Екологи розкритикували електромобілі


Екологи розкритикували електромобілі

Електромобіль - це майбутнє! Але дуже далеке. Поки за всіма параметрами виграють двигуни внутрішнього згоряння. До такого висновку дійшли експерти на конгресі журналу auto motor und sport, що відбувся в Штутгарті.

Багато хто вважає, що майбутнє автоіндустрії - за електромобілем, екологічно чистим і доступним за ціною для всіх. Його незаперечні переваги - відсутність забруднення атмосфери, безшумність, дешева енергія з розетки. Але практика показує: поки електромобілі - іграшка для багатих.

Greenpeace не бачить в електромобілі переваг

До сих пір електромобіль критикували в основному фахівці та пересічні споживачі. Він, на їхню думку, непомірно дорогий, а пробіг на одній зарядці занадто малий. Але на конгресі, який організував в Штутгарті журнал auto motor und sport, до критиків несподівано приєдналися і екологи.

Автомобільний експерт міжнародної організації Greenpeace Вольфганг Лобек (Wolfgang Lobeck), виступаючи 12 квітня на конгресі, заявив, що насправді електромобіль забруднює навколишнє середовище навіть більше, ніж машина з традиційним двигуном внутрішнього згоряння.

Розгадка проста: альтернативні джерела поки забезпечують незначну частину загального обсягу електроенергії, споживаної електромобілями. А теплові електростанції (ТЕЦ) на нафті, газі та особливо на вугіллі забруднюють навколишнє середовище.

І якщо перерахувати на кожен кілометр шляху електромобіля обсяги вуглекислого газу, що викидаються при роботі ТЕЦ в атмосферу, баланс вийде невтішним - гіршим, ніж у найекономічніших двигунів внутрішнього згоряння. А акумулятори поки не володіють достатньою потужністю і дорогі настільки, що електромобіль залишається іграшкою для багатих.

Навіть "зелені" роблять ставку на двигуни внутрішнього згорання

Штутгарт - столиця федеральної землі Баден-Вюрттемберг. і штаб-квартира концерну Daimler. Тут роблять Mercedes. А в місті Цуффенхаузен розташувалася штаб-квартира Porsche. Так що майбутнє Баден-Вюрттемберга - автомобіль. А ось прем'єр-міністр, що править тут, Вінфрід Кречман (Wienfried Kretschmann), представник партії "зелених".

"Зелені" давно і наполегливо критикували німецьку автопромисловість за те, що вона нібито проспала найперспективніший напрямок розвитку, занадто мало сил і грошей вкладала в розвиток електромобілів. Але боси німецького автопрому зробили ставку на поліпшення двигунів внутрішнього згоряння. І, схоже, не помилилися.

Кожне нове покоління моторів стає все компактнішим, а споживання бензину постійно знижується при зростаючій потужності. І можливості тут ще далеко не вичерпані. Тепер і Вінфрід Кречман визнає, що двигуни внутрішнього згоряння будуть домінувати ще довго.

Ще один далеко не до кінця використаний екологічний ресурс - саме автомобільне виробництво. Volkswagen, найбільший європейський авконцерн, має намір в найближчі роки вкласти мільярди євро в переобладнання своїх заводів по всьому світу.

Мета - до 2018 року на 25 відсотків знизити споживання енергії, кількість відходів і шкідливих викидів. Автолюбителі зазвичай не замислюються про це, але приблизно чверть усіх шкідливих викидів за час життя автомобіля виникають не при його експлуатації, а при виготовленні.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування