Республіканці пропонують рятувати економіку США розвитком інфраструктури — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Республіканці пропонують рятувати економіку США розвитком інфраструктури

Казна та Політика
291
Влада США, чия економіка продовжує переживати не найкращі часи, вирішила знову вдатися до старого, перевіреного ще за часів Великої депресії способу виходу з кризи. Глава транспортного комітету Палати представників США, республіканець Джон Міка має намір сьогодні представити своїм колегам план розвитку інфраструктури країни, в рамках якого на дороги, мости та інші об'єкти планується витратити 260 млрд дол.
Проект розрахований на найближчі п'ять років. На думку його авторів, це повинно підтримати в період стагнування будівельну галузь і створити тисячі нових робочих місць, передає Reuters. До того ж експерти відзначають, що США в останні роки витрачає недостатньо коштів на підтримку та оновлення транспортної інфраструктури, особливо на ремонт мостів.
Те, що великі вкладення в дороги, траси і мости необхідні, визнають і республіканці, і демократи. Однак пропозиції тонуть у політичних дебатах, загострених напередодні виборів, і питанні "де взяти кошти". Так, Президент США Барак Обама запропонував перенаправити на розвиток інфраструктури до половини коштів, які США заощадять від припинення ведення військових дій в Іраку та Афганістані. Однак ця пропозиція була зустрінута в багнети республіканцями і не пройшла Конгрес. Зокрема, роздратування опонентів викликало бажання Президента будувати швидкісні залізничні магістралі, які республіканці назвали недозволеною розкішшю і марнуванням грошей у важких кризових умовах.
Очікується, що більш скромна пропозиція Мікі без проблем буде схвалена у Палаті представників, контрольованому його колегами по Республіканській партії, але зустріне певні труднощі в Сенаті, де більшість поки за демократами.
При цьому жодна з партій не готова напередодні виборів підвищувати акцизи на бензин, що становлять левову частку місцевого дорожнього фонду (з якого фінансуються дороги та інша інфраструктура). Тим часом сам цей фонд тане в обсягах: в умовах кризи частина автомобілістів США пересіла на більш економічні з точки зору палива моделі, інші стали просто менше їздити.
Згідно з оцінками Асоціації вартісних інженерів (ASCE), дорожня мережа США потребує 220 млрд дол щорічних інвестицій тільки для підтримки інфраструктури в нинішньому вигляді.
Нагадаємо, американська економіка за підсумками 2011 р. показала досить скромне зростання - 1,7%, що значно нижче, ніж у 2010 р. (3,0%). Все це говорить про уповільнення інвестицій бізнесу в товарно-матеріальні запаси, зниження витрат федерального уряду, а також гальмування американського експорту.
Аналітики сходяться на думці, що для повернення ринку праці США до докризових показників економіка країни повинна зростати хоча б на 3% за рік.
У прогнозі останньої версії доповіді World Economic Outlook Міжнародного валютного фонду, ВВП США в 2012 р. виросте на 1,8%, а в 2013 р. прискориться лише до 2,2%.
У той же час деякі експерти бачать швидке одужання економіки США, що стагнує. Приміром, нобелівський лауреат, економіст Пол Кругман вважає, що американська економіка вже демонструє перші ознаки одужання. Він зазначає, що багато в чому поганий вплив на економіку США в останні роки мав занепад на ринку нерухомості. Проте має місце і зворотний зв'язок: поліпшення в економіці призводить до збільшення продажів в нерухомості, що, в свою чергу, впливає на обсяги будівництва і продовжує зміцнювати економіку.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас