Бензин постане в новій якості — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин постане в новій якості

Енергетика
1111
У Кабінеті міністрів незадоволені якістю пального, яке продається на українських АЗС, заявив учора прем'єр Микола Азаров на зустрічі з громадськими об'єднаннями, що займаються захистом прав споживачів. "У споживачів великі претензії до якості нафтопродуктів. Ті, хто стикається з цією сферою, кажуть, що на наших АЗС можна заправитися неякісним бензином. В уряді зараз розглядається питання зміни технічних умов, що допоможе вирішити цю проблему", - сказав Азаров.
В уряді зараз готують постанову, якою будуть скасовані технічні умови (ТУ) на нафтопродукти, розповіло джерело в департаменті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Міненерго. "Це зробить неможливим виробництво низькоякісних нафтопродуктів на невеликих нафтопереробних заводах (міні-НПЗ) і нафтобазах", - упевнений співрозмовник.
Зараз бензини Аі-95, Аі-92, А-76 і дизпаливо, які продаються на АЗС, повинні відповідати стандартам "Євро-2" і вище. А з 1 липня цього року Кабмін обіцяє зобов'язати АЗС перейти на стандарт "Євро-4" (більш висока ступінь очищення палива). В рамках ТУ в Україні можна виробляти і менш якісне пальне, але його заборонено продавати на АЗС, маркуючи як Аі-95, Аі-92, А-76 або дизпаливо. Таким пальним можуть забезпечуватися, наприклад, автотранспортні підприємства, ремонтно-будівельні управління і деякі інші категорії специфічних споживачів. "На практиці це правило постійно порушується, і значна частина нафтопродуктів, які продаються на українських заправках, випущена за технічними умовами", - говорять в прес-службі "Лукойла".
Як відзначає директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн, сьогодні неякісне пальне, вироблене на міні-НПЗ або нафтобазах, займає до 20% роздрібного ринку нафтопродуктів. "Міні-НПЗ не роблять відповідного очищення палива, і те, що ними виробляється, не відповідає прийнятим в Україні стандартам палива "Євро-2", не кажучи вже про "Євро-4", - говорить пан Куюн. - Деякі виробництва, розташовані в основному на нафтобазах, взагалі закуповують низькооктанові бензини А-80 або Аі-92, додають туди присадки та отримують бензин з октановим числом 95. Вони присвоюють йому ТУ, таким чином їх діяльність залишається в рамках закону, і цей бензин продається на АЗС".
Директор "Донецькойлсервісу" Віктор Мартиросян відзначає, що стежити за тим, щоб на АЗС не продавалося паливо, випущене в рамках ТУ, повинна Держспоживінспекція. "Але для того щоб контролювати АЗС, відомству потрібно закупити мобільні пересувні лабораторії. Для контролю за 5,5 тис. заправних станцій їх потрібно принаймні 250", - говорить пан Мартиросян. За його словами, на це доведеться витратити до $25 млн. "У держави сьогодні немає таких коштів, тому Кабмін вирішив піти простішим шляхом і зробити неможливим виробництво неякісного палива. У цьому є своя логіка, оскільки простіше проконтролювати 100-200 нафтобаз на предмет того, чи змішують вони низькооктановий бензин з присадками, і закрити десяток міні-НПЗ, ніж стежити за тисячами АЗС", - говорить директор "Донецькойлсервісу".
В цілому учасники ринку підтримали ініціативу Кабміну. "Ми завжди заявляли про те, що існування компаній, які отримали ТУ на виробництво палива в необмеженій кількості і випускають фактично контрафактну продукцію, шкодить ринку. Такі реформи повинні бути повномасштабними і поєднуватися з посиленим контролем якості палива, в тому числі в регіонах", - зазначають в прес-службі ТНК-BP. У прес-службі "Лукойла" в свою чергу заявляють: для того щоб остаточно вирішити проблему некондиційного палива, необхідно проводити регулярний контроль якості нафтопродуктів на АЗС. "Важливо також посилити покарання за продаж неякісного пального - аж до повного закриття АЗС, які проштрафилися", - говорять в компанії.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас