Літак Качинського не повинен був летіти в Смоленськ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Літак Качинського не повинен був летіти в Смоленськ

643
Верховна контрольна комісія Польщі оприлюднила доповідь, в якій вказала, що президентський літак Леха Качинського Ту-154, що розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом, зовсім не мав права летіти за наміченим маршрутом.
Як сказано в доповіді, представленій в польському Сеймі 9 березня, аеропорт "Смоленськ-Північний" не значився в реєстрі майданчиків, придатних для приземлення "борта № 1".
Комісія висловила впевненість, що командування ВПС у Варшаві повинно було заздалегідь проінструктувати пілотів про посадку літака на придатний за реєстром аеродром, а потім перевезти 88 членів делегації вертольотами після перевірки придатності смоленського аеродрому.
Дії МЗС Польщі піддалися розлогій критиці авторів звіту як незадовільні, оскільки, на їхню думку, міністерство не стежило за правилами перебування президентського Ту-154 в повітряному просторі інших держав.
Нині не існуючий 36-й авіаційний полк, де служили пілоти, які здійснювали транспортування перших осіб держави, міг недостатньо контролюватися міноборони польської республіки, переконані доповідачі.
"Частина інструкцій на борту Ту-154 була виключно російською, тому посадова інструкція передбачає перебування в польоті російського техніка - так званого "лідера", який міг би розвіяти сумніви екіпажу в разі його недостатнього володіння російською мовою. Однак 31 березня 2010 року глава секції планування 36-го полку виступив з відведенням запиту на присутність "лідера" на президентському борту під час вильотів 7 і 10 квітня", - зазначили члени контрольної комісії на виступі в Сеймі.
Бюро охорони уряду, колишньому керівництву якого пред'явлені звинувачення в халатності, було розкритиковано за відсутність контролю за підготовкою закордонних візитів.
На думку експертів комісії, програма підготовки екіпажу, як і самі літаки Ту-154 і Як-40, що використовувалися польськими високопосадовцями, були занадто пізно визнані застарілими: офіційно міністерство оборони республіки заявило про це лише влітку 2011 року, більш ніж на рік пізніше трагедії з літаком Качинського.
Літак Качинського Ту-154 розбився 10 квітня 2010 року при заході на посадку на аеродром "Північний" у Смоленську.
Загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту, включаючи президента Польщі, його дружину, вісім членів екіпажу та багатьох високопоставлених представників польської влади.
Згідно зі звітом міждержавного авіаційного комітету, безпосередньою причиною катастрофи визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами - недоліки в забезпеченні польоту і підготовці екіпажу.
Згодом МАК опублікував звіт, в якому приписав Головнокомандувачу ВПС Польщі генералу Анджею Бласіку "тиск на екіпаж", проте польська прокуратура не розділила з комісією цей висновок.
За матеріалами: BBC
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас