М'ясо замінюють горілкою


М'ясо замінюють горілкою

Вплив Великого посту на споживчі переваги покупців продукції харчопрому нерівномірно розподіляється в залежності від регіону країни і фази посту. Так, незважаючи на те, що кількість релігійних людей, які дотримуються посту, традиційно вища в глибинці, найбільш яскраво фактор посту проявляється в містах-мільйонниках. Також маркетологи зазначають, що люди найбільш суворо дотримуються обмежень в перший і останній тижні Великого посту.

Продукти-аутсайдери цього періоду - м'ясо, молоко, продукти птахівництва, у тому числі яйця. Через вміст тваринних жирів скорочуються продажі кондитерської продукції. Під забороною також алкоголь, проте цікаво, що самі виробники ЛГВ спаду продажів в цей період не спостерігають.

За оцінками учасників ринку, обсяг продажів м'ясної продукції знижується в середньому на 10-15%. При цьому в перший і останній тижні посту цей показник падає до 30%. На думку експертів, рівень зниження міг би бути і вищим (в середньому 20% за весь період), однак споживання м'ясної продукції в Україні і так невисоке. "У частини громадян піст взагалі весь час", - сумно іронізує представник одного з м'ясокомбінатів. Відіграти втрати представники галузі сподіваються в травневі свята. Через те, що маївка передбачає шашлик, рівень продажів м'ясних виробів в ці дні зростає мінімум на 10%.

Також знижується попит на м'ясо птиці, напівфабрикати з курятини і яйця. Зниження споживання в ці дні, можливо, дозволить пригальмувати зростання цін на курячі яйця, які додали в ціні 40%, або 3 грн./десяток, менш ніж за місяць. "Тільки протягом лютого відбулося зростання цін на яйця в Україні близько 40%", - говорять експерти Української аграрної конфедерації (УАК). Якщо в січні середня ціна на цей продукт становила в роздробі 6 грн. за десяток, то в лютому - вже 9 грн. за ту ж кількість. За даними заступника генерального директора УАК Олександра Ярославського, в 2011 р. відбулося суттєве підвищення собівартості яєць, а рівень цін складався низький, що спричинило зниження прибутковості виробництва яєць, особливо у дрібних виробників. Як відзначають у профільній асоціації "Союз птахівників України", на роботі галузі негативно відбилися суворі морози, що тривали в Україні майже весь лютий. УАК допускає, що таке становище на ринку яєць продовжиться до Великодня (15 квітня), після чого, ймовірно, ціни на яйця традиційно знизяться.

Представники молочної галузі оцінюють вплив посту в 20% від обсягів продажів. Як зазначав Вадим Чагаровський, голова ради директорів Союзу молочних підприємств України, особливо помітно зниження в перший і останній тижні посту.

"Найбільше зниження обсягів продажів відзначається в сегменті цільномолочної продукції", - стверджував голова ради директорів компанії "Мілкіленд-Україна" Анатолій Юркевич.

При цьому в молпромі навіть найменше зниження попиту зараз вкрай небажано, оскільки на ринку утворився надлишок сирної продукції, що пов'язано з введенням Росією обмежень на поставки семи українських сирзаводів. Правда, продовольчі рітейлери стверджують, що затоварення на ринку сиру поки не помітили. Як заявив категорійний менеджер комерційного департаменту мережі "ЕКО-маркет" Олександр Мурковіч, українські ритейлери поки не відчувають наслідків "сирної війни" - поставки сиру йдуть згідно з раніше прийнятими планами, адже будь-який супермаркет закуповує таку кількість продукції, що йому необхідна. "В даний час в Україні немає не тільки надлишків сирної продукції, але і відзначається нестача якісного продукту", - сказав він.

Великий піст підвищує попит на гриби, рибу, крупи та овочеву продукцію.

В перший і останній тижні посту торговці відзначають зростання продажів від 40% (фрукти та горіхи) до 60% (овочі традиційної групи). Дельта приросту обсягів реалізації знаходиться в зворотній залежності від рівня цін на той чи інший продукт. Так, продажі дорогих, екзотичних фруктів - таких як манго або ананаси - практично не змінюються, хоча їх споживання і допускається в період посту.

Як правило, дозволені продукти демонструють зростання цін ще за кілька днів до початку посту. Найбільш вражаючу динаміку показали ціни на гриби - печериці та гливи, які подорожчали на 50-100%.

Споживання грибів в зимові місяці вище від середньорічного на 30%.

Також зростає споживання риби, і, відповідно, ціни на неї - в середньому на 10%. Збільшується споживання соєвих продуктів, однак ця тенденція більше характерна для великих міст, де цей сегмент харчопрому більш розвинений і пропозиція таких продуктів максимальна.

Також в межах 10% додають обсяги продажів горіхів, сухофруктів і овочевої консервації. А ось готових салатів з власної кулінарії супермаркети можуть продати на 30% більше.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua