Ъ: Узбецьким машинам дають дорогу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ъ: Узбецьким машинам дають дорогу

1228
Україна відкрила доступ на свій ринок для автомобілів з Узбекистану. Кабінет міністрів скасував обмеження на імпорт цієї продукції у відповідь на відмову країни від акцизного податку на українські автомобілі. Рішення вигідне компанії Daewoo, чия продукція користується популярністю в Україні. При цьому вітчизняні виробники як і раніше не можуть відновити роботу в Узбекистані через дію валютного регулювання в цій країні.
Кабінет міністрів скасував загороджувальні заходи для автомобілів з Узбекистану. Рішення уряду було прийнято 22 лютого і набрало чинності минулої п'ятниці - документ був опублікований в газеті "Урядовий кур'єр". З 15 листопада минулого року в Україні діяла постанова, згідно з якою до 2015 року Узбекистан може імпортувати в країну не більше трьох автомобілів на рік.
Квота була введена у відповідь на дискримінаційні дії Узбекистану, який ввів акцизний податок для імпорту автомобілів з України в розмірі 69,9% митної вартості (або $4,68 тис. при середній ціні автомобіля $6,69 тис.). Для порівняння - це майже в 14 разів перевищує акцизний збір з російських автомобілів (5% митної вартості, або $334,8). Але в січні цього року Узбекистан скасував своє рішення, і Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі рекомендувала Кабміну у відповідь скасувати квоти для Узбекистану.
В асоціації "Укравтопром", що об'єднує українських виробників, заявляють, що для експорту автомобілів в Узбекистан, як і раніше, є перешкоди. "Асоціація неодноразово зверталася в Кабмін і Мінекономіки з проханнями не поспішати зі скасуванням загороджувальних заходів. Через дії валютного регулювання в Узбекистані наші виробники не можуть працювати на місцевому ринку", - говорить віце-президент "Укравтопрому" Юхим Хазан. В Узбекистані місцеву валюту можуть обміняти тільки компанії, внесені до держреєстру. Заступник голови правління корпорації "Укравто" В'ячеслав Поврозник раніше говорив "Ъ", що його компанія кілька разів подавала заявку, але її не брали.
Отримати коментар урядового уповноваженого з питань євроінтеграції Валерія П'ятницького вчора не вдалося. Але раніше він стверджував, що самі автовиробники досі пред'являли претензії тільки до акцизному збору. Проте Юхим Хазан стверджує, що неодноразово звертався в тому числі до пана Пятницького з даного питання. За його словами, в асоціації тепер сподіваються на введення Україною обмежень на імпорт автомобілів в рамках спец розслідування, що проводиться зараз.
Досі з Узбекистану в Україну поставлялися Daewoo Matiz і Nexia, які користувалися великою популярністю на вітчизняному ринку. За даними AUTO-Consulting, за підсумками 2011 року було продано понад 6,67 тис. Daewoo з ринковою часткою 3%. Для порівняння: в 2010 році продажі становили 3,1 тис. "Daewoo мають досить просту конструкцію, тому їх легко відремонтувати на будь-якій СТО. Це приваблює споживачів, які розраховують на економічність в обслуговуванні при цілком хорошій якості автомобіля", - говорить начальник відділу маркетингу "Хонда Україна" Олександр Подолянко.
З відкриттям українського ринку узбецький виробник збирається почати поставки ще однієї моделі - Lacetti, кажуть в автосалонах, які продають Daewoo. Однією з компаній, у яких узбецький Daewoo має шанси відібрати частину частки на вітчизняному ринку, є китайська Chery, вважає старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко. В українських автосалонах ціни на Daewoo Matiz і Nexia стартують від 48,9 тис. грн та 67,9 тис. грн відповідно, тоді як вартість китайських автомобілів в аналогічному класі вища: наприклад, Chery QQ продається по 50 тис. грн, а Amulet - 75,1 тис. грн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас