Знову 25. Кому потрібне нове мито на іномарки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Знову 25. Кому потрібне нове мито на іномарки

Казна та Політика
3270
Україна вирішила ввести спецмито на імпортні авто. Рішення було ухвалено Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі ще 6 червня, але документ ще не опублікований і не набув чинності. За неофіційними даними, комісія затвердила запропонований виробниками розмір ставок, і в найближчі роки максимальне мито на іномарки складе 25%.
Розміри нових ставок
Міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко, який і повідомив про рішення комісії, пояснив, що офіційне рішення буде оголошено по завершенню консультацій з торговими партнерами. Міністр додав, що в Україні за останні три роки істотно скоротилося виробництво автомобілів. В результаті було втрачено понад 12 тис. робочих місць, різко зростає частка імпорту.
"На сьогоднішній день є всі підстави для того, щоб захищати ринок в Україні таким чином. Чому українські виробники та український ринок повинні бути захищені 6-10% митом? Ті ж виробники в Росії захищені 25% мита та успішно розвивають свою промисловість", - зазначив Петро Порошенко.
Він не назвав затверджені ставки спецмита і терміни їх дії. Проте раніше Мінекономрозвитку рекомендувало комісії встановити спецмита на рівні 6,46% для автомобілів з об'ємом двигуна від 1000 до 1500 куб. см і 15,1% - для авто з двигуном від 1500 до 2200 куб. см. Спеціальне мито стягуватиметься додатково до вже існуючого, 10%-вого. За неофіційними даними, саме ці ставки спецмита були затверджені комісією.
Аналогічні ставки називав президент Укравто Таріел Васадзе в інтерв'ю ЛІГАБізнесІнформ. За словами бізнесмена, обговорювалося мито на рівні 6% і 12,9%. Це мізерна надбавка, яку не помітить звичайний покупець, упевнений голова УкрАвто. Він підкреслює, що скорочення імпортного мита з 25% до сьогоднішніх 10% дало можливість заробити автоімпортерам. В результаті страждає бюджет країни і внутрішній виробник.
Якщо комісія дійсно затвердила запропонований рівень ставок, то, враховуючи чинне 10-відсоткове мито, сукупний розмір ввізного мита для автомобілів з об'ємом двигуна від 1500 до 2200 куб. см складе 25,1%, а для авто з двигуном від 1000 до 1500 куб. см - 16,46%.
Цю інформацію побічно підтверджують в Мінекономрозвитку. Говорячи про захист ринку, заступник начальника управління розвитку базових галузей промисловості Мінекономрозвитку Володимир Горник оперує ставкою мита 25%, яка, за його словами, закладена в проекті Державної програми розвитку легкового автомобілебудування України до 2020 року.
План порятунку
Мито - це один з важелів захисту власного ринку, воно дозволить дати поштовх розвитку автопрому, каже Володимир Горник. "Сьогодні, за чинного 10-відсоткового мита, інвестори не зацікавлені вкладати гроші і розвивати виробництво в Україні, - пояснив він ЛІГАБізнесІнформ. - При 25-відсотковому миті вартість імпортованого автомобіля збільшиться, буде створена локалізація, що задіє українські суміжні підприємства".
Втім, автовиробники кажуть, що саме по собі мито не допоможе автопрому встати на ноги. Необхідно витримати баланс інтересів українських підприємств та іноземних компаній. Для цього потрібен комплекс заходів зі зниження податкового тиску. При цьому держава має забезпечити збільшення платоспроможності населення.
У корпорації УкрАвто застерігають: якщо не будуть створені рівні умови для виробників, Запорізький автозавод може зупинитися. "Якщо нічого не зміниться в наступному році, ми можемо оголошувати, що ще один завод в Україні припиняє своє існування", - зазначив віце-президент з виробництва корпорації УкрАвто Олег Папашев.
За його словами, Україна після вступу до СОТ надала вільний доступ на свій ринок імпортним товарам, при цьому умови для місцевих підприємств не змінилися. "Україна є членом СОТ... Були внесені шалені зміни в законодавство... Створено рівні умови для переміщення товарів. Але, зробивши цей крок, Україна не зробила головного - не адаптувала законодавство в галузі виробництва", - говорить представник УкрАвто.
В Україні - величезна кількість податків, існує проблема з поверненням ПДВ. "Практика, коли держава винна ЗАЗу 200 млн.грн., не нормальна. Для бізнесу це суттєва сума, враховуючи, що кредитні ресурси сьогодні коштують 20%. Це не ставить Україну в рівні умови з конкурентами", - зазначив Папашев.
Примітно, що, говорячи про введення мит, сьогодні український автопром зміщує акценти. Раніше мито розглядалося як основний інструмент залучення іноземного інвестора. Сьогодні в автопромі не приховують: зацікавленості у світових концернів у приході на український ринок немає, а мито дозволить вирішити проблему зовнішньоторговельного балансу.
За словами Папашева, український авторинок обсягом 250-280 - тис. не цікавий потенційним інвесторам. Щоб світові автовиробники прийшли в Україну, держава повинна забезпечити гарантії захисту інвестицій та бізнес-план з повернення коштів.
З цим погоджується Петро Порошенко: "Частка імпортних автомобілів в дефіциті платіжного балансу складає значну частину, і не реагувати на це ми не можемо". Сьогодні залучення інвестора не є головною метою, основне завдання - захист національного виробника, підкреслили в Мінекономрозвитку.
Особлива думка
Нове мито - найгірший спосіб захистити вітчизняного виробника, вважає народний депутат Віктор Янукович (молодший). Введення спецмита матиме руйнівні наслідки для українського ринку, вважає він.
"Якщо ми говоримо про розвиток, а не про консервацію галузі, на ринку повинна працювати вільна конкуренція, - вважає депутат. - На умовах, які пропонуються, можна врятувати одну-дві компанії на декілька років, але не індустрію в цілому".
У разі введення спецмита ціни на українські автомобілі відразу ж підвищаться. "Але не за рахунок поліпшення якості, просто на ринку не буде вибору. При цьому найбільше постраждає середній клас", - упевнений Віктор Янукович.
"Якщо буде реалізований цей недалекоглядний крок, у відповідь можемо отримати відповідні санкції з боку членів СОТ на український експорт - АПК, металургію і так далі", - додає депутат.
Перша міжнародна реакція на можливе введення Україною мит з'явилася ще в кінці минулого тижня. Японська делегація в СОТ заявила, що в разі введення додаткових мит на імпорт автомобілів Україна грубо порушить правила СОТ.
У заяві нагадується, що згідно з правилами СОТ Україна може ввести мита тільки в разі різкого непередбачуваного зростання імпорту. Тоді як імпорт автомобілів в країну за 2009-2010 роки, навпаки, знизився - на 71,5%, до 107 тис., стверджує японська делегація. А поставки японської техніки падали навіть більш високими темпами: з 51,6 тис. автомобілів в 2008 році до 9 тис. в 2010 році.
Разом з тим, негативно введення додаткового мита на іномарки оцінили учасники опитування, яке проводилося на порталі ЛІГА.net. Проти введення мита висловилися 72,45% респондентів (1010 голосів). Опитування проводилося з 30 травня по 8 червня 2012 року, участь у ньому взяли 1394 відвідувачі порталу.
Денис Кацило
За матеріалами:
ЛігаБізнесІнформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас