Пенсіонери підвищать ціни на іномарки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пенсіонери підвищать ціни на іномарки

Казна та Політика
5599
В уряді придумали, як населення "скинеться" на вибори Януковича. З почуттям вдячності.
З червня в Україні поліпшення життя має наступити не тільки для вкладників радянського Сбербанку, але і для покупців автомобілів. Так задумано в "соціальній революції" Президента Віктора Януковича, на реалізацію якої кинуті сили всіх вітчизняних чиновників. І, схоже, що надмірне застосування цієї сили вже призводить до деформування первинних задумів.
Так, обіцянка Віктора Федоровича не лише спростити автомобілістам процедуру реєстрації авто, а й знизити на нього ціну, схоже, приречена на провал. Принаймні, прорекламоване зниження цін обернеться, схоже, черговим подорожчанням автомобілів. У першу чергу - іноземного складання.
Справа в тому, що ще на початку березня, анонсуючи "соціальний наступ" на українців, Президент пообіцяв скасувати збір до Пенсійного фонду (ПФ), який стягується при купівлі будь-якого автомобіля. А це, треба врахувати, цілих 3% від вартості авто.
"Нехай Пенсійний фонд шукає інші джерела доходів", - так на розширеному засіданні уряду 7 березня Янукович пояснив свою ініціативу. Через три тижні "соціальний" віце-прем'єр заявив про те, що скасувати не можна, зате можна реформувати.
Варто зазначити, що багато хто Віктору Федоровичу тоді повірив, знаючи його давню любов до автомобілів. До речі, багато людей в цій країні вважають, що більш ніж за два роки президентства Віктор Янукович зміг здійснити тільки одну дієву реформу (якщо говорити про корисність для суспільства) - скасував техогляд для приватних авто.
Однак, в уряді, який і повинен підготувати документи для скасування 3% збору на пенсії автомобільний, порив Президента швидко присікли. І при цьому очолив цей процес профільний віце-прем'єр Сергій Тігіпко.
"Ми з задоволенням від нього (збору до Пенсійного фонду - Ред.) відмовимося для того, щоб спростити всі процедури при купівлі-продажу автомобілів. Але (оскільки) зараз ми шукаємо варіант, яким чином... гроші знайти, ми сьогодні не можемо відмовитися від такої прибуткової частини бюджету Пенсійного фонду... Поки що рішення немає, але ми працюємо", - розповів у середу журналістам Тігіпко.
Але, схоже, насправді у Сергія Леонідовича відповідь на питання, як зберегти 1,2 млрд гривень для пенсіонерів (стільки офіційно українці сплачують "з авто" у ПФ), вже дозріла. Тим більше, що сума ця істотна для фонду, який "латає" дірки за допомогою бюджету і не може чітко відповісти, коли зможе приступити до реальної пенсійної реформи і ввести накопичувальну систему.
Так от, тепер же "пенсійну" ініціативу Януковича вирішили покрити за рахунок автодилерів. Мовляв, нехай вони при "розмитненні" і платять ці 3% у ПФ, а простий народ, як і обіцяв Віктор Федорович, відчує "спрощення і поліпшення".
"Якщо перенести стягнення податку з кінцевих споживачів на дилерів, ціни на автомобілі не знизяться, оскільки продавці просто закладуть нові витрати в ціну. До того ж, незрозуміло, чому будуть платити 3% тільки імпортери, а наші виробники будуть звільнені від цього податку. Тут можуть виникнути питання у СОТ. Мені здається, ця ініціатива Мінсоцполітики приречена на провал", - розповів "Коментарям" Олег Омельницький, директор інформаційно-аналітичної групи "Автоконсалтинг".
Водночас, представники авторинку вказують ще на одну проблему, з якою українці зіткнуться при реалізації згаданої "автомобільно-пенсійної" ініціативи Сергія Тігіпка. Йдеться про імпорт старих автомобілів. Справа в тому, що при їх купівлі українці також платять 3%. Але для зменшення суми податку тут дуже активно використовуються "експерти-оцінювачі", які часто безпосередньо співпрацюють з МРЕО. Тепер, схоже, "експерти" будуть співпрацювати з Митницею (або митники самі покладуть на себе подібні функції). А, враховуючи, що перед Митницею постійно стоїть завдання збільшити збір коштів, можна припустити, що 3% в "пенсійний фонд" на кордоні виростуть в зовсім іншу суму. До речі, і на нові іномарки теж.
"Ви ж розумієте, де з'являється можливість у бізнесу "повернути" 3%, то там буде і 5% і 7%. Тим більше, існує загроза введення мит (близько 40% - Ред.) на іномарки найближчим часом - все це буде використовуватися продавцями для корекції ціни. Подивіться, як населення зараз розкуповує автомобілі: грошей у людей немає, але несуть останнє, тому що не вірять в майбутнє. Всі на ринку (і продавці, і покупці) сьогодні дуже напружені" , - розповів "Коментарям" представник крупного імпортера автомобілів в Україні.
До речі, Мінсоцполітики в своєму бажанні реалізувати "соцпакет Януковича" за гроші самого ж народу (і щоб він був вдячний за ці додаткові витрати) не самотнє. Раніше цю ж практику почала застосовувати Митниця. За запевненнями бізнесменів, для знаходження грошей на передвиборні обіцянки влади відомство Ігоря Калетника на низку товарів підняло індикативні ціни на 200%. У першу чергу це веде до подорожчання побутової техніки та одягу. Але покупці цієї закордонної "розкоші", мабуть, і так не є потенційними виборцями "регіоналів", а тому їхні споживчі інтереси в Кабміні захищати не мають наміру.
Олег Сухомлин
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас