Нова ініціатива Бойка щодо пільг на нафту обернеться 1,3-мільярдною втратою бюджету — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нова ініціатива Бойка щодо пільг на нафту обернеться 1,3-мільярдною втратою бюджету

Енергетика
485
З точки зору втрат бюджету немає ніякої різниці, дати "Нафтогазу" пільги чи знизити акциз. І якщо вже вибирати, то точно не на користь митних пільгових схем, "позитивний" досвід яких відчувають не мільйони, а одиниці людей.
Про це в статті для ZN.UA пише експерт з питань нафторинку, директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Отримавши несподівану відмову щодо зниження акцизів, Міненерговугілляпром відразу ж озвучило свою другу і поки останню домашню заготовку - надання пільги зі сплати ПДВ на 1 млн. тонн нафти, яку "Нафтогаз України" планує переробити на Лисичанському НПЗ.
Як і у випадку з акцизами, ця тема не нова і для деяких дуже апетитна. Як писало минулого року ZN.UA, задумка ініціаторів проекту розкрилася з першим же постачанням нафти. Її держкомпанія придбала не тільки на піку вартості в кінці квітня 2011 року, але ще й дорожче, ніж інші переробники нафти на даному підприємстві.
Вся справа у використанні ланцюжка українських та зарубіжних посередників, що в результаті обернулося підвищеною собівартістю отриманих нафтопродуктів, які НАК не може розпродати досі. Тому минулорічний ентузіазм обмежився переробкою 160 тис. тонн нафти (планували теж 1 млн. тонн), після чого, судячи з усього, "здачу" давати стало нічим.
"Але, як бачимо, несмачні "корінці" дісталися не всім, хтось настриг "вершків" на кілька мільйонів доларів. Не дивно, що й сьогодні, кажучи словами чиновників енергетичного відомства і "Нафтогазу", "позитивний досвід переробки нафти на Лисичанському НПЗ "підноситься як панацея", - пише Куюн.
По-перше, задається питанням автор, якщо минулорічний досвід такий позитивний, навіщо сьогодні "Нафтогаз України" і Міненерговугілляпром збираються просити в уряду пільги з ПДВ?
По-друге, якщо порахувати, у скільки державі обійдеться ця програма, то вийде, що при вартості нафти на рівні $110/бар. (побудемо хоч трохи оптимістами, - ред.) вартість 1 млн тонн складе близько $800 млн, тобто ПДВ з даного обсягу - $160 млн, або 1,28 млрд грн. Варто зазначити, що втрати від зниження акцизного збору на другий квартал у минулорічному розмірі складуть приблизно аналогічну суму (з розрахунку споживання по 1,5 млн. тонн бензину і дизпалива).
"З точки зору втрат бюджету немає ніякої різниці, дати "Нафтогазу" пільги чи знизити акциз. І якщо вже вибирати, то точно не на користь митних пільгових схем, "позитивний" досвід яких відчувають не мільйони, а одиниці людей", - резюмує експерт.
Разом з тим зазначимо, як писало раніше ZN.UA, сьогодні на відміну від минулого року існує можливість полегшити долю споживачів нафтопродуктів за рахунок потенціалу самої нафтогазової галузі. Для цього необхідно подумати не тільки про те, кому і як дати, але і де взяти ці гроші. Наприклад, Кабмін може "зламати" схему Фірташа і Коломойського і збільшити ренту на видобуток нафти, отримавши в бюджет додатково близько 5 млрд грн. Другий варіант - вивести з "тіні" майже 30% ринку нафтопродуктів - потенціал такого кроку аналогічний сумі першого варіанту.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас