38823
Як не влізти в борги - поради власникам старих банківських карток
Якщо у вас є стара банківська картка - не поспішайте класти її на полицю або використовувати в похідних умовах як засіб намазування масла на хліб - ви ще можете бути винні банку. І з кожним днем сума, спершу копійчана, може зрости до дзвінка від колекторів про багатотисячний борг за обслуговування банком незакритого рахунку.
Тема списання боргів за такі банківські картки викликала гаряче обговорення серед читачів Finance.ua. Пропонуємо вам ознайомитися з тим, які проблеми можуть виникнути з незакритими банківськими картками.
Привіт, "Приват!"
alex10 - Приватбанк. В суботу отримав СМС про списання з моєї з/п карти 480 грн. Виявляється у мене була незакрита картка з 2008р. із залишком 7 грн. на ній ... 480 грн взяли (без всяких роз'яснень та попереджень) за "зберігання коштів (7грн) у банку протягом 4 років" А чому не нарахували відсотків 60 за те, що мої гроші у них лежали??? Чи варто судитися, хто в курсі?
Faceless - Хоча судитися за 480 грн - на любителя. Якщо у Вас зарплатна в приваті, як ви могли не знати про ту незакриту карт і баланс по ній? Вони ж явно 480 грн нарахували не за раз. Також списати могли борг, нарахований тільки за останні 3 роки.
alex10 - Про незакриту карту просто забув, та й не знав про обов'язкове закриття (думав цей процес автоматичний). Як нарахували 480 поки не знаю, в банк завтра піду. Дивний сам підхід банку (практика співпраці з банками в мене не велика): за те, що у нас лежали Ваші гроші і ми ними користувалися, ми з Вас беремо плату за зберігання в розмірі 7000%. Приватбанк для мене помер назавжди
Faceless - Підхід привату - мені зовсім не дивний. Вони одні з перших ввели комісію "за обслуговування картрахунку" (якщо є залишок, але картою не користуються) щоб здерти все до копійки. Маса є неприємних вражень від роботи з ними. КЦ це взагалі пісня - я якось на одне, нескладне загалом, питання, отримав 5! різних відповідей, убивши на спілкування хвилин 40.
zmina - Від приватбанку прийшла подяка за те, що я уклав з їхньою страховою компанією договір по страхуванню розрахункового рахунку, якщо він піде в мінус, за це списали з рахунку 50 грн. і мають намір списувати за договором 50 грн на рік. У мінус не йшов ніколи, укладати договір навіть у сні в голову не приходило. Одного разу намагався закрити стару карту, від них нуль інформації з цього приводу, мовляв, сама ліквідується, так результату не домігся. У статті хоч промайнула надія про термін позову в 3 роки.
ygor_z - наскільки я пам'ятаю, термін давності по штрафам та пені - 1 рік, позовна давність за боргами - 3 роки. Не забудьте, що якщо ви НЕ заявите в суді про термін давності - судом це враховано не буде. Облік терміну давності тільки на вашу вимогу.
Ізя Гуд - А навіщо їм давати таку інформацію? Штрафи - це ж їхній заробіток! А я хочу оштрафувати Приват за пропозицію мені ВІДКРИТИ у них картку. 1 пропозиція - штраф 100 грн. (Скоро так мільйонером стану)
chipmunk - я свої через такi от хвокуси закриваю як тiко стають нецiкавi... Взагалi некошерна якась поведiнка банкiв з картами - всi тарифи м.б. змiненi банком в односторонньому порядку. було б добре це якось обмежити законодавчо, щоб принаймi пiдвищення/введення тарифiв за послуги допустимо лише за прямою згодою клiєнта, а не як зараз...
ne_egoist - Статтю треба було назвати "Власники старих банківських карт Приватбанку ризикують..." Обговорення статті йде в контексті саме цієї фін. установи, та й приклад журналіста в самій статті 100% відноситься до Привату. Сволочна політика у менеджменту, напевно кожен третій у країні стикався з їхнім хамством.
Jorj - Причому, що цікаво, коли я одного разу закривав карту Привату, то мені менеджер дав заповнити заявку, але ні відповіді на заявку я не отримав, ні підтвердження того, що я висловив бажання закрити карту з нульовим балансом... Так що при бажанні (якби менеджер після мого відходу викинув у сміття мою заяву) я б теж міг опинитися в числі боржників Привату...
ne_egoist - А ось я згадав, що років 8 тому у мене була картка Привату, і я благополучно перестав нею користуватися. Картки самої немає, договору теж, аж стрьомно стало
delicious - Працював чоловік 40 років на заводі. У 60 років вийшов на пенсію, з накопиченням на старість 200 тисяч гривень. Як виявилося, в дитинстві, його мама (земля їй пухом) відкривала рахунок в Приватбанку на сина свого 10 річного. О боже, краще б вона цього не робила.
Evgenii - Перша кредитка Привату з'явилася, якщо не помиляюся в 2006 (можу помилятися)... скористався 1 раз по потребі і через днів 10 погасив кредит. На рахунку було 1-5 грн... Приблизно через рік вирішив скористатися кредиткою, але вона виявилася неактивною, зайшов в банк, мені дівчина сказала, що картрахунок закритий через неактивність і тут же дала бланк для нової кредитки з максимальним лімітом в 250 грн. Ось уже 4 роки користуюся нею, начебто нічого не знімали, не помічав, от тільки коли СМС-інформування з'явилося, то трохи задумався, щоб вони не з'явилися...
Що стосується інших банків, то зарплатна картка була Аваль, зараз УСБ, але карту так і не закрив... Багато співробітників розповідали, що через СМС-повідомлення за рахунком їхні карти пішли в мінус... При закритті потрібно погасити 4-18 грн боргу, і тільки потім можна було деактивувати... Залишається ось тільки знайти день і поїхати закрити ще 3 карти різних банків, щоб мінусів, пені і т.д. не було...
Що відповідає "Приватбанк"
Співробітники нашого сайту звернулися в онлайн-службу підтримки Приватбанку, щоб поставити питання, що цікавлять читачів. Розмова вийшла така:
Пелипенко Ганна
Здравствуйте Марія!
Ваше питання: Чому по закінченні дії банківської картки банк продовжує знімати гроші?
Будь ласка, чекайте на відповідь
Пробачте, будь ласка, за очікування!
добрий день!
дізнайтесь Ви писали заяву
у відділення банку
на закриття рахунку по карті?
Ви
так
Пелипенко Ганна
заповніть форму
перевіримо
(далі прийшла форма для заповнення "Верифікація (інформація, необхідна для ідентифікації Вас як власника картки/рахунку)")
Заповнювати форму ми не стали і продовжили ставити запитання.
Ви
а таке питання. У мене є ще одна картка. якщо я забуду закрити рахунок, то мені якось банк нагадає про те, що в мене скінчився термін дії?
Пелипенко Ганна
термін дії картки зазначений на лицьовій стороні
якщо ж у Вас утворюється заборгованість на карті
то банк сповістить
про дану проблему в телефонному режимі
при закритті карти
необхідно у відділення банку
написати заявку про закриття рахунку
так само відключити всі активні послуги
тобто це смс сповіщення
а також якщо ж є регулярні платежі
Ви
а якщо на карті утворюється борг, то нараховується штраф?
Пелипенко Ганна
ні
тільки сума боргу
Висновок - за своїми картками потрібно стежити. Наприклад, вище в коментарях написано, що нараховуються штрафи - в "Приваті" про це не говорять.
Інші не відстають. Що робити?
KeepWarm - просто свавілля. Мало того що через три роки залишки списуються на загальнобанківських рахунок, так ще й платиш за картку, про існування якої не відав...
chipmunk - ВАБ ТЕЖ недавно ввiв комiс за неактивнiсть.
yanyura - Є ще один нюанс при закритті карт (рахунку), про який співробітники всіх банків або не знають, або вважають за краще умовчувати - на монітор виводяться відомості як мінімум 3-денної давності. Тому вам можуть сказати, що у вас боргу немає, а за ці 3-5 днів може набігти борг у розмірі 1-10 копійок, при непогашенні його в місячний термін нараховується додатково штраф у розмірі від 250 грн. Тому при повному закритті картки (рахунку) потрібно як мінімум ще 2 рази підійти в банк (через тиждень і 3 тижні) для перевірки стану рахунку.
справжній полковник - Правильно, треба відразу закривати навіть дебетні не кажучи вже про зарплатні з овердрафтом і тим більше кредитки. І не тільки через некошерну поведінку банків потрібно дотримуватися обережності. Адже є ще і шахраї і хакери.
Ізя Гуд - А ще можна зробити такий прикол, що з віконця говорити, що картка закрита, а через 2.5 роки надсилати лист про те, що з тебе штраф 480 гривень.
Коли тіло буде волати, що йому сказали у відділенні, що картку закрили - відповісти, що картка відкрита, а співробітниця яка вам могла це сказати - давно вже у нас не працює.
Bet Fighter - А за справочку 30 грн.
Ну а потім вони цілком можуть відморозитися, що той, хто видавав довідку вже у них не працює і... у попа була собака... Де вихід?
РАТАН - Вихід - вибір банку тільки по репутації. Таким приколом вже скористався Приват і Укрсоцбанк, от їх можна ставити в топку. Список можна розширити - благо на форумі користувачів достатньо.
2275157 - Райффайзен теж таким страждає. Я недавно отримав таке ж повідомлення, що рік тому рік тому картка зробила мені борг в 70 грн. У банку говорять: треба договір читати. Є програма по залученню клієнтів, а банки такою дрібницею роблять програми з відлякування клієнтів. Тепер для мене Райфайзен - надутий міхур, а не банк, що дорожить своїм ім'ям. Якщо вже так я сплохував, що не прочитав - надішліть повідомлення, щоб я закрив рахунок уникнення боргу, але ні - треба було рік мовчати, щоб потім одразу здивувати і відлякати...
ygor_z - а ще, хлопці люблять почекати, поки борг накапає під 10 000 грн. Тоді можна забирати житло.
Evgenij - Доброго часу доби!
Як співробітник одного з комерційних банків (не Привату) можу сказати, що причиною виникнення боргів із ПК може бути не тільки "жлобство" банку, а й банальне ігнорування тарифів. Не виправдовую Приват, сам пропрацював там 4 роки в роздрібному бізнесі (до 2009р.) І можу сказати, що Приват - банк "слон" і він діє завжди в своїх інтересах, часто нехтуючи інтересами клієнтів (перегляд умов обслуговування в односторонньому порядку з повідомленням клієнта постфактум, застосування "драконівських" штрафів і тд.).
Основні причини:
1) Використання карти в банкоматах або касових терміналах інших банків.
Найчастіше перегляд балансу по карті, роздруківка балансу на чек коштує - від 0,10 - 0,50 грн., комісія нараховується на карту на наступний день, сам бачив не раз як людина, яка чекає будь-яких надходжень, дивилася баланс по картці раз 10-15, потім знімав всю суму під 0 і відповідно йшов в мінус. При цьому операції проводились в "чужому" банкоматі. Аналогічна ситуація зі зняттям готівки в чужих банкоматах. Просто банкомат іншого банку не бачить коректний залишок по Вашому рахунку.
2) Використання картки за кордоном.
При використанні карти за кордоном - знімаючи готівку або здійснюючи безготівкові платежі, проводиться конверсія валюти з валюти картки у валюту країни, де Ви знімаєте кошти. Курс, за яким проводитиметься операція встановлює сам "оператор" (Visa або MasterCard) в момент обробки операції клірингом, а час обробки може відставати на 1-3 дні від дати здійснення операції, проводитися розрахунок за такою схемою: валюта карти - USD / EUR (в залежності від країни) - валюта країни де Ви перебуваєте (країни пострадянського простору котирують через USD). Після проведення операцій сума витрат може змінюватися як у плюс, так і в мінус.
Тобто простіше з розумом використовувати карту і проблем не буде, якщо Ви думаєте, що банку вигідно "плодити" мінуси за картками, Ви помиляєтеся, реально стягнути їх дуже проблематично, а під них потрібно формувати резерви, звітувати, продзвонювати клієнтів і т.д. Дуже часто самі працівники банку закривають за свої кошти суми до 2 грн., щоб позбавити себе від головного болю.
РАТАН - Фінансова освіченість дійсно у нас шкутильгає. Але банки ж хочуть впровадити все єуропейське, при цьому сервіс, методи роботи жлобські. Можна випустити карту за 5 грн/рік, а можна за 1500 і від цього нічого не поміняється. Ну буде карта вище класом, а якщо буде така ситуація - клієнта пошлють. Крім тарифів є недбайливі банкіри, які вже не можуть "доїти" іноземних інвесторів, придумують різні схеми, то прибиральниць на аутсорсинг переводять, а потім витрати в результаті ростуть в 2-3 рази, то з колекторами такі борги дерибанять.
Приміром Укрсоцбанк - клієнтові за 1-10 копійок колектори нараховували ще 250 гривень з надією, а раптом з дуру заплатить... і платили ... Тільки коли спливло в ЗМІ відразу заворушилися - спонсор ЄВРО 2012 і жлоб... Так спиши ти цю дрібницю, не ганьбися. Кредит в 2 ярди гривень Пузатій Хаті провтикали і будуть списувати, а лікарів, вчителів... (Старі зарплатні) на копійки розводять. Навіщо постійно красти бази клієнтів, якщо ви існуючих не поважаєте, а колишніх намагаєтеся ще нагріти на 20-30 у.е.
Висновки очевидні
Прочитавши інформацію, викладену вище, кожен з вас зробить висновок самостійно. Ми ж можемо просто порадити ще раз - стежте уважно за своїми картками.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною