Польська доповідь про смерть Качинського: літак не мав права на виліт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Польська доповідь про смерть Качинського: літак не мав права на виліт

761
Верховна контрольна палата Польщі оприлюднила доповідь про катастрофу під Смоленськом, згідно з якою аеропорт "Смоленськ-Північний" не входив у польський реєстр діючих аеродромів, і літак Качинського не мав права взагалі злітати. Експерти також відзначили, що якби польські відомства взаємодіяли між собою, трагедії могло б і не бути.
Літак президента Польщі, що розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року, не мав права на виліт, оскільки аеропорт "Смоленськ-Північний" не входив у польський реєстр діючих аеродромів, йдеться в 70-сторінковій доповіді Верховної контрольної палати (ВКП) Польщі, представленій в п'ятницю, 9 березня, в сеймі.
На думку авторів доповіді, якби всі процедури були дотримані, президента у фатальний день доставили б до Смоленська з найближчого великого аеропорту вертольотом після необхідної перевірки стану "Смоленська-Північного".
Головний висновок експертів полягає в тому, що держоргани, відповідальні за польоти керівництва країни, не координували свої дії - у взаємодії відомств панувала плутанина. Всі перевірені органи за підсумками аналізу отримали незадовільну оцінку ВКП.
Вони зазначили, що МЗС Польщі не контролював отримання дипломатичних дозволів на перельоти над територією зарубіжних держав польських урядових літаків, не стежив за організацією координаційних зустрічей та перевірок, що передують таким польотам, йдеться в доповіді.
За їхніми словами, керівники Міноборони і ВПС не стежили за дисципліною, підготовкою льотчиків і станом техніки в нині розпущеному 36-м полку, який відповідав за перевезення вищих осіб Польщі. Як з'ясувала перевірка, програма підготовки пілотів полку була складена ще на початку 1970-х років і застаріла, а нова програма підготовки пілотів для літаків Ту-154 і Як-40 була прийнята лише в 2011 році, коли їх зібралися вже списувати.
Керівники Бюро охорони уряду (БОУ) не аналізували загрози для керівництва країни під час закордонних поїздок, не складали плани забезпечення їх безпеки, була відсутня система контролю підготовки візитів, вважають експерти контрольної палати.
Автори доповіді вважають, що плутанина, яка панувала в БОУ при організації польотів вищих осіб держави, пов'язана з відсутністю належного контролю з боку керівництва міністерства внутрішніх справ.
Нагадаємо, Ту-154 Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Глава держави, його дружина Марія і особи, які супроводжували їх, прямували до Катині для участі в траурних заходах на місці масового поховання польських офіцерів. Усього в катастрофі загинули 96 людей.
22 лютого в ефірі телеканалу TVN24 глава МЗС Польщі Радослав Сікорський заявив, що екіпаж літака Ту-154 допустив помилку.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас