4204
Оператор кабельного телебачення в Україні "Тріолан" може припинити своє існування
Другий за розміром оператор кабельного телебачення в Україні - група "Тріолан" - незабаром може припинити своє існування. Після декількох місяців судових розглядів з колишніми партнерами за право на торговельну марку "Тріолан" 11 компаній, що входять до неї, збираються розділитися і продовжити роботу під іншими брендами. Експерти не відкидають, що частина цих компаній може таким чином готуватися до продажу.
Група "Тріолан", що надає послуги кабельного телебачення та інтернет-доступу в 11 містах країни, має намір розділитися на окремих провайдерів, повідомив співвласник "Юнікаст Інвест" (надає послуги під ТМ "Тріолан" в Києві) Вадим Сидоренко. "Фактично оператори вже є абсолютно незалежними, але поки продовжують працювати під єдиним брендом", - розповів він.
Об'єднання було вигідно операторам, що входять в "Тріолан", на етапі активного будівництва мереж в 2009-2011 роках, пояснює пан Сидоренко: "Тоді цим займалися в основному фахівці двох перших компаній групи. Зараз в будівництво вже ніхто не інвестує, і всі учасники досить виросли, щоб вести бізнес самостійно". Ще однією причиною такого рішення стали суперечки за ТМ "Тріолан", які ведуться з колишніми партнерами компанії. З осені минулого року право на дану торговельну марку оскаржує компанія "Прес-центр", яка раніше входила в групу. В кінці квітня Вищий господарський суд визнав незаконним використання "зареєстрованого знака для товарів і послуг" "Тріолан" компанією "ІТ-інвест" (надає послуги в Харкові). "Є ще декілька позовів, які ми, швидше за все, програємо", - визнає Вадим Сидоренко.
"Тріолан" був створений в 2008 році групою бізнесменів, серед яких учасники ринку називають колишнього голову управління преси та інформації Харківської обласної держадміністрації Олексія Липчанського. В "Тріолані" заявляють, що компанія була створена на кошти від продажу харківського кабельного оператора "Фаворит" найбільшому українському оператору - компанії "Воля" за $30 млн. Ці кошти були вкладені в будівництво мереж операторів "Юнікаст Інвест" у Києві та "Берізка-Телесистема" в Харкові, які потім були об'єднані в групу "Тріолан". Вона відразу створила конкуренцію "Волі" на місцевих ринках, запропонувавши більш доступні послуги аналогового кабельного ТБ, тоді як "Воля" в той час активно впроваджувала цифрове. У 2009 році "Тріолан" почав розвивати послуги інтернет-доступу і приєднувати операторів в інших містах.
За даними дослідницької компанії iKS-Consulting, "Тріолан" займає четверте місце за кількістю абонентів інтернет-доступу - на кінець 2011 року їх було близько 220 тис. За словами пана Сидоренка, щомісячна виручка групи - близько 25 млн грн. Сьогодні "Тріолан" працює, крім Києва і Харкова, ще в Одесі, Дніпропетровську, Запоріжжі, Луганську, Полтаві, Сімферополі, Сумах та Чугуєві.
Відмова від торгової марки "Тріолан" не призведе до серйозних втрат для провайдерів, що працюють під нею, вважають експерти. "Невеликі провайдери, на відміну від великих гравців, конкурують не скільки брендом, скільки ціною", - говорить директор з розвитку бізнесу компанії "Київстар" на масовому ринку Віталій Ворожбит. Видавець галузевого журналу Mediasat Олександр Глущенко не відкидає, що оператори виходять з "Тріолану" щоб вигідно продатися комусь із великих телекомоператорів. Втім, пан Ворожбит відзначає, що зараз інтерес інвесторів до невеликих інтернет-провайдерів знизився. За останній рік про плани здійснювати покупки на цьому ринку заявляла "МТС-Україна", але її генеральний директор Іван Золочівський повідомляв, що хотів би придбати велику компанію, що консолідувала дрібних гравців в регіонах.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною