Що буде, якщо... залити поганий бензин
Саме визначення "поганий бензин" передбачає, що в паливі - підвищена кількість металовмісних присадок, свинцю, або нафталіну, або етилового спирту, ацетону, або паливо не відповідає заявленому октановому числу. Або всі ці чинники присутні разом.
Використання бензину з таким "набором" веде до:
передчасного зносу двигуна,
порушення роботи паливної системи, бензонасоса, датчика детонації,
кисневого датчика (лямбда-зонду),
каталізатора,
свічок запалювання (як правило, - страждають в першу чергу),
порушується робота інжектора.
В результаті такої заправки доведеться замінити практично все, що мало контакт з цим бензином, чистити форсунки, колектори, промивати бак.
передчасного зносу двигуна,
порушення роботи паливної системи, бензонасоса, датчика детонації,
кисневого датчика (лямбда-зонду),
каталізатора,
свічок запалювання (як правило, - страждають в першу чергу),
порушується робота інжектора.
В результаті такої заправки доведеться замінити практично все, що мало контакт з цим бензином, чистити форсунки, колектори, промивати бак.
Як визначити, що залито поганий бензин
Якщо бензин уже потрапив у бак, визначити його якість побутовими методами неможливо - це можливо лише в лабораторних умовах.
Численні міркування в Інтернеті про те, як повинна розтікатися "правильна" крапля палива на білому папері, або як не повинен пахнути бензин - на практиці не застосовні: їх похибка становить щось близько 100% (технічний + людський фактор).
На сьогоднішній день існують побутові бензиноміри (нафтоденсиметри), але і вони дозволяють лише відрізнити бензин від солярки, і не здатні виміряти кількість домішок або величину октанового числа.
Таким чином, автолюбителю залишається визначити якість бензину лише за фактом - за поведінкою свого автомобіля. Неякісний бензин проявляє себе таким чином:
1. Збільшується витрата палива.
2. Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться), глохне.
3. Знижується розгінна динаміка і потужність.
2. Двигун працює з перебоями, "стрибають" обороти на холостому ходу.
3. Утворюється чорний або червоний нагар на свічках запалювання.
1. Збільшується витрата палива.
2. Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться), глохне.
3. Знижується розгінна динаміка і потужність.
2. Двигун працює з перебоями, "стрибають" обороти на холостому ходу.
3. Утворюється чорний або червоний нагар на свічках запалювання.
Те, що залито поганий бензин, зазвичай відчувається не відразу (це ще залежить і від наповненості бака), а тільки тоді, коли неякісне паливо потрапить в паливопровід. За цей час цілком можна встигнути від'їхати від заправки на 10-15 км.
Якщо, ледь від'їхавши від заправки, двигун заглох - причина, швидше за все, в забрудненості палива водою і механічними домішками.
Якщо двигун не розвиває потрібної потужності, чути металевий стук - причина, швидше за все, в низькому октановому числі палива.
Що робити відразу
У кожного водія повинно увійти у звичку брати в касі і зберігати касовий чек. Тільки з його допомогою можна буде довести, що паливо було продано саме на певній заправці.
Якщо ви від'їхали від заправки, і за поведінкою автомобіля визначили, що заправилися "чимось не тим" - відразу ж припаркуйте автомобіль. Подальший рух - небезпечний для автомобіля!
Потім треба повернутися на заправку і вимагати від її співробітників викликати когось із керівництва. Крім того, на заправках вказують телефони гарячої лінії, зателефонувавши за якими можна пред'явити претензії.
1. Отже, перше, що потрібно зробити - це заявити про проблему керівництву заправного комплексу.
2. Треба взяти проби палива з колонки і з бака.
Для цього потрібно викликати експерта ліцензованої лабораторії. Акредитація лабораторії - ознака відповідальності лабораторії за результати аналізів, тому що її діяльність контролюється державою.
Низка великих "заправних" брендів мають в своєму складі (або наймають) пересувні і стаціонарні лабораторії для контролю палива. В крайньому випадку - для відбору проб та аналізу бензину можна викликати експерта з будь-якої іншої ("незаангажованої") акредитованої лабораторії.
Відбір проб проводиться при свідках в присутності представника АЗС в чисту скляну тару. Беруться три проби - одна залишається на заправці, друга віддається на аналіз, третя - контрольна.
При цьому, більшість заправок дотримуються правила: якщо бензин якісний - за лабораторний аналіз платить водій, якщо неякісний - платить заправка (і відшкодовує вартість ремонту).
До речі, треба сказати, що є "заправні" бренди, які, незалежно від результатів аналізу, самі оплачують роботу лабораторії. Зрозуміло, це стосується великих мереж заправок.
3. Автомобіль потрібно відбуксирувати на СТО, яка в змозі визначити причину поломки, провести експертну оцінку збитків та вартості ремонту автомобіля, а також видати відповідний акт.
Що робити потім
Потім треба чекати результатів експертної оцінки автомобіля та результатів аналізів. До речі, експрес-аналіз палива в мобільних лабораторіях займає не більше 15 хвилин.
Якщо експерти підтвердили неналежну якість палива, велика ймовірність того, що власники АЗС постараються вирішити проблему в досудовому порядку - запропонують відшкодувати витрати на ремонт і навіть відшкодувати моральну шкоду. Погана слава нікому не потрібна.
Якщо ж власники АЗС не згодні з результатами експертизи палива - пряма дорога до суду.
Але до цього власнику авто варто також врахувати можливість того, що вся справа може бути і не в паливі (інакше біля заправки відразу ж зібралася б колона машин, що заглохли) - причину найкраще визначать таки на СТО.
Як убезпечити себе від неякісного палива
Для початку потрібно постаратися уникнути заправки з неякісним бензином. Теоретично (і дуже приблизно) якість бензину можна оцінити за зовнішнім виглядом самої заправки або заправного комплексу:
1.Заправлятися краще на заправках відомих брендів. Заправка має бути доглянутою, працівники охайно одягнені.
2. "Європейські" види палива кращі для автомобіля (і є предметом гордості заправки) - тому відповідність палива європейським стандартам вказується на стелах біля заправки і на самій колонці. У випадку, якщо заправник стверджує, що бензин - з серії "Євро", але на колонці це не вказано - він говорить неправду.
3.Якщо заправка невідомого (або маловідомого) вам бренду, але чиста, доглянута, працівники охайно одягнені - велика ймовірність того, що на ній реалізується якісний бензин.
4.Якщо заправка недоглянута - на ній краще не заправлятися (або залити лише той мінімум, який дозволить доїхати до наступної заправки).
1.Заправлятися краще на заправках відомих брендів. Заправка має бути доглянутою, працівники охайно одягнені.
2. "Європейські" види палива кращі для автомобіля (і є предметом гордості заправки) - тому відповідність палива європейським стандартам вказується на стелах біля заправки і на самій колонці. У випадку, якщо заправник стверджує, що бензин - з серії "Євро", але на колонці це не вказано - він говорить неправду.
3.Якщо заправка невідомого (або маловідомого) вам бренду, але чиста, доглянута, працівники охайно одягнені - велика ймовірність того, що на ній реалізується якісний бензин.
4.Якщо заправка недоглянута - на ній краще не заправлятися (або залити лише той мінімум, який дозволить доїхати до наступної заправки).
На заправці зверніть увагу на дані про аналіз палива - цю інформацію розміщують на видному місці, зазвичай поруч з касою.
Один з показників неякісного палива - низькі ціни. Розрив у ціні на 5-10 копійок від середнього по регіону є наслідком конкурентної боротьби, а ось розрив у 20-30 копійок - повинен насторожити автомобіліста.
Ще потрібно додати, що дрібні нафтотрейдери (у яких не більше 5-7 заправок) не можуть собі дозволити ввозити паливо з-за кордону - для них це нерентабельно. На таких заправках навряд чи знайдеться паливо Євро-стандарту, а ймовірність "разбодяжування" - вища.
Підсумок
Заправляйтеся на перевірених заправках.
На заправці зверніть увагу на її зовнішній вигляд, наявність інформації про аналіз палива та телефону "гарячої лінії".
Завжди беріть і зберігайте касові чеки.
На автомобілі, заправленому "бодягою", їхати не можна - це призведе до ще більшого збитку.
Кращий варіант (і досить ймовірний) - це коли після експертизи власник АЗС запропонує відшкодувати витрати. В іншому випадку доведеться звертатися до суду, і на чию користь він прийме рішення - прогнозувати складно.
За матеріалами: Україна Криминальна
Поділитися новиною