1251
В Україну завезуть тонни білоруського бензину
— Енергетика
У портах Латвії, куди залізницею традиційно прямували нафтопродукти з Білорусі, відбулося затоварення і утворилися пробки. Тому влада цієї країни вирішила перенаправити цистерни з паливом в Україну та інші країни.
Як повідомив заступник начальника служби вантажної роботи і зовнішньоекономічної діяльності Білоруської залізниці Олександр Євсюк, його країна має намір переорієнтувати експорт залізничних нафтових вантажів з портів Латвії до Литви, Калінінграду та України.
Він пояснив, що дана ситуація обумовлена тим, що в Латвії обмежені можливості з прийому білоруських нафтоналивних вантажів. У січні-лютому 2012 р. відбулося різке збільшення обсягів експортних вантажоперевезень в порти Латвії - вони збільшилися в 2 рази, в порівнянні з аналогічним періодом 2011 р.
Крім того, Латвійська залізниця в 2012 р. ввела конвенційний збір на перевантаження нафтоналивних вантажів у портах. Це призвело до того, що в січні-березні більше 200 цистерн з нафтопродуктами, що належать білоруським вантажовідправникам, перебували в очікуванні вивантаження у портах Латвії і на підходах до них.
За словами Євсюка, для нормалізації обстановки, що склалася, та недопущення зриву експортних постачань 2 квітня білоруська залізниця провела нараду і направила звернення до концерну "Белнефтехім" з проханням розглянути можливість першочергового відвантаження нафтопродуктів на внутрішній ринок протягом 3 діб, а також переорієнтувати частину запланованих обсягів у напрямку Литви та Калінінграда, України і за іншими напрямами.
Представник БелЖД в зв'язку з цим зазначив, що в кінці березня БелЖД обговорила проблемні питання з вантажовідправниками та представниками латвійської сторони. "Зараз обстановка нормалізується. Одна з умов, яка допоможе дещо розвантажити ситуацію, - пропозиція про те, що основною умовою своєчасного повернення та вивантаження цистерн є укладення продавцем (Білоруська нафтова компанія) та власниками ресурсів ("Газпром нафта", ТНК-BP, "ЛУКОЙЛ") довгострокових договорів з власниками терміналів в портах", - зазначив Євсюк.
Він також повідомив, що в 2012 р. зберігається тенденція до зниження транзитних перевезень нафтоналивних вантажів через переорієнтацію російських вантажовідправників з портів Латвії і Литви на порти РФ на Балтійському морі. БелЖД перевезла транзитом в минулому році 9,1 млн тонн нафтоналивних вантажів, або 18,3% від усього обсягу транзиту. При цьому, судячи з обсягу транзиту в січні-лютому 2012 р., ситуація на краще не змінилася.
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною
Також за темою
За війну Україна втратила третину споживання електроенергії, — «Укренерго»
Які будинки найкраще утримують тепло
Чи продає Україна «світло» за кордон в умовах масових відключень — відповідь Міненерго
ЄС вкладає значні кошти в масштабне розширення інфраструктури зарядних станцій
У Києві до кінця року запустять 6 міні-ТЕЦ
Чому відключення світла стали довшими — пояснення ДТЕК та Yasno
