Роздрібний товарообіг зростає за рахунок збільшення цін — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Роздрібний товарообіг зростає за рахунок збільшення цін

Казна та Політика
748
За даними Держкомстату, в Україні в січні-квітні 2012 р. роздрібний товарообіг підприємств торгівлі та ресторанного господарства зріс у порівнянних цінах на 14,8%, в порівнянні з січнем-квітнем 2011 р.
Рекордсменами за цим показником стали Херсонська (18,8%), Рівненська (17,3%), Донецька і Запорізька (17,2%), Миколаївська (17,1%) області, а також місто Севастополь (17,4%).
Проте є всі підстави вважати, що зростання роздрібного товарообігу досягнуто за рахунок подорожчання продуктів, а не фактичного збільшення їх споживання. Про це свідчать дані компанії Nielsen Company. В рамках дослідження "Динаміка продуктового кошика в форматі сучасної торгівлі" за лютий-березень 2012 р. (джерело Nielsen Growth Reporter, audited FMСG categories) були враховані продажі 50 FMCG категорій в гіпермаркетах, супермаркетах, мінімаркетах. В результаті виявилося, що кількість реалізованих товарів не збільшилася, тоді як цінники справно переписувалися. Аналітик ІГ "АРТ Капітал" Олег Іванець каже, що, на його думку, динаміка показників товарообігу близька до нуля.
І це з урахуванням того, що протягом усього минулого року в країні спостерігалося збільшення середньої заробітної плати. Так, згідно з даними дослідження MMI Ukraine, проведеного компанією TNS в Україні в 2011 році, дохід на одного члена сім'ї на місяць виріс з 2842 грн. у першому кварталі до 3109 грн. - у третьому (представлені відповіді респондентів у віці 16-65 років, що проживають в містах з населенням від 50 тис. осіб).
Про зниження купівельної спроможності населення говорять і самі рітейлери. За словами представника однієї з мереж, зараз багато споживачів досить часто роблять вибір на користь більш дешевих і низькомаржинальних товарів. Раніше це явище не носило настільки масовий характер.
Виробники і самі рітейлери дотримуються тенденцій, які задають покупці, що біднішають. Затиснуті з двох боків державним регулюванням націнок і слабким споживчим попитом, вони прагнуть випускати більш доступні за ціною товари і продукти.
"Однак є ще одна тенденція, яка залишається поза полем зору, а саме - якість товарів. Особливо продуктів харчування. У ситуації, коли зростання цін стримується адміністративним шляхом, при цьому собівартість зростає, єдиний спосіб збалансувати бізнес - погіршити якість, - каже Олег Іванець. - Це дуже погано як для споживачів, так і для економіки. Так що динаміка цін - це зараз не найголовніше".
Частково загальне зростання витрат населення на продукти харчування може пояснюватися і тим, що частина споживачів, які можуть собі це дозволити, навпаки, переходить на більш дорогі товари. Вони змушені це робити для того, щоб компенсувати погіршення якості тих продуктів, які купувалися раніше.
Поліпшити становище з реальним приростом споживання можуть тільки зовнішні фактори. Наприклад, такі як наплив туристів під час футбольного чемпіонату і вибори, а точніше - приплив валюти з-за кордону, з ними пов'язаний. Також стимулом могло б стати поліпшення умов ведення бізнесу.
Інших джерел зростання для українського рітейлу поки немає. Експерти вважають, що друкарський верстат не буде вмикатися, так як ефект від його запуску буде мінімальним. Не варто розраховувати і на швидке поліпшення економічної ситуації в країні.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас