Як і скільки соціальні мережі заробляють на користувачах? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як і скільки соціальні мережі заробляють на користувачах?

1968
Найпопулярніша у світі соціальна мережа Facebook заробляє на кожному своєму користувачі в рік стільки ж, скільки цей користувач заплатить за півлітра недорогого пива в барі.
18 травня починаються торги на біржі акцій компанії Facebook. Експерти вже назвали це IPO найбільшим серед інтернет-компаній.
Згідно з даними, які компанія подала в Комісію з цінних паперів і бірж (SEC), Facebook заробляє на одному користувачі майже чотири з половиною долари на рік. Видання CNN Money поділило виручку кількох великих інтернет-компаній (були взяті дані за один квартал на кінець грудня 2011 року) на кількість користувачів. Виявилося, що менше самої популярної соціальної мережі, користувачем якої є майже кожен восьмий житель Землі, заробляють на своїй аудиторії тільки сайт мікроблогів Twitter і Microsoft - менше долара.
Найбільше заробляє пошуковик Google.
До останнього кварталу 2010 року понад 90% виручки Facebook приносила реклама. За підсумками четвертого кварталу 2011 року на рекламу припадає 83% виручки, а інші 17% приносять платежі від компаній, які на платформі соціальної мережі розробляють платні додатки (наприклад, ігри).
Популярна гра Farm Ville (віртуальна ферма) в 2011 році принесла компанії 12% виручки.
Facebook лідирує на ринку медійної реклами, розповідає директор зі стратегічного планування та маркетингу агентства Traffic Юлія Удовенко.
"Найбільша кількість рекламних показів - на Facebook", - говорить експерт, зазначаючи, що вихід в лідери компанія здійснила за рік.
За даними Emarketer, майже половина всієї реклами в інтернеті в США припадає на п'ять найбільших гравців: Facebook, Google, Yahoo, Microsoft і AOL. У 2011 частка ринку Facebook становила 14%. За прогнозами експертів агентства, лідерство соціальна мережа збереже тільки в цьому році, а потім поступиться його пошуковику Google.
10 млрд хвилин на день на Facebook
Один з найбільш успішних видів реклами в соціальних мережах - поведінкова або таргетована реклама, яка пропонує користувачу товари і послуги в залежності від його налаштувань в профайлі і запитів пошукової системи.
Наприклад, якщо дівчина поміняє статус в профайлі "Без пари" на "заручена", то у неї на сторінці почнуть з'являтися рекламні банери з пропозицією весільних салонів.
"Facebook знає, що ви любите, що слухаєте, дивитеся, куди їздите, що їсте, - відзначає Інга Фокша, старший аналітик "Арбат Капітал". - При правильно підібраних критеріях Facebook оцінює свою точність влучення в цільову аудиторію в 90%, при 35% в середньому по ринку. Рекламні компанії не можуть цього не цінувати, не кажучи про те, що їх надихає кількість часу, що проводиться користувачами на сайті соціальної мережі".
На Facebook припадає 20% всього часу, проведеного користувачами в інтернеті, відзначає експерт. За даними самого сайту, в грудні 2011 року всі користувачі Facebook проводили на сайті щодня 9,7 млрд хвилин.
Згідно з деякими дослідженнями, середній користувач соціальної мережі Facebook має 229 "друзів". Якщо користувач ставить відмітку "подобається" сторінці якогось товару чи послуги, то шанси на те, що його "друзі" запам'ятають цей товар (повідомлення про те, що користувачу "подобається" товар, з'явиться в їх стрічці повідомлень) збільшуються на 60%, порахували в компанії Nielsen.
Коли користувач шукає щось в інтернеті, то він проводить на кожній сторінці небагато часу - менше хвилини, пояснює Юлія Удовенко, а коли він заходить на свою сторінку в соціальну мережу, то проводить там багато часу і звертає увагу в тому числі і на рекламу.
"Рівень відгуків на рекламу, розміщену в соціальних мережах, вищий", - говорить експерт.
Локшина Роллтон в мережі Вконтакте
Найбільша за кількістю користувачів в Росії мережа "ВКонтакте" використовує західну модель, пояснюють експерти, тобто число платних сервісів у них мінімальне. А мережа "Однокласники", навпаки, пропонує ставити особливі оцінки фотографіям користувачів за 20-35 рублів.
Найголовніше - дотримуватися балансу платних і безкоштовних послуг, каже Юлія Удовенко.
"Якщо зробити дуже багато сервісів платними, то аудиторії буде нецікаво, тому що активне ядро не платить за послуги, але приваблює людей і створює ажіотаж. Важливо їх не відлякати", - пояснює Удовенко.
Якщо зробити багато безкоштовних опцій, то у введенні платних не буде сенсу, додає експерт.
У 2008 році сайт ввів платну реєстрацію. Це виявилося незручним не тільки для тих, хто не хотів платити за створення сторінки в "Однокласниках", але й для вже зареєстрованих користувачів, які обмежували себе в спілкуванні, тому що їхні друзі не хотіли реєструватися на сайті за гроші.
В результаті розробники відійшли від цього способу реєстрації. Зараз в Росії "Однокласники" - друга мережа по числу користувачів після "ВКонтакте" (щоденна відвідуваність 33 млн користувачів). У "Мой Мир" (що входить, як і "Однокласники", до складу Mail.ru Group) – 4,9 млн щоденних користувачів (дані на кінець 2011 року).
У "Однокласників" 18,3 млн користувачів на день, але там, на відміну від "ВКонтакте" і Facebook, рекламодавці зі своєю аудиторією практично не спілкуються - там не створюються групи компанії, товару або послуги.
На такій платформі можна зробити спецпроект, який охоплює широку аудиторію. Користувачі "Однокласників" старші і живуть в більшій кількості регіонів.
А в Facebook або "Вконтакте" рекламні проекти плануються на рік або два, і їхня аудиторія - міста-мільйонники.
Як розповідає Юлія Удовенко, рекламодавці, які хочуть більше спілкуватися з аудиторією, вибирають в першу чергу російську соціальну мережу, а в Facebook групи дублюють "на майбутнє", розуміючи, що це вихід на світову аудиторію.
Російські мережі іноді сильно дивують західних рекламодавців, які не вірять своїм очам, побачивши, скільки людей збирає група, враховуючи недостатню розвиненість ринку, говорить експерт.
Однак пояснюється це тим, що в групах великих брендів більше половини користувачів - боти. У квітні заступник генерального директора компанії "ВКонтакте" Ілля Перекопський сказав, що, наприклад, на сторінці локшини "Роллтон" 76% користувачів - боти. У групі Adidas - 59% ботів, у Coca-Cola - 37%.
За матеріалами:
Корреспондент.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас