Лисичанськ зупинився — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лисичанськ зупинився

Енергетика
1517
"Внаслідок збитковості переробки нафти поставки сировини на Лисичанський НПЗ будуть припинені вже з 1 березня 2012 р., і наймолодший і технічно оснащений НПЗ в Україні зупиниться на поточний ремонт", - заявив Дідьє Казіміро, президент і головний керуючий директор ТОВ "ТНК-BP Коммерс".
За його словами, для забезпечення рентабельності нафтопереробки до 2015 р. в світі повинні бути закриті 4-5 млн. барелів на день надлишкових потужностей. "Таким чином, НПЗ не будуть закриватися лише в тих країнах, де збереження і розвиток нафтопереробної галузі забезпечується на державному рівні", - зазначив топ-менеджер "ТНК-ВР Коммерс".
Він навів приклади, коли в країнах Європи власні НПЗ в разі потреби отримують підтримку держави. Зокрема, Міністерство енергетики і промисловості Ірландії зобов'язало трейдерів, що оперують на внутрішньому ринку, купувати певний обсяг нафтопродуктів у місцевого НПЗ. Вищий суд ЄС визнав правомірними дії уряду, оскільки "нафтопереробка є ключовим елементом для економічної безпеки країни".
У країнах Митного союзу, який включає Росію, Білорусь і Казахстан, власна нафтопереробка підтримується безпосередньо. "Безмитна нафта для НПЗ території МС дає в середньому маржу в розмірі $97,9 на тонну. Різниця між експортними митами на нафту (вище) і на нафтопродукти (нижче) стимулює експорт продуктів і експансію на зовнішні ринки... В умовах, якщо держава не опікуватиметься виживанням стратегічної галузі, нафтопереробка в Україні перестане існувати. Її продукція поступиться місцем продукції сусідів, які зацікавлені в розширенні ринків збуту", - зазначив Дідьє Казіміро.
Найбільш прийнятним варіантом держпідтримки він назвав скасування ПДВ для нафтопереробки в Україні по всьому ланцюжку (на нафту і нафтопродукти). Крім того, за словами Дідьє Казіміро, держава могла б встановити тимчасові квоти на ввезення моторних палив в Україну, а також в рамках договору з СОТ збільшити зв'язкові ставки з діючих 5% (бензин) і 2% (дизель) до 15% і 10% відповідно, забезпечити стабільність толінгових операцій для НПЗ.
Також власники НПЗ в Україні наполягають на введенні загороджувальних мит на нафтопродукти, щоб виключити демпінгові поставки з інших країн, в основному з Білорусі та Росії.
"У перспективі українські НПЗ можуть повністю зупинитися... якщо не вжити термінових заходів", - прогнозує Геннадій Рябцев, заступник директора з наукової роботи науково-технічного центру "Психея". На думку експерта, зміни, які треба прийняти на державному рівні, такі: відновлення перевірок якості палива на заправках, що збільшить частку на ринку легально виробленого вітчизняного пального додатково на 20%, а також полегшення податкового тягаря на НПЗ, які і так, відповідно до звітності, збиткові. "І сталося так тому, що у держави немає і не було стратегії. Небажання модернізації з боку власників НПЗ і нерозуміння важливості галузі з боку держави і призвели до практично загибелі вітчизняної нафтопереробки. Хоча ще є шанс на її відродження", - підкреслив Геннадій Рябцев.
Приводом для оптимізму щодо перспектив вітчизняної нафтопереробки може стати подія, анонсована на початку лютого начальником управління економіки Одеської облдержадміністрації Олегом Муратовим. За його словами, Одеський НПЗ, що належить російській компанії "Лукойл", який простоює з жовтня 2010 р. через низьку ефективність роботи і зміну схеми поставок нафти, можуть запустити до кінця першого кварталу 2012 р. "Це було доручення президента Віктора Януковича" , - зазначив чиновник.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас