1141
Горючі сльози
— Енергетика
Вартість нафтопродуктів почала зростати в понеділок - про це свідчать дані консалтингової компанії "А-95". "Бензин Аі-95 і дизпальне подорожчали на заправних станціях "Окко", WOG та Shell в Києві з початку тижня в середньому на 10 коп.", - говорить гендиректор "А-95" Сергій Куюн. Цю інформацію підтверджують і дані консалтингової компанії UPECO. "В регіонах подорожчання було менш помітним - ці ж три мережі підвищили ціни на 4-5 коп. за літр з понеділка", - повідомляє аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
По більшості позицій середня ціна пального на АЗС не перевищує максимальних цін, установлених експертно-аналітичною групою при Кабміні, відзначає Сіренко. За даними UPECO, середня ціна Аі-95 в Україні на вчорашній день становила 10,2 грн (рекомендована - не більше 10,5 грн), Аі-92 - 10 грн (10 грн), дизпальне - 9,67 грн (9, 84 грн) за літр. Однак вартість бензину А-76 вже перевищила поріг в 9,55 грн - вчора середня ціна склала 9,57 грн/л. У прес-службі "Галнафтогазу" ("Окко"), Shell і "Континіум" (WOG) підвищення цін вчора не коментували.
Ціни на пальне почали рости на заправках тих компаній, де продаються імпортні нафтопродукти, зазначив Сіренко. Компанії, які використовують пальне власної переробки, - ТНК-ВР, "Укрнафта", "Лукойл" і "Альфа-нафта" - поки не підвищували ціни, але незабаром будуть змушені це зробити, відзначають експерти. "Коли імпортуються готові нафтопродукти, ціна контрактів змінюється щодня. І нові партії, які пішли в кінці минулого тижня, вже були дорожчими, ніж ті, що продавалися тиждень тому. Ціна пального українських НПЗ змінюється раз на місяць завдяки тому, що нафта контрактом на місяць вперед", - говорить джерело в департаменті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Міненерго.
Проте про можливе підвищення цін вчора повідомили в ТНК-ВР. "Ми завжди орієнтувалися на рекомендації експертно-аналітичної групи при Кабінеті міністрів. Це дозволило уникнути різкого підвищення цін у минулому році, - повідомили в прес-службі компанії. - Але з зупинкою на ремонт Лисичанського НПЗ ми переорієнтуємося на імпортні поставки, що знижує наші можливості щодо стримування цін". У ТНК-ВР в п'ятницю повідомили, що в кінці цього тижня припинять поставки сировини на Лисичанський НПЗ через збитковість виробництва.
Учасники ринку стверджують, що для подорожчання пального є об'єктивні причини. "З початку року ціни на нафту і бензин в світі зросли більш ніж на 10%. Враховуючи, що зараз понад 60% пального в Україні - імпортне, роздрібні ціни не можуть не збільшуватися", - говорять в прес-службі ТНК-ВР. Вартість нафти на світових біржах в середині лютого різко зросла через загострення відносин між Іраном і західними країнами. Зокрема, російська нафта марки Urals, бензин з якої поставляється в Україну, вперше з травня минулого року перевищила позначку в $120 за барель. При збереженні нинішніх тенденцій ціни на АЗС в березні можуть скласти вже 11 грн за літр Аі-95 і 10 грн за літр дизпального, вважають у прес-службі ТНК-ВР. У прес-службі "Лукойлу" прогнозують, що ціни можуть зрости ще більше - до 11,5 грн за літр Аі-95 і 10,5 грн за літр дизельного пального.
Директор "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян констатує, що зараз внутрішній ринок України став більш залежним від міжнародної кон'юнктури, і тепер ціни можуть змінюватися щодня. "Фактично в країні тепер постійно працює єдиний завод - "Укртатнафта", чиїх обсягів не вистачить для стабілізації цін", - зазначив він.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
У Болгарії хочуть конфіскувати та продати нафтопереробний завод, що належить «Лукойлу»
Уряд змінив умови кредитування для українців, які встановлюють сонячні панелі
Австралійці будуть щодня отримувати по три години безоплатної електроенергії
Україна відновила імпорт газу Трансбалканським коридором
Як безпечно користуватися обігрівачем: базові правила
Україні бракує 750 млн доларів для імпорту газу на зиму — Зеленський
