Вдалий момент — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вдалий момент

660
Столична влада готує чергову революцію для зовнішньої реклами. На найближчу сесію Київради буде винесена нова концепція розміщення зовнішньої реклами в місті. Паралельно планується вирішити і питання з підвищенням орендних ставок за використання комунальної землі під щитами. Щоб рекламісти не плуталися у реформаторів під ногами, влада знову закрила ринок. І відкриє його, судячи з усього, далеко не для всіх бажаючих.
Зовнішню рекламу законсервували
З початку цього року, згідно з розпорядженням КМДА, у столиці знову введений мораторій на встановлення нових конструкцій, який триватиме до початку серпня. Під дію заборони потрапили найбільш поширені зовнішні формати: білборди, лайт-бокси і сіті-лайти. Заступник голови КМДА Олександр Пузанов рекомендував утриматися від встановлення нових щитів навіть тим підприємцям, які встигли оформити документи на носії та "забронювати" місця. У той же час для рекламних тумб і настінних конструкцій обмежень немає. Формально чиновники пояснюють закриття ринку підготовкою до Євро-2012, в рамках якої затіяно масштабне облагороджування столичних вулиць. Але в реальності до мораторію вдалися скоріше як до останнього способу стримати неконтрольоване зростання ринку. Нагадаємо: з 20 травня по 1 вересня в Києві вже діяли обмеження на встановлення щитів. Але за три місяці після скасування мораторію підприємці примудрилися встановити свого роду рекорд: парк зовнішніх конструкцій, за даними директора компанії BigBoard і голови Індустріального комітету зовнішньої реклами Юрія Чаруха, збільшився на 1,4 тис. площин.
Причому армія бажаючих отримати місце під рекламу лише зростає, що пов'язано з прогнозованим збільшенням попиту на зовнішню рекламу під час проведення Євро-2012 і наближенням передвиборчої кампанії. Багато рекламних агентств уже заявили, що з весни цього року планують підвищити ціни на розміщення як мінімум на 30%. Такий різкий натиск з боку підприємців став останньою краплею для неабияк перевантаженого ринку. На сьогоднішній день в столиці налічується майже 25 тис. законних зовнішніх носіїв і близько 2 тис. шт. несанкціонованих конструкцій. І прибрати з вулиць зайві щити без введення мораторію практично нереально. Хоча в цьому зацікавлена більшість великих операторів. Восени минулого року вони підписали з міською владою меморандум про співпрацю, в якому зобов'язалися добровільно почистити свої парки носіїв. Але "малюки", які не брали участі у цих домовленостях, скористалися ситуацією і почали займати місця. У підсумку лідери ринку самі попросили чиновників про введення мораторію.
Рекламі вкажуть місце
Відгородивши ринок від сторонніх, столичне рекламне лобі намагається виторгувати у чиновників найбільш вигідні для себе правила роботи в галузі. Запропонований владою новий проект концепції розміщення зовнішньої реклами викликає у підприємців чимало нарікань. Головне, що лякає зовнішню рекламу, це ідея про введення так званої нульової зони. У неї ризикують потрапити території, розташовані в безпосередній близькості від основних пам'яток архітектури та адміністративних споруд (вул. Десятинна, Банкова, Грушевського, Софіївська площа, частково Хрещатик і вулиці, прилеглі до станція метро "Арсенальна" та ін.) За задумом авторів проекту, тут взагалі не буде реклами. Крім того, весь центр міста (перша і друга зони) стане забороненим для щитів площею 8 кв. м і більше. У цей список потрапляють і найбільш популярні серед рекламодавців білборди. Якщо концепцію затвердять у нинішньому варіанті, рекламістам доведеться демонтувати носії великого формату вже до 15 квітня. Документ узаконить і ідею розміщення зовнішньої реклами за схемами (всі щити повинні бути в однаковому дизайні, встановлені на одній відстані один від одного та ін.) У процесі реалізації схем загальне число конструкцій на вулицях міста планується зменшити на 15-20%.
Виконавчий директор Індустріального комітету зовнішньої реклами Андрій Руденко вважає, що чиновники перегинають палицю. "Навіть в нульовій зоні варто було залишити хоча б вуличні меблі і нестандартні дизайнерські конструкції", - вважає він. Зараз профільна асоціація готує пакет зауважень до проекту, серед яких, зокрема, пункт про більш пізні терміни реалізації нових норм (рекламісти просять час на демонтаж до 15 травня) та пропозиція включати до комісії, яка приймає рішення про реалізацію посхемного розміщення, представників галузевих організацій та агентств. Невідомо, наскільки результативною виявиться спроба рекламістів домовитися з чиновниками. Тим більше що реалізовувати оновлену рекламну стратегію міста буде новий голова профільного управління Олег Титаренко, який раніше очолював "Київрекламу" і, власне, є автором скандальної концепції.
Рекламістам варто готуватися і до збільшення орендних ставок. Управління цінової політики КМДА вже підготувало проект нової тарифної сітки, згідно з яким з березня бюджетні відрахування зовнішньої реклами зростуть на 20%. Таким чином, підприємцям доведеться платити за середньостатистичний щит близько 700-800 грн. на місяць без урахування підвищуючого коефіцієнта. Юрій Чаруха розповідає, що спочатку мова йшла про підйом орендних ставок на 50-80%, проте їм вдалося переконати чиновників обмежитися 20%-вою надбавкою. "Про подальше збільшення платежів можна буде говорити лише у випадку стабільного розвитку галузі", - вважає він. Експерт також додає, що запропонована владою тарифна сітка потребує доопрацювання, оскільки не дозволяє зовнішній рекламі розвивати інноваційні формати. "Приміром, пропонується збільшити оплату за беклайти і скролли, що зробить їх невигідними для інвестицій", - пояснює він. У цілому ж нові тарифи цілком прийнятні для зовнішньої реклами, тим більше що ті вже попередили своїх клієнтів про підвищення плати за розміщення в 2012 р. на 20-25%", - резюмує керівник групи компаній "РТМ - Україна" Олег Невельчук.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас