Хто нагріває руки на морозі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хто нагріває руки на морозі

Аграрний ринок
2980
Очікування бізнесу заробити на черговому "подарунку" погоди поки не справджуються: українці розтратили свій купівельний жирок.
Природна аномалія під назвою "сніг взимку" змусила минулого тижня населення і бізнес пристойно понервувати і витратитися. Ми вже описували, як підприємцям довелося оплачувати снігоприбиральні роботи міської влади, яких зимові опади традиційно застали зненацька. Проте, взимку крім снігу бувають ще й морози, всю принадність яких українці вже встигли відчути на собі в кінці минулого тижня. Але, за версією синоптиків, далі їх чекає справжній льодовиковий період: температура впаде нижче 30 градусів.
Але чим нижче падає температура, тим більше ростуть витрати населення. Першими слабку морозостійкість проявили ціни на овочі та фрукти: морози порушили логістику поставок цієї продукції вроздріб. "Заробити на овочах зможуть супермаркети, адже на ринках (на відкритих прилавках) продукція псується при таких морозах і люди змушені йти до супермаркетів. Але й ті відчувають скорочення постачань від виробників", - розповіла "Коментарям" Марія Колесник, керівник аналітичного відділу компанії "ААА".
Ці проблеми з логістикою, за оцінками Тетяни Гетьман, керівника проекту "Агроогляд: овочі та фрукти", веде до подорожчання продукції на 5-10%.
Погода додала заробітку і станціям техобслуговування, допомогу яких поспішають отримати водії. За оцінками автомобілістів, в останні дні розцінки на деякі "антиморозні" послуги зросли відсотків на п'ять.
Намагаються скористатися підвищенням попиту і служби таксі. Хоча офіційно багато з них запевняють, що не застосовували нову цінову політику в останні дні. "Кількість викликів у нас з початком морозів зросла на 20%. Але таксисти ціни не підвищували - далі нікуди", - розповів "Коментарям" Василь Попик, голова Професійної спілки таксистів України.
Морози "підігнали клієнтів" і закладам громадського харчування. "Попит на алкоголь у нас зріс удвічі, це точно. Хоча в цілому кількість відвідувачів могла бути і більшою", - розповіла "Коментарям" завідувачка кафе в центрі Києва.
У свою чергу, генеральний директор компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова відзначає, що скорочення відвідувачів - сезонний тренд на ринку і пов'язаний, перш за все, з тим, що після новорічних і різдвяних свят потенційні відвідувачі ресторанів і кафе, м'яко кажучи, розтратилися. Хоча й визнає - морози допомагають "скрасити" відтік клієнтів.
"Ресторатори чекають середини лютого, коли до Дня усіх закоханих, тренд відвідуваності починає впевнено йти вгору. Зазвичай виручка в лютому зростає на 30-40% в порівнянні з січнем. Це не означає, що люди сидять вдома, і їм ліньки виходити в ресторани. Просто після грудневих витрат настає січнева економія в усьому. Це стосується, у тому числі, і доставки їжі. Для доставки найкращий ґрунт - це якісь епідемії: свинячого чи звичайного грипу. Восени 2009-го, коли всі ходили в масках, доставка розквітла пишним цвітом. Звичайно, погода впливає на збільшення замовлень, але це розмова не про січень", - розповіла "Коментарям" Насонова.
А ось у вуличних торговців кави надії на збільшення виручки в зимовий період не виправдалися - їхні клієнти просто "замерзли". "Народ просто пробігає повз, стояти на морозі і чекати поки приготується напій, ніхто не хоче. До того ж холодно тримати стаканчик. За два дні виручка знизилася наполовину", - сказав "Коментарям" Андрій, один з продавцем "мобільної кав'ярні". Не допомагає втримати клієнтуру навіть його нова послуга - кава з коньяком.
А поки морози змушують українців "незлим тихим словом" згадувати міські комунальні служби за "прибраний" (згідно з офіційними звітами) сніг, який перетворив тротуари та зупинки громадського транспорту в каток. Порахувати, у скільки ж обходиться народу, який спізнюється на роботу, подолання цього шляху (і які втрати компаній від втрати працездатності їх співробітників) поки ніхто в Україні не береться.
Другий рядок витрат, які очікують країну від нинішньої погоди, пов'язаний з комунальним господарством. Тільки минулого тижня від прориву теплотрас в Києві ледь не спливли під землю кілька торгових кіосків. Але морози лише посилюються, як і передбачуваний бюджет витрат на боротьбу з їх наслідками.
Олег Сухомлин
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас