Вигляд Києва визначать інвестори — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вигляд Києва визначать інвестори

Нерухомість
427
Київська влада визнала, що лише із залученням коштів приватних інвесторів у Києві можна реалізувати масштабні будівельні проекти. Саме від побажань інвесторів тепер буде залежати те, де пройде четверта гілка метрополітену на Троєщині і де буде зведений новий діловий район "Київ-Сіті".
Під час Першого Київського інвестиційного форуму голова Київської міської державної адміністрації (КМДА) Олександр Попов заявив, що київська влада планує домовитися з інвесторами про реалізацію проектів загальною вартістю понад 50 млрд. грн. "Проведена велика робота по пакету бізнес-пропозицій. На сьогоднішній день це пропозиції на загальну суму близько $15 млрд. Найближчим часом у нас будуть пропозиції на $20-25 млрд.", - заявив Попов.
Приватні інвестори отримали запрошення взяти участь у фінансуванні 160 проектів. Пропоновані інвесторам проекти охоплюють п'ять основних сфер. Це інфраструктура (метро на Троєщину і перехоплюючі паркінги), нові технології (Київська силіконова долина), ЖКГ (чиста вода, енергоефективність), дозвілля і здоров'я, а також новий центр ділової активності.
Чотири проекти київська влада визначила як пріоритетні, або якірні: будівництво четвертої лінії метрополітену, Міжнародний діловий район "Київ-Сіті", інноваційний парк BIONIC HILL, будівництво багатоповерхових паркінгів. "Для будівництва метро на Троєщину необхідно близько 12 млрд. грн., Проект "Київ-Сіті" оцінюється в 5 млрд., BIONIC HILL - теж близько 5 млрд. Щодо парковок, під їх облаштування відібрано 300 майданчиків, у тому числі з урахуванням перехоплюючих паркінгів на околицях. Вартість цього проекту оцінюється в 10 млрд. грн.", - повідомив напередодні інвестфоруму заступник голови КМДА Руслан Крамаренко. Реалізуючи ці проекти, київська влада має намір активно вдаватися до механізмів державно-приватного партнерства. Найбільш значущим інвестпроектом в КМДА називають будівництво четвертої лінії метрополітену в напрямку житлового масиву Троєщина. Київська влада запевняє, що його реалізація дозволить істотно полегшити життя 500 тис. жителів лівобережних районів Києва, які щодня стикаються з транспортними проблемами. Планується, що пасажиропотік на новій лінії складе 40,8 тис. пасажирів на годину. Орієнтовні терміни будівництва нової гілки метро - 2012-2017 рр.
Схема, запропонована КМДА, передбачає активне залучення приватних інвесторів, які візьмуть на себе фінансування проекту, будівництво, закупівлю обладнання та оперативне управління будівництвом. Місто залишить за собою визначення транспортних тарифів, надання земельних ділянок та контроль виконання інвестиційних зобов'язань. У найближчі місяці КМДА повинна визначити виконавця підготовчих робіт. На участь у проекті надійшли заявки з Росії, Франції, США та Німеччини. Укладення угоди про державно-приватне партнерство і початок реалізації проекту намічено на квітень 2013 року.
Ще один великий проект, який київська влада має намір реалізувати спільно з інвесторами, - створення парку високих технологій BIONIC HILL, який буде спеціалізуватися на розвитку інформаційних і біотехнологій, енергозбереження та використання альтернативних джерел енергії. На території Святошинського району м. Києва площею 147 га планується побудувати понад 900 тис. кв. м нерухомості. Це будуть офісні і дослідницькі центри, технологічна зона з екологічно чистим виробництвом, університет, готель, парк, житлова, торгова та спортивна інфраструктура, відділення банків, а також школа і дитячий садок.
Проект запропонувала українська девелоперська компанія UDP, яка взяла на себе його фінансування. Зі свого боку КМДА обіцяє всебічну підтримку проекту і взяла на себе зобов'язання з будівництва під'їзної дороги, проведення мереж інфраструктури і запуск автобусів від метрополітену до технопарку. Віце-президент інноваційного парку BIONIC HILL Віктор Галасюк повідомив, що основними галузями, представленими в технопарку, будуть енергозбереження, інформаційні та комунікаційні технології, а також фармацевтика. Проект повинен створити 35 тис. нових робочих місць. За словами пана Галасюка, завершення першої черги проекту будівництва бізнес-центрів і житлової нерухомості на площі 100 тис. кв. м заплановано на 2014 р.
Реалізація проекту модернізації парковок розпочнеться найближчим часом. У КМДА відзначають, що в даний час Київ може забезпечити лише 70 тис. паркувальних місць, у той час як їх число необхідно збільшити на 230-250 тис. Для вирішення проблеми обрали три напрямки: облаштування денних парковок зі зручною системою оплати, будівництво нових паркінгів в центральній частині міста, а також створення системи перехоплюючих паркінгів. Автомобілісти зможуть залишати свій автотранспорт біля станцій метро та в'їздів до Києва з тим, щоб продовжити свій шлях на громадському транспорті.
Немає певності з розташуванням майбутнього Міжнародного ділового району "Київ-Сіті". Міські влада запропонувала інвесторам п'ять великих ділянок: біля Одеської площі, біля озера Вирлиця, поблизу Дніпра, в районі Північної Телички і на Осокорках. Всі ці ділянки розташовані недалеко від густонаселених житлових масивів, з розвиненою системою громадського транспорту. Поблизу чотирьох ділянок є станції метро, три ділянки розташовані на транспортній артерії, яка веде до аеропорту "Бориспіль".
Вибір місця розташування майбутнього ділового району багато в чому залежатиме від побажань інвесторів і їхніх фінансових пропозицій. Подібним чином київська влада все ще не готова сказати: уздовж якої з вулиць - Бальзака чи Маяковського - буде прокладена нова лінія метрополітену на Троєщині. Саме під час переговорів з інвесторами буде прийнято остаточне рішення.
Все ще залишається неясним відповідь на питання: яким чином інвестори повернуть кошти, вкладені в розвиток київського метрополітену та інших проектів. Голова КМДА Олександр Попов обіцяє, що ясність наступить протягом двох місяців, коли буде остаточно узгоджено угоду з інвесторами проекту. "Джерелами повернення грошей інвесторам можуть бути зобов'язання уряду і міста щодо компенсації вкладень, це може бути коректування тарифної політики, це може бути участь в інших проектах, які супроводжують даний проект. А може бути й інтеграція всіх цих джерел фінансування", - заявив Олександр Попов.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас