Росія обігнала Україну — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Росія обігнала Україну

Аграрний ринок
1139
Росія до 19 січня вивезла за межі батьківщини 19 млн. т зерна із запланованих до експорту 24 млн. т. Це становить практично 80% всього потенціалу. "Це дуже хороший показник. У нас такого показника, загалом, не було за останні роки", - повідомив перший віце-прем'єр Росії Віктор Зубков. Вдатися до такого поспіху нашу сусідку змусила необхідність відвоювати ринки після того, як Росія в 2010-2011 рр. заборонила експорт зернових у зв'язку з посухою.
Такий швидкий експорт призвів до того, що вартість зерна сильно впала на світових ринках ще в серпні минулого року і досі залишається нижчою, ніж у минулому році. Так, за даними Міжнародної ради із зерна (IGC), вартість пшениці на 18 січня на Чиказькій біржі становила $282/т, в той час як на аналогічну дату минулого року - $343.
У Руані (Франція) вартість зернової становила на зазначену дату $262 проти $359 18 січня 2010 р. Також разюче відрізняється вартість ячменю в порту Руан - $261 проти $307.
Наслідки стрімкого російського експорту зерна падінням цін на світових ринках не вичерпуються. За словами зернотрейдерів, Росія залучила велику кількість українських вагонів, щоб вивезти своє зерно. І зараз брак рухомого складу гостро відчувають як експортери зерна, так і хіміки.
"Брак вагонів - загальна проблема для галузі, і її треба обов'язково вирішувати", - повідомив представник "Рівнеазоту".
Зернотрейдери виклали проблему з наданням вагонів прем'єр-міністру Миколі Азарову.
А президент Української зернової асоціації Володимир Клименко повідомив про те, що оператори розглядають можливість придбання зерновозів. І загальна сума інвестицій від сектора може досягти $30 млн. "Укрзалізниця", у свою чергу, обіцяє протягом двох місяців заборонити оренду вагонів за межами України, але поки брак вагонів все також актуальний.
"Російські компанії, які орендують українські вагони, не скупляться оплачувати простій - настільки вони їм потрібні. І не поспішають повертати вагони в Україну. Це стало серйозною проблемою для вітчизняних експортерів", - говорить аналітик Дмитро Гордійчук.
Крім низьких цін і дефіциту транспортного парку, посилити експорт українського зерна заважають адміністративні процедури. Так, з 1 січня в Україні запрацювало "єдине вікно" при оформленні дозвільних документів. Всі служби, які оглядають зерно перед його вивезенням, повинні робити це за допомогою "єдиного вікна", але темпи роботи служб такі, що експорт фактично загальмувався. До прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням спростити порядок видачі дозвільних документів звернулася, як стало відомо вчора, Американська торгова палата.
"Встановлені законом максимальні терміни видачі документів дозвільного характеру можуть фактично паралізувати не лише експортно-імпортні операції виробників сільськогосподарської та продовольчої продукції, а й перевезення ними продукції в межах внутрішнього ринку", - йдеться у зверненні.
Під пресом цих проблем може статися так, що в січні-червні ми не зможемо експортувати навіть 12 млн. т зерна, і план з експорту буде провалений. Цікаво те, що наші прогнозовані обсяги з вивезення зерна збігаються з російськими - 24 млн. т. Програш у боротьбі за зовнішні ринки буде цілком на совісті українських чиновників.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас