Азаров пояснив зростання цін на бензин: у всьому винна нафта — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Азаров пояснив зростання цін на бензин: у всьому винна нафта

Енергетика
1936
Прем'єр-міністр пов'язує зростання цін на бензин в Україні зі зростанням цін на нафту в світі.
Про це він написав у своєму блозі, передає УНІАН.
Прем'єр підкреслив, що вчора на одному з центральних телеканалів побачив сюжет, в якому автолюбитель обурювався зростанням цін на бензин і дорікав уряду бездіяльністю.
"Звичайно, уряду прийнято дорікати завжди і за все. Але що відбувається насправді? Хочу висловити свою позицію", - зазначив Азаров.
Він підкреслив, що з березня 2011 року по березень 2012 р. ціни на нафту на світовому ринку зросли майже вдвічі: з 70 дол за барель до 125,5 дол за барель.
За словами глави уряду, директор-розпорядник Міжнародного валютного фонду Крістін Лагард вважає це загрозою для всієї світової економіки.
"А Україна, нагадаю, купує нафту за світовими цінами. Свого видобутку нам абсолютно не вистачає. Пов'язане зростання світових цін на нафту з незалежними від нас обставинами: перш за все, з подіями в Лівії та ембарго на вивіз нафти з Ірану. Тепер давайте порахуємо, скільки ж коштує переробка нафти на українських НПЗ. Для тих, хто не знає, що таке барель: це ємність об'ємом 163,7 літра. Таким чином, в тонні нафти 6,1 бареля. Значить, сьогодні тонна нафти коштує 765,55 дол", - пише Азаров.
Він підкреслив, що українські нафтопереробні заводи переробляють в основному російську нафту, а Росія встановила вивізне мито в розмірі 460 дол за тонну сирої нафти.
"Отже, ми купуємо тонну російської нафти за 1255,55 дол. Додайте сюди транспортні витрати і податок на додану вартість, і виходить, що ціна нафти, що надходить на переробку на український НПЗ, складає понад 1600 дол за тонну. А тепер, якщо пам'ятаєте шкільний курс хімії, додаємо витрати на процес крекінгу (сублімації світлих нафтопродуктів), при якому вихід автомобільного палива складає близько 70% з тонни. Ось вам і сформувалася відпускна ціна на вітчизняних НПЗ. В силу того, що ми переробляємо також власну, дешевшу, нафту і задіюємо різні заходи здешевлення нафтопродуктів, ціни на внутрішньому ринку України значно нижчі, ніж витрати переробників імпортної нафти", - підкреслив Азаров.
У зв'язку з цим він зазначив, що така ситуація призвела до зупинки Лисичанського та Одеського нафтопереробних заводів.
"Без роботи тисячі людей. Перед урядом стоїть дилема: або адміністративно обмежувати ціни на заправках, що неминуче призведе до дефіциту палива, або створювати такі умови, коли постачальники і переробники нафти отримували б хоча б мінімальну рентабельність. І одночасно іншими заходами підтримати споживачів автомобільного палива. Саме так і діє уряд", - зазначив прем'єр-міністр.
Азаров нагадав, що уряд скасував транспортний збір, звів до мінімуму витрати на оформлення транспортних засобів та проходження техогляду. У період різкого стрибка цін на нафту уряд подавав до Верховної Ради України законодавчу ініціативу щодо зменшення акцизу на нафтопродукти.
"Тому, повертаючись до критики, що прозвучала в телевізійному сюжеті, я хотів би задати просте запитання: а що б самі критики зробили в ситуації, що склалася? Що зробили б Ви, мої кореспонденти по Facebook? Який вихід запропонували б? Я готовий до активної дискусії на цю тему в п'ятницю, 6 квітня", - зазначив Азаров.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас