Ціни перелетіли через протокол — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ціни перелетіли через протокол

729
Україна і Молдова переходять на ринкове формування цін на авіаквитки. Авіакомпанії "АероСвіт" і Air Moldova повідомили про зниження вартості авіаперельоту на третину, незважаючи на те що між країнами діє протокол про фіксовані мінімальні ціни на квитки. Зниження цін було вигідно перш за все молдовській авіакомпанії - її флот дозволяє економити на собівартості рейсів.
В авіакомпанії "АероСвіт" заявили, що відтепер мінімальні ціни на перевезення між Києвом і Кишиневом в обидві сторони будуть знижені - на 30%, до 173 євро (з урахуванням зборів). У прес-службі Air Moldova повідомили, що зменшили в березні вартість авіаперельоту в одну сторону до 93 євро, в обидві сторони - до 174 євро, тоді як раніше квитки коштували 120 і 245 євро відповідно. "АероСвіт" вважає протокол, що фіксує мінімальний рівень цін, таким, що втратив силу.
З весни 2010 року повітряне сполучення між Україною та Молдовою регулювалося протоколом, затвердженим авіавладою двох країн. Він фіксував мінімальну вартість авіаперевезення між Києвом і Кишиневом на рівні 100 євро в одну сторону і 200 євро в обидві сторони без урахування аеропортових такс і зборів. "Приєднання "АероСвіту" до протоколу було обов'язковою умовою молдавської сторони", - відзначили в прес-службі "АероСвіту".
В "АероСвіті" кажуть, що 25 березня Air Moldova в односторонньому порядку знизила ціни на маршруті Кишинів-Київ. Причину такого рішення в Air Moldova не пояснили. "Якщо авіакомпанія зменшила вартість авіаперельоту, значить вона визнала це за потрібне. З питань протоколів звертайтеся до міністерств транспорту Молдови та України", - відзначили в прес-службі авіакомпанії.
У прес-службі уряду Молдови на запит не відповіли. Однак на цьому тижні міністр транспорту і дорожньої інфраструктури країни Анатолій Шалару заявив, що українська влада незадоволена тим, що Air Moldova знизила ціни: "Посол України дуже засмучений. Вони (представники української влади) обурено запитали: "Чому ціни на квиток були знижені без нашої згоди? Ми не хочемо зменшувати ціни, і двосторонні угоди це передбачають". У більшості країн антимонопольне законодавство забороняє узгодження цін між перевізниками, в інтересах розвитку конкуренції подібна норма вже не застосовується, зазначає помічник гендиректора "АероСвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций. "Проте Air Moldova наполягла на підписанні протоколу. З жодною іншою авіакомпанією у "АероСвіту" немає подібних протоколів/угод", - додав він.
Air Moldova було вигідно знизити ціни на квитки, оскільки компанія виконує свої рейси до Києва на турбогвинтовому літаку Embraer 120. "Собівартість перевезення на турбогвинтовому літаку на 40% нижча, ніж на реактивному літаку "АероСвіту". З іншого боку, ціни і так потрібно було знизити, адже відстань між Києвом і Кишиневом невелика", - говорить експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава. За словами Сергія Куцого, молдавський напрямок є досить затребуваним: "70% пасажиропотоку "АероСвіту" на цій лінії становить транзит через "Бориспіль", перш за все з міст України, а також країн СНД". У 2011 році "АероСвіт" перевіз за маршрутом Київ-Кишинів-Київ понад 13 тис. пасажирів. Середнє завантаження рейсу - 67%. Ірина Кава вважає, що це високий показник. "Air Moldova останнім часом активно намагається переманити до себе українського транзитного пасажира, точно так само авіакомпанія чинить і в Росії", - додає експерт.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас