ГТС підтримали — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ГТС підтримали

Енергетика
810
Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроект про внесення змін до закону "Про трубопровідний транспорт", що розширює можливості для модернізації газотранспортної системи за участю іноземних інвесторів. Ініціатором змін виступив депутат з фракції "Наша Україна - Народна самооборона" Юрій Кармазін, однак сам він не брав участі в голосуванні.
Документ про модернізацію ГТС підтримали 237 парламентаріїв при мінімально необхідних 226. На погоджувальній раді було досягнуто домовленості, що Кабмін знімає з розгляду свій законопроект, а замість нього буде поставлений на голосування варіант, запропонований Юрієм Кармазіним. Але ця умова не вплинула на рішення фракції "Блок Юлії Тимошенко - Батьківщина" підтримати законодавчі ініціативи, які знімають заборону на зміну структури управління газотранспортною системою.
"Ми не будемо голосувати ні за один із законопроектів, тому що в урядовому законопроекті є прямі можливості для приватизації ГТС, а в проекті Кармазіна - приховані", - говорив перед початком голосування Сергій Соболєв, заступник голови фракції БЮТБ. У відповідь Юрій Кармазін заявив, що його законопроект дає можливість Україні виконати умови Європейської енергетичної хартії і створює перешкоди для приватизації газотранспортного комплексу.
У Міненерговугілля позитивно оцінюють варіант редакції законопроекту Юрія Кармазіна. Заступник міністра Володимир Макуха заявив про її підтримку. За його словами, відсутність закону про реформування нафтогазового комплексу гальмує реалізацію проектів з модернізації української газотранспортної системи.
"Сьогодні у нас вже є певні проблеми. Фактично призупинилася реалізація першого пілотного проекту з модернізації ГТС - модернізації газопроводу Уренгой - Помари - Ужгород, який передбачає залучення коштів європейських фінансових організацій", - зазначив чиновник. Він також звернув увагу, що є підтвердження керівників міжнародних фінансових організацій про неможливість виділення коштів на проекти модернізації ГТС без реформування НАК "Нафтогаз України", суть якого полягає в поділі її структури на окремі самостійні компанії, в залежності від профілю діяльності, і лібералізації газового ринку.
Але опоненти чинної влади висловили побоювання, що нові законодавчі норми дозволять уряду передати контроль над ГТС Росії, оскільки з'явиться можливість укладення договору про її довгострокову оренду, що, на думку опозиції, нічим не відрізняється від продажу.
Зараз в Україні ще діє закон, що забороняє подібну реорганізацію "Нафтогазу". Але, завершивши в минулому році процедуру приєднання до європейського Договору про Енергоспільноту, Київ взяв на себе зобов'язання змінити законодавство про газовий ринок, щоб воно відповідало вимогам ЄС щодо лібералізації.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас