Москва має намір з'єднати гілки нафтопроводу в обхід України — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Москва має намір з'єднати гілки нафтопроводу в обхід України

Енергетика
1120
Росія обіцяє побудувати нафтопровід в обхід України, з'єднавши одну з гілок нафтопроводу "Дружба" з східноєвропейськими країнами. Вчора в "Транснафті" заявили про початок переговорів з трубопровідними компаніями Німеччини та Чехії. У російській компанії ініціативу пов'язують з планами України з продовження трубопроводу Одеса-Броди до польського Гданська. Обидва проекти економічно недоцільні і свідчать про погіршення відносин між країнами в енергетичній сфері, вважають експерти.
Російська "Транснафта" веде переговори з трубопровідними компаніями Чехії та Німеччини (їх назви не розголошуються) про з'єднання нафтопроводів країн для забезпечення експорту російської нафти в Центральну Європу в обхід України, заявив у середу віце-президент "Транснафти" Михайло Барков. За його словами, в разі позитивного рішення протяжність трубопроводу складе близько 300 км, а вартість будівництва - до 3 млрд євро. При цьому в "Транснафті" підкреслили, що питання будівництва нафтопроводів за межами РФ не входять в компетенцію компанії. "Транснафта" розглядає для себе можливість участі в подібному проекті лише як підрядної будівельної організації", - зазначив віце-президент компанії, відмовившись від більш докладних коментарів.
Мова йде про будівництво з'єднання між двома гілками нафтопроводу "Дружба" в місцях його проходження по території Німеччини та Чехії. Нафтопровід "Дружба", по якому зараз транспортується російська експортна суміш нафти Urals в Східну і Центральну Європу, розділяється в Білорусії на дві гілки: північна йде через Польщу до Німеччини, південна - через Україну в Угорщину, Словаччину і Чехію. Потужність нафтопроводу - 66,5 млн т на рік.
Джерело в "Транснафті" розповіло, що будівництво обхідного нафтопроводу дозволить щорічно транспортувати через Білорусію додаткові 16 млн т нафти, знизивши транзит через територію України на цей обсяг. За даними Міненерго України, в 2011 році транзит російської нафти через територію України до країн Західної Європи (Словаччини, Угорщини, Чехії) з української частини "Дружби" впав на 12% або на 2,3 млн т, до 17,7 млн т.
Як розповіло високопоставлене джерело в "Транснафті", ініціатива компанії пов'язана з тим, що Україна має намір добудувати нафтопровід Одеса-Броди до польського Гданська, збільшивши його потужність з 9 до 20 млн т. "Частину маршруту Україна планує пустити по "Дружбі" з подальшим виходом на Польщу. Це може знизити пропускну потужність української частини "Дружби", і тому ми просто повинні знизити наші ризики", - говорить співрозмовник.
У прес-службі "Укртранснафти" (експлуатує українську частину "Дружби") від коментарів відмовилися. Але високопоставлене джерело в Міненерго підтвердило, що Україна дійсно планує використовувати "Дружбу" як транзитний напрямок для транспортування каспійської нафти в Чехію, Словаччину та Угорщину. "Можливо, відгалуження до Польщі теж буде будуватися від "Дружби", а не з Бродів, як планувалося раніше", - говорить співрозмовник. Торік Кабінет міністрів схвалив законопроект про ратифікацію угоди з урядом Азербайджану про транзит нафти. Договір передбачає прокачування вже в 2012 році 16-20 млн т каспійської нафти в Угорщину, Чехію і Словаччину.
На думку головного інвестстратега ФГ БКС Максима Шеїна, проект поставок азербайджанської нафти в напрямку Гданська був розрахований на те, що Азербайджан буде поставляти в Європу туркменську і навіть іранську нафту. "Але постачання нафти з Ірану до Азербайджану поки під питанням після вибуху Трансіранського нафтопроводу і, відповідно, під питанням поставки саме 20 млн т нафти з Азербайджану в Україну. Постачати ж менше - нерентабельно, про що раніше неодноразово заявляла польська сторона", - говорить Шеїн. "Без поставок азербайджанської нафти проект будівництва перемички взагалі позбавляється всякого економічного сенсу", - погоджується аналітик ІК UPECO Олександр Сіренко.
Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн також скептично сприймає рішення Росії будувати нафтопровід в обхід України. "Багато чого буде залежати від позиції комісаріату ЄС з енергетики, тому що всі роботи повинні вестися там. Як відомо, в ЄС прохолодно ставляться до всіляких російських проектів. Тому цей проект виглядає дуже сумнівним", - зазначає він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас