Укравтопром: Індустрію очікує колапс


Укравтопром: Індустрію очікує колапс

Без підтримки уряду Україна може втратити автоіндустрію. Про це заявив президент асоціації Укравтопром Михайло Резник на прес-конференції в Києві.

Автовиробники просять уряд звернути увагу на ситуацію, що склалася в автопромі, і забезпечити баланс на ринку між продукцією, яка випускається на вітчизняних підприємствах, і імпортною продукцією.

"Після вступу України до Світової організації торгівлі ситуація тільки погіршується. Якщо в 2007 році частка автомобілів, вироблених в Україні, становила 70% від загальної кількості, то за підсумками квітня - 23%. Потужності українських підприємств завантажені на 20%. За три роки були скорочені 18 тис. кадрів, задіяних в автопромі. Це рубікон, перейшовши який інвестору невигідно будувати бізнес в Україні. Сьогодні світовому виробнику простіше привезти сюди новий автомобіль, ніж зробити", - зазначив Резник.

За словами президента корпорації Богдан Олега Свинарчука, з 2008 року падіння виробництва на майданчиках корпорації склало 80%. Практично зупинено виробництво вантажних автомобілів, і, якщо ситуація не зміниться, автовиробники будуть змушені зупиняти виробництво.

Як зазначив голова наглядової ради компанії Єврокар Олег Боярин, сьогодні автомобільна промисловість України відступає в усіх напрямках. "За 20 років незалежності Україна так і не навчилася захищати власний ринок, як це роблять в Європі, Китаї, Росії. У профільних відомствах сьогодні лежать десятки програм підтримки автопрому, але жодна з них до цих пір не реалізована. Ми не просимо якихось особливих привілеїв від уряду. Важливо, щоб на ринку були створені умови, за яких виробляти буде вигідніше, ніж імпортувати", - заявив Олег Боярин.

Одним з механізмів, який в короткостроковій перспективі дозволить вирівняти становище між імпортом і виробництвом, може стати введення мита на іномарки. Михайло Резник підкреслив, що автопром зацікавлений, щоб розслідування щодо імпорту, яке сьогодні проводить міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі, завершилося якомога швидше.

Нагадаємо, ініціативу про введення додаткових мит на іномарки активно критикують автодилери. За їхніми словами, цей крок призведе до подорожчання авто і викличе негативну реакцію, в тому числі політичну, з боку великих країн-імпортерів.

За розрахунками Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), в результаті введення нових зборів держава недоотримає $7,38 млрд., так як при ввезенні одного автомобіля автоімпортери платять в бюджет $1,86 тис., а автовиробники з одного машинокомплекту для складання - 100 євро.

У квітні українські автозаводи випустили 7 тис. автотранспортних засобів, що на 10,5% менше, ніж в березні, і на 11,3% - ніж у квітні минулого року.

Раніше два українські автовиробники - Єврокар і корпорація Богдан - закликали уряд вжити заходів щодо захисту вітчизняного автовиробника, в тому числі за рахунок ведення спецмита на імпорт автомобілів, пільгового кредитування покупців, а також впровадження держпрограми підтримки автопрому.

Компанії зафіксували істотний спад виробництва в квітні. Так, корпорація Богдан виготовила 1568 легкових авто, що на 36,2% менше, ніж в березні. ПрАТ Єврокар, виробник автомобілів марки Skoda в Україні, випустило на 20% менше автомобілів, порівняно з попереднім місяцем.

Також нагадаємо, протягом 9 місяців в Україні проводиться розслідування щодо ввезених іномарок. Рішення про його початок було ухвалено на засіданні міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі 30 червня 2011 року. Йдеться про імпорт наймасовішої категорії автомобілів - з об'ємом двигуна до 2200 см куб. Приводом для розслідування називають значне збільшення співвідношення між імпортом і власним виробництвом.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі, очолюване Петром Порошенком, підтримало виробників і рекомендувало комісії ввести спецмито залежно від об'єму двигуна: від 1000 до 1500 куб.см - 6,46%, від 1500 до 2200 куб.см - 15,1%. Спеціальне мито стягуватиметься додатково до вже існуючого, 10%-вого.

Оголошення остаточного рішення щодо спецмита очікується не пізніше 28 травня 2012 року. Детальніше про це читайте в матеріалі: "Мито для іномарок. Розслідування наближається до розв'язки"

Денис Кацило

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування