Маппет-шоу від Goldman Sachs — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Маппет-шоу від Goldman Sachs

869
Співробітник Goldman Sachs, який покинув компанію, звинуватив її в неповазі до інтересів клієнтів.
Goldman Sachs в гонитві за наживою збуває неліквід клієнтам, їх там називають "маппетами", або тупицями, атмосфера в банку нездорова. Такі визнання колишнього менеджера банку вже коштували Goldman Sachs $2 млрд - акції впали на 3,4%. "Це розкриває проблеми всієї сучасної банківської системи", - говорять експерти.
Один з найбільших у світі банків, американський Goldman Sachs піддався жорсткій критиці з боку свого колишнього співробітника. У середу в газеті The New York Times в розділі "думки" був опублікований лист Грега Сміта під заголовком "Чому я йду з Goldman Sachs", - він написаний в останній день його роботи в банку. У листі розказано про те, що атмосфера в банку нездорова і в ній "не залишилося ні сліду" культури, яка змушувала поважати і пишатися Goldman Sachs протягом 143 років. Сміт звинувачує голову ради директорів Ллойда Бланкфейна і президента банку Гері Коена в тому, що "вони втратили почуття культури".
"Інтереси клієнтів залишаються поза тими шляхами, якими банк заробляє гроші", - пише Сміт. Взагалі клієнтів в Goldman Sachs називають "маппетами" (слово, яке спочатку означало героїв Muppet Show, але тепер стало синонімом "тупиці"). За останній рік таким словом клієнтів називали п'ять керуючих директорів, повідомляє менеджер.
"Раніше лідерство ґрунтувалося на ідеях, на те, щоб подавати приклад і робити правильні речі. Тепер, якщо ти приносиш достатньо грошей і не зовсім вже вбивця з сокирою, тобі буде запропонована впливова позиція", - пише Сміт. За його словами, тепер у банку поширені три способи швидко вибитися в лідери: збути клієнтам акції або інші продукти, яких сам банк хоче позбутися (це в GS називається "працювати сокирою"), змусити клієнтів торгувати так, як це зручно банку ("полювати на слонів"), а також торгувати неліквідними і непрозорими інструментами. Сміт сподівається, що лист стане "сигналом тривоги" для менеджменту банку. "Поставте клієнта в центр свого бізнесу. Без клієнтів ви не зможете заробляти", - попереджає він.
Лист викликав широкий резонанс, співробітники Wall Street активно стали пересилати його один одному. Один із співробітників Bank of America Merrill Lynch каже, що керівництво заборонило їм посилати копію клієнтам. З'явилися і пародії на зразок "Чому я покидаю Імперію. Дарт Вейдер" або жартівлива "Відповідь від керівництва Goldman Sachs". В останньому йдеться: "Пан Сміт у листі проявив себе як людина совісті і високих моральних стандартів... І ви, безсумнівно, переймаєтесь тривожним питанням: як міг Goldman Sachs взяти на роботу таку людину? Так, Goldman Sachs пишається своєю здатністю відшукувати в світових університетах кращих соціопатів (...), а потім під час стажування ці молоді люди піддаються додатковій обробці, щоб позбутися навіть натяку на наявність душі. Але випадок Сміта показує, що навіть найбільш перевірена часом система дає збої".
Вийшла і дана заява керівництва Goldman Sachs про те, що твердження Сміта не відображають цінності та культуру компанії.
Сміт також піддався критиці. "У нього є декілька ділових коментарів, але себе він при цьому підносить на п'єдестал, - зауважує голова рекрутингової фірми Kennedy Group Джейсон Кеннеді. - Але він сам 12 років працював в Goldman Sachs, оскільки йому подобалося і це ім'я, і гроші".
Звинувачення Сміта вже принесли Goldman Sachs втрати на $2,15 млрд - на стільки, за підрахунками агентства Bloomberg, знизилася капіталізація банку через падіння акцій на 3,4%.
"Це зашкодить їм, - вважає керуючий партнер Veni Partners Стефан Рембоссон. - Сприйняття банку погіршується. Кращі уми завтрашнього дня зараз задумалися, чи хочуть вони бути з Goldman Sachs".
Це не перше звинувачення Goldman Sachs в обмеженні інтересів клієнтів. У 2010 році Комісія з цінних паперів та бірж США розслідувала звинувачення в обмані інвесторів при продажу їм забезпечених боргових зобов'язань Abacus. GS довелося виплатити $550 млн, щоб залагодити конфлікт. "Той факт, що Goldman Sachs все більше націлений на отримання прибутку, іноді на шкоду клієнтам, і при цьому використовує вульгарну і неповажну термінологію, не новина, - дивується нинішньому ажіотажу засновник хедж-фонду T2 Partners LLC Уїтні Тілсон. - Що стане наступним шокуючим заголовком? "Проституція у Вегасі"!?"
Справа не тільки в Goldman Sachs, визнають експерти. Частина звинувачень Сміта "симптоматична для багатьох, якщо не для більшості банків по всьому світу", каже Том Кіркхмайер з Лондонської школи економіки.
"Можливо, Goldman Sachs, як один з найбільш успішних, просто один з найбільш кричущих випадків", - говорить Кірхмайєр. "Боюся, що це бізнес, який завжди породжує конфлікт інтересів", - говорить колишній голова Федеральної резервної системи США Пол Волкер, його цитує Bloomberg.
За матеріалами:
Лента.РУ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас