Мільярди в асфальт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мільярди в асфальт

Казна та Політика
1674
У рамках спецпроекту, присвяченого підготовці України до Євро-2012, видання з'ясовувало, як йдуть справи з будівництвом доріг в Україні.
"Найскладніше в Україні з дорогами: робіт з ними ще на 30-40 років", - заявив влітку операційний директор УЄФА Мартін Каллен. І тут європейський експерт абсолютно правий. На початок літа 2011 року, за даними служби "Укравтодор", було готово близько 65% доріг (тобто близько 2,5 тис. км). Але в цьому випадку мова йде про основні дороги, що з'єднують міста, в яких буде проходити чемпіонат. З "неголовними" дорогами справи йдуть набагато гірше. Зараз, після сильних морозів, вони виглядають так, ніби пережили днями бомбардування.
Турбота і робота
В "Укравтодорі" повідомили, що за 2011 рік було відремонтовано та побудовано понад 1700 км доріг загального користування (у 2009 р. було відкрито рух лише на 92 км доріг, а вже в 2010 р. - 973 км). В цьому році ведуться роботи на понад 500 км доріг. "На момент початку підготовки до Євро-2012 були амбітні плани. До турніру повинні були повністю привести в порядок всю мережу автомобільних доріг загального користування, - а це понад 2 тис. км - у відповідність з європейськими стандартами. В пріоритеті були основні об'єкти Євро - стадіони, аеропорти. Відкладали ремонт доріг, чекали приходу інвесторів, щоб зменшити фінансове навантаження на державу. У 2010 році уряд схвалив низку рішень, внаслідок чого істотно зрушив з місця дорожнє питання. В минулому році ми відкрили розв'язки на шляху від західного кордону до Києва, об'їзні дороги навколо Харкова і Донецька, транспортні розв'язки в столиці", - пояснив Володимир Бондаренко, заступник директора Департаменту розвитку інфраструктури Нацагентства Євро-2012. За його словами, дорожні будівельники за 2010-й і половину 2011 року в містах, що приймають Євро, вже завершили ремонт основних вулиць, які з'єднують між собою об'єкти Євро - аеропорт, стадіон, готелі. У столиці особлива увага приділяється ремонту доріг, що з'єднують правий з лівим берегом, оскільки на останньому розташований аеропорт "Бориспіль". Загальний відсоток готовності автодоріг, які ремонтуються до Євро-2012 в Україні, становить приблизно 65-70%. У містах, що приймають Євро-2012, - Києві, Харкові, Донецьку і Львові - виконано близько 70% робіт з ремонту вулично-дорожньої мережі до Євро. Лідирують в будівництві Київ і Донецьк - більше 70%.
Також були приведені в порядок основні магістралі, що з'єднують міста, де проходитимуть турніри з футболу.
Зокрема, зараз на завершальному етапі роботи з будівництва двох євротрас: Київ-Харків і Київ-Чоп. Чиновники обіцяють завершити будівництво вчасно. За їхніми словами, після завершення модернізації автодоріг зі Сходу на Захід України можна буде комфортно проїхати за 12-13 годин.
Гроші - в асфальт
За будівництво доріг в Україні відповідають "Укравтодор" і його підрядники. Зараз основним будівельником доріг в Україні виступає компанія "Альтком", яку пов'язують з іменем віце-прем'єра - міністра інфраструктури Бориса Колесникова. Ще в кінці року він запевняв, що економити на дорожньому будівництві держава не буде. "Ми не заощадимо на дорогах. Я взагалі прихильник того, щоб будувати доріг менше, але високої якості", - заявив він. Заява дуже логічна, особливо якщо допустити ймовірність, що "Альтком" насправді належить цьому високопоставленому чиновнику.
В цьому році на будівництво доріг до Євро-2012 в держбюджеті передбачено понад 3 млрд. грн. Крім цього "Укравтодор" розраховує і на залучення кредитних коштів. Ще одним джерелом фінансування дорожнього будівництва є так звані дорожні збори з автомобілістів. Загалом, на фінансування дорожнього господарства країни в 2012-му витратять більше 20 млрд. грн.
Зазначимо, що і в попередні роки дорожні будівельники не бідували. У 2011 році держбюджетом було передбачено на розвиток і утримання доріг, задіяних у підготовці до Євро-2012, 5,2 млрд. грн., що на 2/3 більше, ніж на 2010 рік. Крім того, 10 млрд. грн. кредитних коштів "Укравтодор" залучив під державні гарантії. Ці кошти теж пішли на будівництво та реконструкцію доріг.
Тим не менше, навіть настільки значних коштів на будівництво доріг недостатньо. За чотири роки підготовки до Євро-2012 в Україні привели в порядок лише два відсотки шляхів від загальної кількості доріг, що потребують реконструкції. Ці два відсотки стосуються лише головних магістралей, які з'єднують міста Львів, Донецьк, Харків і Київ. Тому залишається лише сподіватися, що іноземні уболівальники, які приїдуть в Україну, не захочуть випробовувати долю і якість своїх машин і не поїдуть другорядними дорогами, щоб подивитися на звичайне життя українців. Адже майже всі українські дороги загального користування рідко відповідають міжнародним вимогам: станом покриття, кількістю смуг, наявністю розв'язок. Втім, за якість відремонтованих доріг теж не можна поручитися. Підготовлені під Євро-2012 дороги в деяких місцях вже почали руйнуватися. А до початку Чемпіонату ще три з половиною місяці...
Світлана Єрьоміна
За матеріалами:
Главред
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас