Введення мит на іномарки посварить Україну з СОТ
Україна зважилася на введення мит на імпортні автомобілі для захисту вітчизняних виробників. Правда, рішення про це до цих пір не публікується, тому що зараз ведуться переговори з країнами-імпортерами. За даними видання, останні наполягають на введенні квот і в цьому випадку обіцяють не скаржитися на дії України до СОТ. Проте в Мінекономіки не погодилися з цією пропозицією - ризики України в разі введення обмежень невеликі, відзначають юристи.
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) повинна була оголосити результати розслідування на ринку імпорту автомобілів ще 28 травня - це останній день з 330, відведених законом на це розслідування. Однак тоді результати не були оголошені, а в комісії відмовлялися від коментарів до публікації рішення.
Вчора міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко заявив, що МКМТ ухвалила рішення підвищити мита для імпортних автомобілів. Розмір мита він не повідомив, зазначивши, що зараз міністерство веде консультації з "найбільшими торговими партнерами", а рішення буде опубліковано і вступить в силу тільки після закінчення цих переговорів. "Частка імпортних автомобілів складає значну частину в дефіциті платіжного балансу, і не реагувати на це ми не можемо", - зазначив міністр.
Джерело в Мінекономрозвитку (МЕРТ) розповіло, що розмір спецмита був введений на рівні, який раніше рекомендували у відомстві і на якому наполягали виробники. У квітні МЕРТ рекомендував МКМТ на додачу до існуючого 10-відсоткового мита терміном на три роки ввести додаткові - незалежно від країни походження експорту. Для автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 л пропонувалося збільшити мито на 6,46% від митної вартості, 1,5-2,2 л - на 15,1%.
Рішення ввести мита пояснюється тим, що основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Південна Корея - 79%, Німеччина - 197%. Автовиробники відзначали, що з 2008 по 2010 рік частка імпортних автомобілів в загальному обсязі продажів в Україні зросла на 16 відсоткових пунктів. "Схожі заходи вживали всі країни-члени СОТ, що давало можливість ефективно використовувати потужності місцевих підприємств і збільшувати обсяги виробництва. Це єдиний спосіб підтримки українського автопрому", - зазначив голова правління ЗАЗу Микола Євдокименко. За даними асоціації "Укравтопром", на сьогоднішній день діють мита і в багатьох країнах-членах СОТ: в Китаї - 25%, Бразилії - 35%, Індії - 105%. Голова наглядової ради заводу "Єврокар" Олег Боярин заявляв раніше, що підвищення мит призведе до приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.
Однак введення Україною додаткових мит загрожує розглядами у Світовій організації торгівлі. На минулому тижні делегація Японії в СОТ заявила, що в разі введення таких обмежень Україна грубо порушить правила організації. При цьому в заяві японської делегації наводилися докази необґрунтованості заяв українських виробників. За їхніми даними, імпорт автомобілів в Україну за 2009-2010 роки, навпаки, знизився - на 71,5%, до 107 тис. (див. "Ъ" від 28 травня). "У разі введення таких заходів варто чекати зниження обсягу продажів імпортних автомобілів на 60-80%. Крім того, повернеться практика великовузлового складання автомобілів, що не має нічого спільного з вітчизняним виробництвом", - говорить керівник відділу продажів легкових автомобілів Volkswagen компанії "Порше Україна" (імпортер Audi і Volkswagen) Сергій Носенко.
Проти підвищення мит виступають і в ЄС. У розпорядженні видання опинився звіт про консультації української делегації з представниками ЄС в Брюсселі. У ньому єврокомісар з питань торгівлі Карл де Гухт вказує на те, що введення Україною додаткових мит може погіршити існуючу ситуацію навколо створення зони вільної торгівлі між ЄС і Україною. У звіті зазначається, що ЄС запропонував Україні компромісне рішення - замість мит ввести квотування імпорту автомобілів. Згідно з документом, такий варіант позбавив би Україну від розглядів в органах СОТ.
Однак, як зазначається в документі, у МЕРТ визнали, що така ініціатива є досить складною технічно, а відповідно - неефективною. З цієї причини в міністерстві вирішили відмовитися від цієї ідеї. Серйозними санкціями розгляд Україні не загрожує, відзначали раніше юристи. Розгляди можуть затягнутися на роки, а в найгіршому випадку Україну змусять зняти обмеження без будь-яких компенсацій, відзначають експерти.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною