Розкіш 2.0. Хто буде платити податок на дорогі іномарки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Розкіш 2.0. Хто буде платити податок на дорогі іномарки

Казна та Політика
2989
Уряд оприлюднив чергову ініціативу, покликану забезпечити соціальну справедливість. Покупцям дорогих автомобілів пропонують переплачувати 40% вартості моделі в салоні. Відповідні норми оформлені в законопроект N10558, підготовлений Міністерством фінансів. Попередній мінфінівський варіант "податку на розкіш" був відправлений на доопрацювання прем'єр-міністром Миколою Азаровим.
Учасники автомобільного ринку вважають, що нова інтерпретація "податку для багатих" - черговий інструмент для політичних маніпуляцій напередодні виборів. У разі схвалення проекту автодилери просто перейдуть на "сірі схеми" поставок, що діяли в 90-х.
Ціна за розкіш
Під дію законопроекту N10558, який у разі схвалення набуде чинності з 1 січня 2013 року, підпадають легкові автомобілі вартістю понад 700 мінімальних зарплат (понад 765 тис. грн. або $100 тис.), з об'ємом двигуна більше 3990 см куб. (крім вживаних), а також мотоцикли з об'ємом двигуна більше 995 см куб.
Ставка податку для цих категорій транспорту складає 40% від їх вартості, з урахуванням податку на додану вартість. У разі схвалення законопроекту, "податок на розкіш" буде стягуватися тільки один раз, безпосередньо в автосалоні при реалізації товару.
Виходячи зі встановленого цінового порогу, новий податок на розкіш поширюється не тільки на такі люксові бренди, як Rolls-Royce, Maybach, Ferrari і Maserati, а й на масовіші марки, такі як BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Porsche. Наприклад, модель BMW X5 xDrive40d в офіційній дилерській мережі пропонується за 84,999 тис. євро або близько $105 тис. Range Rover обходиться орієнтовно в 100,5 тис. євро ($125 тис.), а Audi Q7 6.0 TDI quattro Tiptronic - в 133,5 тис. євро ($166 тис.).
На думку автодилерів, основна мета законопроекту - викликати симпатію малозабезпечених верств населення напередодні виборів. Однак за це доведеться заплатити luxury-сегменту українського авторинку, який буде фактично "поховано" - якщо закон таки схвалять, багато офіційних автосалонів будуть закриті.
"Це явний популізм і гра під вибори, адже 98% населення України не можуть дозволити собі купувати такі автомобілі. Таким чином влада хоче продемонструвати, як вона бореться з олігархами", - говорить гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Шляхи обходу
Новий законопроект абсолютно не професійний і недалекоглядний, вважає Назаренко. З його схваленням Україна повернеться назад, в 90-і роки, коли в автобізнесі процвітали різноманітні схеми ухилення від податків.
"Останнім часом ніхто вже не користувався "сірими" схемами. Для автодилера простіше було заплатити 10-відсоткове мито, ніж організовувати якісь "каламутні" схеми. Тепер це відновиться, тим більше, що існують схеми, за якими взагалі не сплачуються митні платежі, як, наприклад, через оформлення спадщини, агрегатне ввезення, переїзд на постійне місце проживання", - прогнозує голова ВААІД.
Одним з найпростіших способів обходу законодавства стануть поставки нових автомобілів під виглядом вживаних. Крім того, покупці стануть реєструвати розкішні авто за кордоном, що дозволяє взагалі ухилитися від сплати відрахувань до бюджету. "Законопроект оподатковує тільки нові автомобілі. Отже, нова машина купується за кордоном і фіктивно ставиться на облік. Після зняття з обліку, автомобіль з нульовим пробігом 2012 випуску за українським законодавством може вважатися таким, що був у використанні", - пояснює Назаренко.
В Україні на такі автомобілі встановлений акциз, який збільшується в залежності від року випуску автомобіля. "Але якщо завозити автомобіль, умовно кажучи, за 300-600 тис. євро, то заплатити 5 тис. євро акцизного збору - це копійки, порівняно з 40% від 600 тис. євро", - додає він.
Крім того, згідно з новим Митним кодексом, термін тимчасового ввезення автомобіля на територію України продовжений до одного року, каже Назаренко, що дозволяє не платити податок при реєстрації автомобіля за кордоном, просто виїжджаючи на ньому з України не рідше одного разу на рік.
Враховуючи майбутні вибори і менталітет українців, ймовірність ухвалення законопроекту достатньо висока, вважає експерт, додаючи, що самі депутати від закону ніяк не постраждають.
Минулі ініціативи
Це вже не перша ініціатива Кабміну щодо введення податку на розкіш. У квітні уряд відправив на доопрацювання законопроект про податок на багатство, підготовлений Мінфіном. За словами прем'єра Миколи Азарова, розробники попереднього проекту спотворили концепцію і зміст закону.
"Адже ми закладали в нього не фіскальні завдання в першу чергу, а принцип соціальної справедливості: багаті повинні поділитися з суспільством тією частиною своїх доходів, яку вони витрачають на розкіш", - підкреслив він.
В уряді нагадали, які принципи в ньому повинні бути закладені. Перше: обкладаються саме предмети розкоші, критерієм яких є вартість, сказав прем'єр. Друге: необхідно ретельно опрацювати деталізацію цього критерію для різних товарів, для різних ситуацій.
Ще один варіант законопроекту щодо введення податку на розкіш підготували в Мінсоцполітики на чолі з Сергієм Тігіпком. У цій редакції ступінь розкішності автомобіля визначався не його вартістю, а об'ємом двигуна, що категорично не влаштовувало автодилерів. Адже в такому випадку умовному власнику автомобіля "Волга" довелося б платити більшу суму, ніж, наприклад власникові Mini з 1,5-літровим мотором і вартістю близько 40 тис євро.
Денис Кацило
За матеріалами:
ЛігаБізнесІнформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас