Введення мит на іномарки посварить Україну з СОТ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Введення мит на іномарки посварить Україну з СОТ

Казна та Політика
1589
Україна зважилася на введення мит на імпортні автомобілі для захисту вітчизняних виробників. Правда, рішення про це до цих пір не публікується, тому що зараз ведуться переговори з країнами-імпортерами. За даними видання, останні наполягають на введенні квот і в цьому випадку обіцяють не скаржитися на дії України до СОТ. Проте в Мінекономіки не погодилися з цією пропозицією - ризики України в разі введення обмежень невеликі, відзначають юристи.
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) повинна була оголосити результати розслідування на ринку імпорту автомобілів ще 28 травня - це останній день з 330, відведених законом на це розслідування. Однак тоді результати не були оголошені, а в комісії відмовлялися від коментарів до публікації рішення.
Вчора міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко заявив, що МКМТ ухвалила рішення підвищити мита для імпортних автомобілів. Розмір мита він не повідомив, зазначивши, що зараз міністерство веде консультації з "найбільшими торговими партнерами", а рішення буде опубліковано і вступить в силу тільки після закінчення цих переговорів. "Частка імпортних автомобілів складає значну частину в дефіциті платіжного балансу, і не реагувати на це ми не можемо", - зазначив міністр.
Джерело в Мінекономрозвитку (МЕРТ) розповіло, що розмір спецмита був введений на рівні, який раніше рекомендували у відомстві і на якому наполягали виробники. У квітні МЕРТ рекомендував МКМТ на додачу до існуючого 10-відсоткового мита терміном на три роки ввести додаткові - незалежно від країни походження експорту. Для автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л пропонувалося збільшити мито на 6,46% від митної вартості, 1,5-2,2 л - на 15,1%.
Рішення ввести мита пояснюється тим, що основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Південна Корея - 79%, Німеччина - 197%. Автовиробники відзначали, що з 2008 по 2010 рік частка імпортних автомобілів в загальному обсязі продажів в Україні зросла на 16 відсоткових пунктів. "Схожі заходи вживали всі країни-члени СОТ, що давало можливість ефективно використовувати потужності місцевих підприємств і збільшувати обсяги виробництва. Це єдиний спосіб підтримки українського автопрому", - зазначив голова правління ЗАЗу Микола Євдокименко. За даними асоціації "Укравтопром", на сьогоднішній день діють мита і в багатьох країнах-членах СОТ: в Китаї - 25%, Бразилії - 35%, Індії - 105%. Голова наглядової ради заводу "Єврокар" Олег Боярин заявляв раніше, що підвищення мит призведе до приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.
Однак введення Україною додаткових мит загрожує розглядами у Світовій організації торгівлі. На минулому тижні делегація Японії в СОТ заявила, що в разі введення таких обмежень Україна грубо порушить правила організації. При цьому в заяві японської делегації наводилися докази необґрунтованості заяв українських виробників. За їхніми даними, імпорт автомобілів в Україну за 2009-2010 роки, навпаки, знизився - на 71,5%, до 107 тис. (див. "Ъ" від 28 травня). "У разі введення таких заходів варто чекати зниження обсягу продажів імпортних автомобілів на 60-80%. Крім того, повернеться практика великовузлового складання автомобілів, що не має нічого спільного з вітчизняним виробництвом", - говорить керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії "Порше Україна" (імпортер Audi і Volkswagen) Сергій Носенко.
Проти підвищення мит виступають і в ЄС. У розпорядженні видання опинився звіт про консультації української делегації з представниками ЄС в Брюсселі. У ньому єврокомісар з питань торгівлі Карл де Гухт вказує на те, що введення Україною додаткових мит може погіршити існуючу ситуацію навколо створення зони вільної торгівлі між ЄС і Україною. У звіті зазначається, що ЄС запропонував Україні компромісне рішення - замість мит ввести квотування імпорту автомобілів. Згідно з документом, такий варіант позбавив би Україну від розглядів в органах СОТ.
Однак, як зазначається в документі, у МЕРТ визнали, що така ініціатива є досить складною технічно, а відповідно - неефективною. З цієї причини в міністерстві вирішили відмовитися від цієї ідеї. Серйозними санкціями розгляд Україні не загрожує, відзначали раніше юристи. Розгляди можуть затягнутися на роки, а в найгіршому випадку Україну змусять зняти обмеження без будь-яких компенсацій, відзначають експерти.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас