У Азарова задалися метою забезпечити стабільні ціни на бензин — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У Азарова задалися метою забезпечити стабільні ціни на бензин

Енергетика
337
Прем'єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем'єру Валерію Хорошковському почати консультації з учасниками ринку нафтопродуктів для визначення ефективних заходів щодо забезпечення стабільності цін на автомобільне пальне в поточному році. "Глава уряду вважає за необхідне розробити алгоритм нівелювання коливань цін на нафту, що демонструють періодичне підвищення і пониження", - повідомляється на сайті уряду.
Зростання цін на нафту і нафтопродукти змусило уряд втрутитися в ситуацію на ринку. Нагадаємо, що з кінця лютого вартість нафти Urals зросла з 110 доларів до 122 доларів за барель. "Сьогодні ніхто не може передбачити, як біржові ціни на нафту будуть вести себе далі, але якщо виходити з ф'ючерсів на нафту і нафтопродукти, то до кінця березня ціни на ринку залишаться високими", - говорить головний інвестстратег ФГ БКС Максим Шеїн. Так вартість квітневих ф'ючерсів на нафту WTI за підсумками електронних торгів 9 березня на Нью-Йоркській товарній біржі (NYMEX) підвищилася на 2,58%, або на 2,7 долара, до 107,4 доларів/барель у порівнянні з підсумками торгів 6 березня. Ціна контрактів на травень підвищилася на 2,53%, або на 2,66 долари, до 107,87 доларів/барель, пише "Комерсант-Україна".
Ростуть ціни і на українському ринку. За даними консалтингової компанії "А-95", вартість нафтопродуктів з початку березня зросла: на літр А-95 - з 11,08 до 11,22 гривні, А-92 - з 10,07 до 10,11 гривні, А-80 - з 9,59 до 9,61 гривні, дизпального - з 9,7 до 9,72 гривні. 29 лютого експертно-аналітична група з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів, розвитку нафтопереробної галузі при Кабміні підвищила граничні рекомендовані ціни на бензин А-95 на 0,95%, з 10,54 гривні за літр до 10,64 гривні за літр, проте його фактична вартість на ринку вже перевищила рекомендований рівень.
Як повідомили в прес-службі "ТНК-BP Коммерс", український ринок нафтопродуктів в останні роки є дуже волатильним через критичну залежність від імпортних поставок пального. "До недавнього часу стримуючим фактором, здатним нівелювати цінові скачки, була робота вітчизняних НПЗ. Зараз частка українських заводів на внутрішньому ринку дуже невисока: вони знижують обсяги переробки через експансію НПЗ Митного союзу, які мають пільги по ціні на нафту, - відзначають в компанії. - Пов'язана з цим збитковість української нафтопереробки змусила закритися кілька українських НПЗ, а Лисичанський НПЗ був зупинений для ремонту".
Як розповів заступник директора департаменту нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Міненерго Костянтин Бородін, уряд розглядає два варіанти збереження стабільних цін на нафтопродукти. "Головний спосіб - це, безумовно, збільшення завантаження власних нафтопереробних підприємств. Нафта, на відміну від нафтопродуктів, закуповується раз на місяць, і тому українське пальне завжди дорожчає набагато менше від імпортованих нафтопродуктів", - зазначив Бородін. Він зазначає, що для збільшення переробки Міненерго пропонує захистити НПЗ від недобросовісної конкуренції, ввівши мита на імпорт пального. Крім того, уряд планує збільшити обсяги видобутку та знизити вартість української нафти. "Для цих цілей була знижена ставка рентної плати на нафту", - зазначає Бородін. Нагадаємо, що ставка ренти на видобуток нафти в першій декаді січня склала 3,3 тисячі гривень за тонну, а починаючи з другої - знизилася до 2,6 тисячі гривень за тонну.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас