В електричках УЗ щодня проїжджає мільйон "зайців" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В електричках УЗ щодня проїжджає мільйон "зайців"

Казна та Політика
212
Приміським залізничним транспортом щодня користується близько 1 млн громадян, які купили квиток, і ще стільки ж, які їдуть "зайцем". Масштабні збитки від безквиткового проїзду експерти називають однією з основних причин стану приміського транспорту Укрзалізниці.
"Якість обслуговування в електричках і дизель-поїздах викликає багато нарікань з боку пасажирів. Але причини цього криються в збитковості сектора пасажирських перевезень. Ця збитковість виникла через низькі тарифи, що не покривають витрати, а також недостатню компенсацію перевезень пільговиків. Та і наші громадяни, там, де це можливо (в основному, на приміських поїздах), не завжди оплачують квитки", - говорить координатор економічних програм Школи політичної аналітики при Національному університеті "Києво-Могилянська Академія" Сергій Кисельов.
За даними Укрзалізниці, у 2011 році приміським сполученням скористалося близько 364 млн осіб, а збитки галузі від цього виду перевезень склали 3,2 мільярда гривень. В цілому, покриття витрат доходами в цьому виді перевезень становить всього 11,82%. Іншими словами, з вкладених в організацію перевізного процесу 100 гривень залізничники повертають тільки 11 гривень 83 копійки. Така збитковість нівелює всі заходи залізниць по збільшенню прибутковості приміських перевезень. До того ж, на сьогоднішній день знос рухомого складу становить 80,3% по електричок і 93,1% по дизель-поїздів.
"Зараз ще діє схема перехресного субсидування, при якій за рахунок вантажних перевезень Укрзалізниця може фінансувати збиткові пасажирські. Але найімовірніше, що з проведенням реформування залізничного транспорту від перехресного субсидування залізничне відомство буде поступово відходити", - прогнозує Сергій Кисельов.
У планах реформування галузі передбачено створення регіональних компаній приміського транспорту спільно з органами місцевої влади. Також заплановано формування соціального замовлення, згідно з яким будуть визначатися цільові маршрути, обсяги перевезень, рівень тарифів, категорії та обсяги пільгових перевезень, і, відповідно, обсяги субсидування всіх цих витрат.
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас