Продажі пішли під лід — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Продажі пішли під лід

2607
Морози, що встановилася в Україні, вже визнані аномальними, оскільки нічна температура опускається до 32-33 градусів Цельсія, істотно змінили структуру торгівлі в країні. Скорочення кількості торговців на відкритих майданчиках - навіть на організованих ринках - істотно збільшило навантаження на супермаркети, які залишилися фактично єдиним каналом збуту товарів і в багатьох випадках - єдиним місцем, де можна купити найнеобхідніші продукти. Для споживача ця безальтернативність обернулася поки лише дискомфортом, пов'язаним з переповненістю стаціонарних магазинів і довгими чергами на касах, проте надалі морози можуть вдарити і по гаманцю. Деякі категорії продуктів вже почали поступове зростання.
Небазарний день
Температура повітря в Україні знову опустилася нижче мінус 20 градусів і, таким чином, морози тримаються вже майже два тижні. Ці два тижні торгівля на відкритих майданчиках здійснюється в усіченому форматі. На базарах і ринках відкрита лише десята частина точок, а ті, що працюють, скоротили свій робочий день до кількох годин на день. При цьому, як відзначають в адміністрації ринків, справа не в одній тільки готовності продавця працювати у тяжких умовах. "Деякі категорії продуктів просто неможливо продавати при такій температурі. Овочі та фрукти, про які найбільше чомусь кажуть, - не єдині такі товари. Замерзають молочні продукти, наприклад", - зазначив представник адміністрації одного з ринків на Хмельниччині.
Підприємці, пояснюючи, чому покинули свої торгові місця, зазначають, що мерзнути все одно немає сенсу, оскільки покупців в останні дні на ринках практично немає. При цьому нарікають на те, що ринковий збір справляється за любої погоди.
Абсолютно протилежну картину можна спостерігати в магазинах стаціонарної торгівлі. Всі їх формати - від "магазину біля дому" до гіпермаркета - декларують збільшення числа відвідувачів. "Кількість клієнтів з настанням морозів зросла", - заявила Валентина Гілко, менеджер із закупівель "МЕТРО Кеш енд Керрі Україна". Причина, за її словами, очевидна - в магазинах більш комфортно здійснювати покупки, ніж на морозі. Крім того, продукція не псується завдяки дотриманню температурного режиму.
Ритейлери не називають цифр, на скільки збільшився у них потік відвідувачів за останні тижні. Однак у тому, що число покупців зросло мінімум на третину, можна легко переконатися візуально, просто зайшовши в супермаркет.
При цьому і представники мережевого роздробу, і торговці на ринках відчувають схожі проблеми, зумовлені холодами. У першу чергу, це складності з поставками товару. Після настання морозів істотно збільшилися інтервали між поставками продукції - транспортування утруднене через погодні умови, особливо в відділені райони, а крім того, перевезення в мороз не кращим чином позначається на якості продукту. Щоб забезпечити збереження якості, товар потрібно перевозити в спеціально обладнаних, опалювальних автомобілях, а таке перевезення саме по собі здорожує продукцію.
Через сильні морози тарифи на транспортування підскочили на 25-50%, багато транспортних компаній взагалі відмовляються перевозити проблемні категорії товарів, наприклад овочі.
Ціни розширюються на морозі
На сьогоднішній день єдина категорія продовольчих товарів, ціни на яку демонструють зростання, - це плодоовочева продукція. Ціни підвищилися на 3-5% залежно від виду овочів, проте, враховуючи кон'юнктуру плодоовочевого ринку в цьому сезоні, ці кілька відсотків дорогого коштують. Так, зафіксоване минулого тижня подорожчання овочів було першим після періоду тотального зниження цін - за перший місяць року вони впали майже на 14%.
Зростання цін пояснюється тим, що частина фермерів призупинила продаж своєї продукції, щоб не відкривати сховища, та/або не в змозі забезпечити доставку, тим самим зменшивши пропозицію овочів на ринку. Однак експерти впевнені, що це подорожчання буде мати короткостроковий ефект і обернеться ще більшим обвалом вартості. "Морози призвели до зниження попиту, тому що споживачам було складно купувати продукцію, тому відразу після підвищення температури повітря ми очікуємо різкого сплеску попиту на овочі та фрукти", - говорить Тетяна Гетьман, керівник проекту "АПК-Інформ: овочі та фрукти" .
Марія Бут
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас