Верховна Рада прийняла за основу законопроект про приватизацію вуглевидобувних підприємств


Верховна Рада прийняла за основу законопроект про приватизацію вуглевидобувних підприємств

Верховна Рада має намір законодавчо визначити особливості приватизації державного майна вугледобувних підприємств.

За законопроект про особливості приватизації вугледобувних підприємств у першому читанні проголосував 241 народний депутат з 422 зареєстрованих в залі.

Приватизації підлягають цілісні майнові комплекси вуглевидобувних підприємств, шахт, шахтоуправлінь та вугільних розрізів, а також частка держави у статутних капіталах вугледобувних товариств.

Приватизація вугледобувних підприємств буде здійснюватися шляхом продажу на аукціонах або інвестиційних конкурсах, а також іншими способами, передбаченими приватизаційним законодавством.

При продажу вугледобувних підприємств на аукціонах переможець визначається на підставі пропозиції найбільшої ціни, при продажу на конкурсах - на підставі найбільшого запропонованого обсягу інвестицій.

Продаж вугільного об'єкта на аукціоні може бути оголошено тричі. У разі відсутності заявок на першому аукціоні початкова ціна приватизації може бути знижена спочатку на 30%, а потім і на 50%. Якщо аукціони не відбудуться, вуглевидобувні підприємства можуть бути передані на продаж на інвестиційному конкурсі.

З переможцем аукціону або конкурсу укладається договір купівлі-продажу, в якому фіксуються обов'язкові умови приватизації, до числа яких входить зобов'язання з технічного переоснащення шахт, а також забезпечення фіксованих обсягів вуглевидобутку та щорічне залучення на підприємства обумовлених у договорах купівлі-продажу обсягів інвестицій.

Законопроект обмежує термін дії обов'язкових умов для інвестора, крім мобілізаційних та екологічних завдань, п'ятьма роками.

Стосовно учасників приватизаційних конкурсів, зокрема, не повинні вестися процедури банкрутства, а самі вони повинні вести беззбиткову діяльність протягом трьох останніх років.

Оцінка вартості шахт визначатиметься відповідно до методики, затвердженої Кабінетом міністрів, з урахуванням особливостей приватизації таких об'єктів.

Вартість вугільного об'єкта повинна включати залишкову вартість спеціальних дозволів на видобуток корисних копалин за умови безоплатної передачі (переоформлення) покупцеві (інвестору) цих дозволів. При цьому вартість промислових запасів вугілля в ціні враховуватися не буде.

Згідно із законопроектом, заборонено перепрофілювання, консервація або ліквідація підприємства протягом терміну дії договору купівлі-продажу, у разі якщо такі дії не узгоджені з профільним міністерством.

Крім того, планується ввести мораторій на порушення справ про банкрутство державних вугледобувних підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, а також подальшу пролонгацію такого мораторію на три роки після переходу об'єкта приватному власнику.

При цьому з доопрацьованого законопроекту виключено умову, згідно з якою реалізація вугільної продукції підприємствами приватної форми власності не повинна обмежуватися і регламентуватися з боку держави.

Кабінет міністрів на початку лютого затвердив перелік вугільних шахт, які можуть надаватися в концесію, внісши в нього понад 95% об'єктів вуглевидобутку, що перебувають у держвласності, (більше 85 шахт і шахтоуправлінь).

Як повідомлялося, вуглевидобувні підприємства України в 2011 році збільшили видобуток вугілля на 8,9%, в порівнянні з 2010 роком, - до 81 млн 859,4 тис. тонн. Вуглевидобувні підприємства, що входять в сферу управління Міненерговугілля, знизили видобуток вугілля менш ніж на 0,1% - до 38,431 млн тонн.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua