Що буде з цінами на таксі в Києві перед Євро-2012 — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що буде з цінами на таксі в Києві перед Євро-2012

1376
В рамках підготовки до Євро-2012 чиновники вирішили навести порядок на ринку таксі в Києві і заодно перекроїти даний сегмент перевезень на свою користь. "Главред" розбирався, що з цього вийде, і як це відіб'ється на цінах.
Коли глава Київської міської держадміністрації Олександр Попов налякав громадськість, що в столиці 95% таксі працюють за тіньовими схемами або взагалі незаконно, таксисти напружилися. А коли до перевізників дійшли вісті з мерії про те, що влада вирішила підготувати служби таксі до Євро-2012, вони почали сильно турбуватися. "Влада хоче переділити даний ринок під себе, адже чемпіонат обіцяє хороші заробітки перевізникам", - вважає Юрій Бобок, таксист з десятирічним стажем. У нього є підстави так вважати. Два місяці тому подібний переділ стався в Борисполі. На підставі - забезпечення до чемпіонату з футболу гідного сервісу - звідти вигнали всі служби таксі і нелегальних перевізників. Замість них тепер там працює державна Sky Taxi, тарифи якої, як і обіцяли чиновники, дійсно нижчі... Правда, не по ринку, а в порівнянні з тарифами в європейських аеропортах. Розцінки у цієї служби таксі - 6 грн за км, вдвічі вищі за ринкові. І це при тому, що більшу частину дороги таксист їде по вільній трасі, і витрата палива в його машині нижча приблизно в два рази, ніж якби він пробирався крізь міські пробки.
На думку Юрія Бобка, схожа доля чекає і Київ. Два тижні тому Олександр Попов провів в мерії нараду за участю представників ринку приватних перевезень. На ньому столичний градоначальник заявив про необхідність прийняття єдиних правил роботи підприємців, стандартів техстану і зовнішнього вигляду машин таксі. "Нам потрібно відпрацювати власний стандарт приватних перевезень для Києва. Адже є істотна різниця між роботою таксі в, наприклад, обласному центрі - і в столиці. Таксі має бути, насамперед, безпечним і зручним, ми повинні встановити правила для водіїв щодо їх кваліфікації та стану здоров'я. Сьогодні на цьому ринку панують безлад і тіньові схеми. За приблизними підрахунками, щороку міський бюджет недоотримує близько 100 млн грн", - заявив Попов. На нараді він також кинув фразу про те, що даний ринок потребує контролю, а тарифи необхідно спільно опрацювати.
Незадовго до цієї наради, в перших числах лютого, Антимонопольний комітет України повідомив про початок масштабного розслідування на столичному ринку таксомоторних перевезень. Співробітники АМКУ запідозрили наявність "антиконкурентних узгоджених дій" учасників ринку з переділу паркувань і найбільш вигідних точок у місті, а також зацікавилися їх "необґрунтовано завищеними тарифами". Подробиць розпочатого процесу в прес-службі АМКУ не повідомили, зазначивши лише, що до справи вже підключена столична прокуратура.
"В два счетчика"
Не дрімають і міські чиновники. Три дні тому влада заявила про те, що у зв'язку з підготовкою Києва до Євро-2012, рівень київських таксистів вони будуть піднімати до європейського. Зокрема, за планами КМДА, скоро всі авто будуть отримувати ліцензії, водії - проходити атестацію, а на машини будуть встановлені таксометри, розрахуватися ж з таксистом можна буде навіть платіжною карткою. Починати реформу на даному ринку чиновники почнуть з легалізації всіх перевізників. З нинішніх 50 тисяч таксистів вони залишать лише третину. На думку чиновників, це будуть найкращі таксисти в місті. Правда, критерії визначення "найкращих" влада поки не озвучила. "Всі вони будуть працювати за ліцензією, дотримуючись норм безпеки та комфорту. Машини таксі в місті будуть однаковими, але поки не одного кольору, або на них буде особливий знак, так, щоб авто можна було ідентифікувати здалеку", - заявив в одному зі своїх недавніх інтерв'ю глава транспортної комісії Київради Дмитро Олійник.
Згідно з планами влади, в недалекому майбутньому, щоб почати роботу, таксисту потрібно буде отримати індивідуальну картку. Такі картки будуть видавати в мерії. Правда, поки ні схема оформлення таких документів, ні їх вартість ще не озвучується. Зате цілком ясно прописано покарання - відсутність такої картки дозволить Державтоінcпекції не тільки штрафувати перевізників, а й вилучати у них автомобілі прямо на дорозі. "Тут на 100% можлива корупція. Зараз або даний ринок намагаються зачистити під якусь свою службу таксі, або просто хочуть отримати більше грошей з нашого брата. Боюся собі уявити, скільки коштуватиме процедура "прискорення" видачі такої картки", - переживає Юрій Бобко.
Ще один важливий нюанс: тарифну політику визначатиме міська влада. Але поки цифри в КМДА не називають. Перевізники підрахували, що плата повинна буде скласти не менше 5 грн за 1 км (зараз вона 2,75-4 грн). Тобто це означає, що дорога від метро Мінська до Вокзальної площі обійдеться в 70-80 грн, хоча зараз цей шлях можна подолати за 50-60 гривень. Дорога від тієї ж станції метро Мінська до Борисполя обійдеться в 200-250 грн, хоча зараз туди можна доїхати за 160-180 гривень.
Зрозуміти інтерес, що прокинувся, до приватного перевізництва легко. Зростання добробуту українців помітно розширило клієнтську базу таксистів. При середній вартості поїздки 50 грн компанії, що працюють на цьому ринку, можуть заробляти до 5 млн гривень на день. А в червні, коли стартує Євро-2012, тарифи та пасажиропотік, за підрахунками експертів, зростуть в два-три рази. Відповідно, зростуть і заробітки. Столичні таксисти зможуть заробляти не менше 20 млн грн. щодня. Вельми привабливий бізнес для чиновників, особливо, якщо врахувати, що і механізми управління цим бізнесом знаходяться в їх же руках.
Світлана Єрьоміна
За матеріалами:
Главред
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас