Антирейтинг: автоцивілки не пройшли кастинг


Антирейтинг: автоцивілки не пройшли кастинг

Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) оприлюднило показники діяльності страховиків-членів МТСБУ. Відтепер інформація про платоспроможність гравців ринку обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників (ОСЦПВ) буде оновлюватися щоквартально.

Учасники ринку досить прохолодно сприйняли таку ініціативу. Експерти припускають, що МТСБУ пішла на цей дещо ризикований крок, щоб очиститися від проблемних компаній. Інформація представлена трьома показниками. По-перше, загальна оцінка фінансового стану - відображає достатність і ліквідність активів для виконання страховиком зобов'язань. По-друге, якість врегулювання збитків - характеризує частку вимог, врегульованих страховиком у термін до 150 днів від дати ДТП до остаточної виплати. По-третє, враховується кількість скарг на страховика, що надійшли в МТСБУ.

Примітно, що конкретні цифри МТСБУ не опублікувало, мабуть, вирішивши не злити своїх членів. Кожен показник оцінюється за 3-бальною шкалою і позначається відповідним кольором: зеленим - високий рівень (добре); жовтим - середній рівень (задовільно); червоним - низький рівень (незадовільно).

З 83 членів Моторного бюро 16 компаній отримали найвищі оцінки за всіма показниками: Альфа Страхування, АСКА, УАСК, АСКО-Донбас-Північний, АХА Страхування, Брокбізнес, Глобус, Іллічівське, К’ю Бі Ай Україна, Металург, ОМЕГА, ПЗУ Україна, Провідна, ТАСТ-Гарантія, Українська страхова група, Уніка, Ю.Бі.Ай.

Конкретні цифри Моторне бюро поки не назвало. Антирейтинг впевнено очолює компанія Інкомстрах, яка отримала "незадовільно" за всіма показниками. За "якістю врегулювання збитків" і "кількістю скарг" негативні оцінки отримали дев'ять компаній: Альфа-Гарант, Астарта, Європейський страховий альянс, Каштан, Міська страхова компанія, Нова, Остра, Український страховий стандарт, Універсальна. Незадовільний загальний фінансовий стан МТСБУ відзначило у СК Україна. Схоже, є проблеми і у РАЙП. Там зараз проходить аудиторська перевірка.

При цьому п'ять компаній відмовилися надати дозвіл на оприлюднення своїх показників: Дніпроінмед, ІнтерТрансПоліс, Оранта, Страховий капітал, Український страховий дім. Одна компанія - Саламандра-Україна - не показала лише свій "загальний фінансовий стан".

У МТСБУ пояснюють, що рішення про публікацію інформації було прийнято президією Бюро у зв'язку з постійно зростаючою кількістю скарг на роботу страхових компаній.

Учасники ринку називають методику розрахунку недосконалою. "Не встановлені терміни і процедури оприлюднення, не передбачений механізм зменшення ризиків помилок при розрахунку показників і запобігання недобросовісній конкуренції", - сказав у коментарі Комерсант-Україна представник НАСК Оранта в МТСБУ Олександр Нагорний. Наприклад, п'ять листів від одного і того ж страхувальника з одного й того ж питання будуть вважатися п'ятьма скаргами. "На наш погляд, керівництво МТСБУ трохи поспішило з публікацією даних звітності і ми сподіваємося, що методика буде надалі переглянута за рішенням президії", - говорить Нагорний.

Директор брокерської компанії "Дедал" Ібрагім Габідулін підтримує ініціативу МТСБУ. "Вдумайтесь, половина компаній-членів Моторного бюро не входять до першої сотні страховиків. Навіщо вони там потрібні? Вони реєструють за $100 тис. компанію зі статутним фондом в $1 млн., напихають її паперами, переманюють агентів з інших компаній, дають їм комісійні 40% і вони стоять на "окружній" і продають знижки по 20%. Вимоги однозначно потрібно посилювати. Нічого робити дрібним компаніям в сегменті ОСЦПВ. Вони ж не можуть забезпечити достатні резерви. А те, що Моторне бюро намагається врегулювати ситуацію, я б сказав, це вже пізно. Ринок занадто перегрітий. Стільки скарг, що просто жах", - підкреслив експерт.

Юрій Тарасівський

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua