Що відбувається з компанією "АероСвіт" насправді? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що відбувається з компанією "АероСвіт" насправді?

8348
Ситуацію з авіакомпанією "АероСвіт" останнім часом можна охарактеризувати словами класика "все дивасніше й дивасніше". Нескінченні скарги пасажирів на обслуговування, втрату багажу, затримку рейсів стали частішими з 8 червня, в акурат з початком Євро-2012.
Літаки не літають
Так, 8 червня авіарейс Київ-Варшава, яким летіли нардепи і журналісти, був затриманий на 3 години. Затримка була викликана запізненням літака з Москви і переведенням частини пасажирів польської компанії LOT. З Москви український перевізник не зміг вилетіти вчасно, оскільки четверо пасажирів не з'явилися на посадку на рейс Москва-Київ.
На офіційній сторінці "АероСвіту" в Facebook перед пасажирами вибачилися і назвали причину збоїв: "несподіване для компанії виведення з експлуатації в травні цього року чотирьох літаків зарубіжних перевізників-партнерів і затримка з постачанням двох нових повітряних суден з незалежних від "АероСвіту" причин. З початку наступного тижня "АероСвіт" поступово буде відновлювати регулярність польотів шляхом введення в експлуатацію п'яти додаткових літаків. Водночас, у цей період можливі затримки окремих авіарейсів". І в цьому контексті попросили пасажирів уточнювати фактичний час вильоту-прильоту. 
11 червня було затримано 38 міжнародних рейсів (маються на увазі затримки більше ніж на годину). 12 червня рейси в Торонто, з Нью-Йорка і Бангкока затримувалися більше ніж на 10:00, з Санкт-Петербурга - на 4:00. Зараз, за ​​словами прес-служби "Міжнародного аеропорту "Бориспіль" ситуація з регулярністю польотів стабілізувалася. Так, 12 червня замість 38 були затримки лише 7 рейсів.
Якщо "АероСвіт" називає такі збої в роботі наслідком "технічних причин", виникає резонне питання: що ж такого могло статися з літаками, і хто винен у затримці поставок нових літаків? Раніше прес-служба компанії заявила, що розраховує до серпня поточного року розпочати експлуатацію п'яти нових повітряних суден. Перший літак Boeing 737-800 Next Generation з 11 замовлених компанією прибув у київський базовий аеропорт "АероСвіту" в березні ц.р., другий - 27 травня.
Крім того, "АероСвіт" має намір в 2012-2016 роках повністю оновити свій парк літаків Boeing 737 і перейти на експлуатацію середньомагістральної авіатехніки нового покоління. У червні цього року також планується поставка в Україну перших двох літаків Embraer 190 із заводу бразильського авіабудівного концерну. Всього альянс "Українська авіаційна група", до складу якого входить "АероСвіт", замовив поставку 10 літаків Embraer 190 до кінця 2013 року.
Також "АероСвіт" розглядає пропозицію з поставки в лізинг додатково ще двох літаків нового покоління Boeing 737-700. Компанія розраховує в червні-липні 2012 року закрити угоду і почати експлуатацію нової техніки.
Справи "ліцензійні"
Поки що залишається тільки моніторити ситуацію з поставками і, можливо, незабаром ми дізнаємося, хто недобросовісно підійшов до цього питання. Тим часом, у ЗМІ з'явилася інформація, що "АероСвіту" загрожує анулювання ліцензії на здійснення міжнародних авіаперевезень. Про це ресурсу УНН повідомили в Міністерстві інфраструктури України.
Як повідомив анонімний співрозмовник агентства, Державна авіаційна служба України отримала розпорядження підготувати документи, необхідні для анулювання ліцензії "АероСвіту" на здійснення міжнародних авіаперевезень. 
У самій компанії цю інформацію спростували. "Інформація, приписана анонімному джерелу, базується на вигадках та чутках. Це вже не перший випадок розповсюдження останніми місяцями фальсифікацій щодо авіакомпанії. "АероСвіт" перевіряє інформацію щодо їх ініціатора", - наголошується в повідомленні прес-служби компанії.
В Державіаслужбі також заперечують інформацію про анулювання ліцензії. "Ситуація є такою, що Державіаслужба не отримувала розпорядження і не готує документів про те, щоб позбавити "АероСвіт" ліцензії на міжнародні перевезення. Звичайно, ми розбираємося з ситуацією, відбуваються зустрічі керівництва "АероСвіту" і Державіаслужби. І керівництво "АероСвіту" звітує про те, що воно зробило протягом доби. Наскільки я знаю, якщо вчора було 38 затримок рейсів, то сьогодні їх було 7. Зараз Державіаслужба приймає цей звіт від "АероСвіту", але про те, щоб позбавити компанію ліцензії, не йдеться", - зазначила прес-секретар Державіаслужби Людмила Петрів.
Можливою причиною появи такої дезінформації могли стати скарги клієнтів "АероСвіту", які в тих же соцмережах прямо закликають збирати підписи для позбавлення авіаперевізника ліцензії. І тут, напевно, є за що.
На що скаржаться пасажири
Всі, напевно, пам'ятають конфуз, який мав місце на початку червня цього року: 34 громадянина України не змогли вилетіти зі Стокгольма (Швеція) на батьківщину, оскільки їх без всяких пояснень не пустили на рейс компанії Аеросвіт. Пізніше компанія пояснила, що квитків продали більше, ніж було місць у літаку. Тоді пасажирам запропонували нові квитки за свій рахунок, а відшкодувати обіцяли пізніше.
Щоб дізнатися про проблеми в роботі "АероСвіту" далеко ходити не потрібно - достатньо зайти на їхню сторінку в Facebook.
Так, користувач Віктор Коваленко пише: "Вчора просиділи в Донецьку до глибокої ночі і замість прильоту додому о 23 годині були на світанку. Жодних пояснень, коментарів і навіть вибачень не було! Сьогодні вранці теж саме з рейсом з Донецька. Вилетіли колеги мої через 4,5 години після зазначеного часу. Поведінка та сама - жодних пояснень, вибачень. Через це хлопець спізнився на рейс до Вільнюса та ще й новий квиток за свій рахунок змушений був купити". 
Користувач Олег Чудан пише наступне: "Це просто смішно, сервісу 0, ні хто нічого не знає і після 30 хвилинного спілкування з їх коллцентром з'ясовується що ви можете тільки подати скаргу і вона буде розглянута протягом 3 місяців, затримали рейс 290 Ларннака -Київ з 16.45 на 3.00 ранку видавши людям ваучер на 15 євро на харчування на 10 годин очікування в аеропорту, вартість страви від 9 до 27 євро! Хоча на їх ж сайті написано що і за законом міжнародних перевезень пасажирів вони зобов'язані були поселити відвезти і привезти людей в готель і годувати як мінімум 2 рази. Прямого представника в аеропорту Ларнака від Аеросвіт немає є тільки компанія яка з ними співпрацює, яка сама протягом всіх 10 годин не могла до них ні додзвонитися ні зв'язатися, і заявила що це не в перший раз Аеросвіт просто не бере трубку просто ігноруючи їх. Понад 8 годин очікування вони були просто зобов'язані надати житло і харчування, на що Аеросвіт просто відповів у коллцентрі що вони ні чим не можуть допомогти, можемо тільки залишити скаргу. Люди з маленькими дітьми спали в аеропорту, літні люди були доведені до повної знемоги".
На поганий сервіс скаржаться й іноземці. Користувач Jon Michael Anzalone з Нью-Йорка після своєї поїздки до Грузії рейсом "АероСвіту" написав: "Я вдома! Я обіцяю розповісти більше про те, як прекрасні Грузія, Тбілісі та Сванеті, ніж про те, який тортурами виявився зворотний шлях. Для початку, якщо ви коли-небудь будете летіти в або через Східну Європу, не літайте "АероСвітом" і переконайтеся в тому, що за жодних обставин не будете переведені в київський "Бориспіль".
Звичайно, є й такі, хто дякують компанію. Деякі відзначають, що міжнародні перевезення "підкачали", а от, наприклад, рейс "Київ-Одеса" курсує без проблем.
За словами прес-секретаря Державіаслужби України Людмили Петрів, по кожному окремому випадку потрібно розбиратися, де вина авіакомпанії, де вина аеропорту, сервісної компанії, яка обслуговує той чи інший рейс. "Я б дуже хотіла звернути увагу пасажирів: якщо вони скаржаться на дії авіакомпанії, відповідно до нового Повітряного кодексу вони повинні також скаржитися і в Державіаслужбу України. Кожен такий випадок ми розглядаємо. Більш того, відповідно до нового Повітряного кодексу ми маємо право штрафувати авіакомпанії, що і будемо робити за необхідності", - зазначила вона.
Читачі Finance.ua
Читачі Finance.ua також не залишилися осторонь теми з проблемами "АероСвіту". Деякі коментарі до новини про анулювання ліцензії "АероСвіту" звелися до реплік "давно пора". Але є й інші думки.
max_us_ua - Якщо штрафувати за ту фігню, що коїться у нас в авіакомпаніях та аеропортах, віднімати ліцензії, залишиться один аеропорт в Україні - Межигір'я, і ​​один вертоліт. Правда, всі місця в ньому зайняті))) А якщо серйозно - чим менше нашого капіталу в якійсь галузі на нашому ринку, тим швидше - тут згоден! - прийдуть лоукост. Правда, навіщо вони будуть при 1) нашій корупції; 2) мінімальному завантаженні величезних аеропортів, потрібних тільки для євро, 3) у світлі майбутньої девальвації гривні (в чому не сумніваюся). Нашій країні взагалі 1-2 аеропортів достатньо, причому другий повинен бути невеликим. Не зберуть тут лоукост необхідного їм пасажиропотоку. Та й - див п.п. 1-3
MPP - Аеросвіт, Донбасаеро, Дніпроавіа та Віндроуз - це 4 окремих юрособи одного консорціуму. Так що сьогодні цей консорціум є № 1 і за кількістю бортів і за покриттям рейсами. Поточний флот: Аеросвіт - 24 літаки (+19 замовлено) Донбасаеро - 10 літаків Дніпроавіа - 28 літаків Віндроуз - 4 літаки Разом 66 літаків. Для порівняння, у другого за величина МАУ - тільки 20 літаків. При цьому далекомагістральні В767 є тільки у Аеросвіту. Так що відібрати у Аеросвіту ліцензію - це все одно що відключити половину пасажиропотоку, при цьому його візьме на себе не українська компанія, а зарубіжні лінії... Є в цьому сенс? Дуже сумніваюся.
WASH - Та годі! Цілком нормальна компанія Аеросвіт! Є звичайно і краще, але ж там і ціна інша. А я особисто питав іноземців, чому вони летять Аеросвітом. Їх повністю влаштовує сервіс (я говорю про європейців!) За значно нижчої ціни квитків. Звичайно, у компанії є маса недоліків, але вони переборні.
P.S.
Наостанок варто згадати про фінансову ситуацію в "АероСвіті". У 2011 році чистий збиток компанії склав 1,456 мільярда гривень (182 мільйона доларів), що в 3,3 рази перевищує розмір чистого збитку за підсумками 2010 року. Боргові проблеми у компанії виникли не так давно. Наприкінці березня частину рейсів "АероСвіту" могли скасувати через борги, але компанія вчасно відреагувала на загрози і пообіцяла надалі не порушувати домовленість про своєчасну оплату послуг Украероруху, який є провайдером аеронавігаційного обслуговування.
Не варто забувати також про те, що в квітні у ЗМІ активно мусувалася інформація про зміну власника, яка була спростована співголовою наглядової ради "АероСвіту" Григорієм Гуртовим. Можливо, як і у випадку з інформацією про анулювання ліцензії, тут все не так просто.
Нагадаємо й те, що зараз компанія разом з авіакомпаніями Дніпроавіа (Дніпропетровськ) і Донбасаеро (Донецьк) входить в стратегічний альянс Українська авіаційна група, підконтрольний українській групі Приват. Власниками групи є бізнесмени Геннадій Боголюбов, Ігор Коломойський і Олексій Мартинов...
Олексевич Марія
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас