В "Укравтопромі" підтверджують, що ведуть переговори з міністерством, але вважають, що введення збору погіршить становище виробників. "Податкове навантаження на виробників і без того не стимулює розвиток автопрому. Якщо введуть ще додатковий збір, це може закінчитися катастрофою", - попереджає директор департаменту маркетингу і промислового аналізу "Укравтопрому" Георгій Овсянников. "Якщо держава навантажує виробника додатковими податковими зборами, це негативно відбивається і на заводі, і на споживачах", - говорить голова правління Запорізького автозаводу Микола Євдокименко.
Проти введення збору виступають і імпортери. На їхню думку, його введення не матиме значного впливу на продажі, але змусить споживачів платити більше. "В Україні і так слабка купівельна спроможність населення, і введення додаткових зборів знову ляже на плечі споживачів. Швидше за все, це спосіб поповнити бюджет за рахунок автопрому. Україні необхідно оновлювати парк автомобілів, так як його середній вік становить 18 років (для порівняння, в ЄС - 8,5 років, США - 9,2 років, РФ - 12,9 років - дані "Укравтопрому"), але такі заходи урядів не дозволять поліпшити ситуацію", - упевнена генеральний директор "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер Mazda і Suzuki) Олена Дуніна. На її думку, в нинішньому вигляді до документа є питання щодо цільового використання коштів. "У країнах, де розвинений або активно розвивається автопром, споживачів стимулюють купувати нові автомобілі, вводячи високі податки на використання автомобілів, що підлягають утилізації", - говорить пані Дуніна.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас