Гості дорогі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гості дорогі

Казна та Політика
2678
Український бізнес вступає в боротьбу за гаманці футбольних туристів. Фокус виділив топ-5 галузей, які зароблять на Євро найбільше зі всіх, хоча і менше, ніж їм самим здається.
We speak English - сповіщає табличка на дверях аптеки на вулиці Червоноармійській в центрі Києва. Ця аптека одна з найближчих до основної спортивної арени країни, стадіону "Олімпійський", де буде проходити фінальний матч європейської футбольної першості. Такому сусідству в найближчий місяць можна тільки позаздрити. Для довгоочікуваних гостей-уболівальників провізори спішно повторюють основи англійської мови, а українська вивіска доповнена словом Pharmacy. Український бізнес не хоче пропустити жодної можливості заробити на Євро-2012.
За прогнозами Мінінфраструктури, за час футбольного чемпіонату Україну відвідає 1-1,2 млн вболівальників, і кожен з них залишить в країні в середньому $1000. Таким чином, загальна кількість додаткових грошей, одноразово влитих в українську економіку, може перевалити за $1 млрд.
Правда, оцінки незалежних експертів набагато песимістичніші, ніж у відомства Бориса Колесникова: на думку фахівців Erste Bank, туристів буде вдвічі менше від заявленої державою цифри, а Raiffeisen Research вважає, що в Україну приїде не більше 300 тисяч людей. Та й в оцінці платоспроможності фанатів українські чиновники, швидше за все, погарячкували - в Erste Bank очікують, що середні витрати одного вболівальника навряд чи перевищать 300 євро.
Однак чим менше туристів і чим худші у них гаманці, тим запекліша боротьба за них. Фокус оцінив, які шанси заробити у готельєрів, рестораторів, торговельних мереж, мобільних операторів і аптекарів - підприємців, яким традиційно вдається поліпшити свої показники в період проведення футбольних першостей в інших країнах.
Хатини і палаци
За чотири роки підготовки до Євро-2012 в Україні побудували і відкрили більше 300 готелів. Серед них - п'ятизіркові Kharkiv Palace в Харкові і Fairmont Grand Hotel в Києві, де номер коштує від 3500 грн. на добу. Але розраховувати, що подібні готелі під час чемпіонату до верху заповняться уболівальниками, не варто. І УЄФА, і українські чиновники, що відповідають за проведення Євро, підкреслюють, що основна маса футбольних фанатів розраховує на бюджетний нічліг, тобто в кращому разі вони стануть постояльцями двозіркових готелів і хостелів, а в гіршому - наметових містечок і своїх знайомих. За даними Київміськадміністрації, з 7300 готельних номерів у столиці на час чемпіонату заброньовано лише 5321. Втім, готельєри не залишаться в програші, адже у зв'язку з Євро-2012 уряд звільнив їх від податку на прибуток на 10 років.
Їсти подано
Крім житла, основні витрати футбольних туристів в Україні припадуть на харчування. "Зрозуміло, що більша частина вболівальників віддасть перевагу недорогим закладам та фастфудам, але оскільки викуплені і дорожчі квитки, то можна очікувати, що затребуваними будуть ресторани різних категорій", - вважає голова аналітичного департаменту "ПроКонсалтинг" Олександр Соколов.
Провідний гравець ринку фастфудів - компанія McDonald's збирається за рахунок футбольних фанатів збільшити на 20% відвідуваність ресторанів, що знаходяться біля фан-зон та стадіонів. "За нашими розрахунками, єврочемпіонат додасть нам 800 тисяч візитів, - розповів Фокусу Іан Борден, генеральний директор "МакДональдз Юкрейн". При цьому McDonald's свідомо відмовився від введення в асортимент спеціальних тематичних страв і новинок. "Ми вважаємо, що футбольні фани будуть зацікавлені в традиційних стравах McDonald's, до яких вони звикли", - пояснює Борден.
Українські ресторатори - власники закладів в центральних частинах міст Євро, вважають, що туристів зацікавить або традиційна українська кухня, або класичні закуски до пива. Так що якихось нових страв в свій асортимент вони, як і McDonald's, не вводили, а лише оновили англомовні версії меню.
Експерти вважають, що навіть у випадку найбільш песимістичного сценарію - приїзду на чемпіонат 300-400 тис. уболівальників, кількість клієнтів у прилеглих до місць проведення чемпіонату ресторанах збільшиться як мінімум на 10%, і ресторатори гарантовано побачать зростання прибутку за підсумками місяця, особливо враховуючи фактично повну відсутність витрат на підготовку. На думку Олександра Соколова, навіть якщо припустити, що ресторани піднімуть ціни, вартість страв навряд чи шокує туристів, оскільки в євроеквіваленті вона все ж буде нижчою, ніж у них на батьківщині. Проте "футбольне" підвищення цін повинно залишитися в межах розумного. Європейців серед туристів, що приїхали на Євро в Україну, буде не більше 25%, решта - це громадяни СНД, в першу чергу Росії. Вони прекрасно знають, що почім, і не стануть платити за борщ 500 гривень.
Німецькі ковбаски і швейцарський сир
Українські торговельні мережі також розраховують, що Євро-2012 підніме їм продажі. У компанії "Метро Кеш енд Керрі Україна", за словами директора з продажів Хайба Краевельда, сподіваються, що міжнародний бренд, знайомий європейським туристам, приверне відвідувачів, і оновлюють асортимент, щоб відповідати їх очікуванням. Туристам не потрібно буде оформлювати картку "Метро" - достатньо скористатися разовою перепусткою. У компанії врахували національну приналежність команд, що грають у різних українських містах, і очікуване число вболівальників, поповнивши асортимент відповідних магазинів найбільш ходовими на їхній батьківщині товарами. Данці, які приїдуть дивитися матчі у Львові та Харкові, знайдуть у магазинах своє пиво Faxe Royal і Faxe Amber. Для французів, що грають два матчі в Донецьку та Києві, буде запропоновано пиво Karlsbrau. Розширено вибір і німецького пива - на полицях з'явилися Benediktiner Weissbier, Licher.
Інші торговельні мережі, зокрема "ЕКО-маркет", вважають, що звичайний асортимент магазину цілком здатний задовольнити запити туристів. За словами Юлії Пузирьової, заступника генерального директора з маркетингу мережі "ЕКО-маркет", під час Євро багато постачальників мають намір організовувати спеціальні акції, що дозволить запропонувати клієнтам багато товарів за привабливою ціною. Найбільший попит в мережах очікується на напої, чіпси та інші снеки, пиво, одноразовий посуд, сувеніри. Причому рітейлери розраховують, що їх будуть закуповувати не тільки самі туристи, а й готелі або заклади громадського харчування. Особливо актуально це для "Метро", оскільки на малий бізнес припадає значна частка продажів компанії. "Завдяки проведенню футбольного чемпіонату Євро-2012 темп зростання продажів товарів для HoReCa може прискоритися і скласти 25-30%, при тому що в минулі роки цей показник зростав не більш ніж на 20%", - говорить Фокусу директор з продажу компанії Хайб Краевельд.
У свою чергу, експерти відзначають, що різкого приросту обсягів внутрішньої торгівлі за рахунок Євро-туристів чекати не доводиться. Фактично цей показник може навіть зменшитися. "Мережі орієнтовані в першу чергу на внутрішнього споживача, а жителі Євро-міст вже говорять про готовність виїхати кудись на період чемпіонату. Іноземці, звичайно, будуть відвідувати магазини, і це дозволить згладити просідання. Але я вважаю, в кращому випадку, оборот може залишитися на поточному рівні", - вважає Ігор Кишко, генеральний директор Української торговельної асоціації.
І тебе вилікують
На свою частку футбольних дивідендів розраховують і аптекарі, вже зараз запасаючись медикаментами, які можуть знадобитися туристам. На думку Ірини Дерев'янко, директора з маркетингу компанії "Бізнес-кредит", що займається дослідженнями фармринку, можна прогнозувати зростання продажів протизастудних, знеболювальних препаратів, ліків від харчових отруєнь, а враховуючи літній період - сонцезахисної косметики. Також очікується бум продажів контрацептивів.
Аптеки, що знаходяться в центральній частині найбільших українських міст, і зараз мають у штаті провізорів, які володіють англійською мовою, тому наймати новий штат на період Євро не довелося. "Що стосується найменувань ліків, то вони пишуться латиною, так що провізори зможуть розібратися", - говорить Дерев'янко. Втім, зростання продажів у аптечних мереж, швидше за все, буде обчислюватися одиницями відсотків, враховуючи насиченість ринку і високу конкуренцію в цій сфері.
Подзвони мені, подзвони
А ось хто підготувався до Євро-2012 з усією відповідальністю, так це мобільні оператори. Почавши ще за рік до заходу тестування технічного обладнання, до чемпіонату найбільші гравці ринку встановили навколо стадіонів, аеропортів, основних трас нові базові станції, здатні витримати збільшення навантаження в 5-6 разів. Інвестиції були зроблені і в кадровий склад - "Київстар" збільшив кількість англомовних співробітників в колл-центрах, а компанія "МТС" надала можливість спілкування французькою та німецькою мовами.
Практично у всіх мобільних операторів з'явилися спеціальні тарифні плани для туристів. "Київстар" модернізував свій пакет "Я на морі", в рамках котрого діють пільгові тарифи для дзвінків в європейські країни (1 грн.) і в Росію (5 коп.), і є можливість користуватися інтернетом за 1 грн. на день. Стартові пакети забезпечені також описом англійською.
"МТС" вивів на ринок футбольний тарифний план "МТС 2012", а також запустив безкоштовний додаток для смартфонів Football Fans 'Guide, що містить інформацію, необхідну фанатам, зокрема, календар матчів і навігатор.
Спеціальна пропозиція є і в "Астеліт" - тариф "Євро life :)" діє з 30 квітня. Вартість дзвінка в Європу становить 0,11 грн./хв на міські та 0,99 грн./хв на мобільні номери.
Оскільки всі ці пропозиції були представлені малими силами, а на рекламу витрачатися взагалі не довелося, кожен з операторів напевно відіб'є вкладене в розробку Євро-пакетів. А з урахуванням домовленостей з іноземними партнерами щодо обслуговування роумінгу і шквалу дзвінків залучених до футбольного свята українців фінансові результати обіцяють бути більш ніж переконливими.
Гліб Вишлінський, заступник директора компанії GfK Ukraine, відзначає, що, швидше за все, послуга роумінгу буде затребувана у тих туристів, які пробудуть в Україні день-два, оскільки для більш тривалого перебування вигідніше купити стартовий пакет. "Якщо взяти консервативну оцінку, що кількість приїжджих уболівальників складе 500 тис. осіб, кожен з яких пробуде два дні, і виходячи з того, що тарифи на роумінг у ЄС і в Україні повинні бути приблизно порівнянні, то можна припустити, що кожен з них витратить близько 100 грн./день, що складає близько 100 млн грн., - вважає експерт. - Мінімум 50 млн грн. - це та сума, яка залишиться в українських мобільних операторів після взаєморозрахунків з іноземними партнерами". Він підкреслив, що дохід галузі може бути і вищим, враховуючи, що футбол - це емоційна подія і, як правило, супроводжується розпиванням пива. "П'яна людина стає більш балакучою, що небезпечно в роумінгу", - говорить експерт.
Валерія Липка
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас