"Аерофлот" запросили до Мінська — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Аерофлот" запросили до Мінська

248
Джерело, близьке до ради директорів "Аерофлоту", повідомило, що компанії надійшла пропозиція про придбання "Бєлавіа", вона обговорюється. Як каже співрозмовник, можливо, вже в кінці тижня питання буде розглядатися правлінням і в разі позитивного рішення винесено на раду директорів. У понеділок міністр транспорту Білорусії Іван Щербо повідомив, що "Бєлавіа" включена в список приватизації. "Інтерфакс" з посиланням на міністра уточнив, що найбільший інтерес до перевізника проявляють російські інвестори, зокрема "Аерофлот". Інші російські авіакомпанії в інтересі до "Бєлавіа" поки не зізнаються. В "Бєлавіа" кажуть лише, що "інформація про продаж компанії "Аерофлоту" не відповідає дійсності".
Державна авіакомпанія "Бєлавіа" створена в 1996 році на базі Білоруського об'єднання цивільної авіації. У парку шести Boeing 737-500, чотири Boeing 737-300, чотири CRJ-100/200 LR і три Ту-154М. "Бєлавіа" працює за інтерлайн-угодами з авіакомпаніями Air Baltic, Austrian Airlines, Aerosvit, British Airways, Lufthansa, "Сибір". Базується в Мінську.
"Бєлавіа" стала одним з основних фігурантів нещодавнього авіаційного конфлікту Росії та Білорусії. Авіакомпанія не вважала за доцільне літати з Мінська до Москви частіше чотирьох разів на день, і, відповідно, авіавлада Білорусі не дозволяла більше двох рейсів "Аерофлоту" (ще по одному рейсу виконують "Сибір" і "Ютейр"). "Бєлавіа" мотивувала свою позицію низькою завантаженням рейсів в результаті конкуренції з російськими авіаперевізниками.
Прецеденти продажу білоруських держкомпаній російським інвесторам існують: "Газпром", наприклад, отримав 100% "Бєлтрансгазу", але після довгих переговорів і активного тиску на владу Білорусі. "Бєлавіа" повинна бути приватизована в 2013 році. Умови приватизації ще не розроблені. Джерело, знайоме з ситуацією, говорить, що "у разі проробленої заявки від інвесторів питання з приватизацією може бути вирішене в короткі терміни", проте "конкретних" заявок на сьогоднішній день не надходило.
Головний редактор "Авіатранспортного огляду" Олексій Синицький зазначає, що колишній глава "Аерофлоту" і нинішній заступник міністра транспорту Валерій Окулов планував вихід компанії на зарубіжні ринки шляхом купівлі пакетів в AlItalia, Malev, чеської CSA та отримання разом з ними комерційних прав у Європі. Але комерційні права "Бєлавіа" не дадуть "Аерофлоту" будь-яких очевидних переваг. Ідею створення хабу Росія-Європа в Мінську топ-менеджер однієї з великих російських авіакомпаній називає сумнівною, пояснюючи, що для цього простіше використовувати аеропорти Калінінграда або Петербурга. Однак глава аналітичної служби "Авіапорт" Олег Пантелєєв вважає Мінськ зручнішою точкою. "Мінськ лежить на лінії Москви і Праги, Берліна і Парижа. Тут логічно консолідувати пасажирів з пунктів Росії для перевезення в Європі", - відзначає експерт. Але в будь-якому випадку угода цікавіша для "Бєлавіа", якій необхідні кошти на розвиток, зазначають учасники ринку. Іван Щербо говорив, що Білорусь планує розвивати авіаційний транзит і купувати повітряні судна.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас