410
Рішення комісії щодо імпорту нафтопродуктів зняло загрозу зростання цін на бензин
— Енергетика
Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) про те, щоб не вводити мита або квоти на імпортні нафтопродукти, зняло загрозу зростання цін на бензин і дизпальне, у результаті якого споживачам довелося б витратити на пальне додатково близько 13 млрд грн на рік.
Про це у своїй статті для ZN.UA пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
При цьому автор зазначає, що для нього залишається загадкою, навіщо вітчизняне галузеве міністерство і виробники нафтопродуктів прирекли себе на протистояння з європейцями, до яких нібито не мали претензій.
"На мою думку, подібну стратегію обрали, щоб, по-перше, спробувати "закрити" ринок в найкоротший час шляхом введення попередніх мит після 45 днів з дня початку розслідування, по-друге, щоб не виділяти конкретні країни (наприклад, щоб не називати Росію) і, по-третє, запросити по максимуму, а в кінці вийти на обмеження тим або іншим чином "хоча б" щодо Білорусі", - говорить юрист міжнародної юридичної компанії Mayer Brown (Бельгія) Микола Мізуліна, підкреслюючи, що насправді обраний механізм розслідування не передбачає введення імпортних мит проти окремих країн-експортерів.
Куюн припускає, що саме ця "помилка" багато в чому визначила поразку ініціаторів спеціального розслідування. За його словами, детальні результати роботи МКМТ, на жаль, недоступні, але з різних джерел вдалося відтворити список основних аргументів, на яких базується рішення цієї комісії.
На загальну думку, основним аргументом стала неідентичність переважного обсягу імпортних нафтопродуктів і тих, що і випускаються в Україні. Якщо точніше, то імпорт був більш високої якості, ніж українські нафтопродукти. Так, якщо з-за кордону в Україну надходили бензин і ДП стандарту Євро-4 і Євро-5, то, наприклад, бензин по Євро-4 Лисичанський і Кременчуцький НПЗ почали випускати лише в поточному році.
Другим ключовим моментом, який багато в чому виникає з першого, стали ціни на імпортні нафтопродукти стандартів Євро-4 і Євро-5. "Ціни на якісний імпорт були вищими за ціни на пальне українських НПЗ і таким чином не могли бути проблемою для українських виробників", - зазначає один із співрозмовників ZN.UA.
Ще одним важливим моментом у розслідуванні загрози отримання відповідних торговельних санкцій з боку країн - експортерів нафтопродуктів (йдеться про суму близько 2 млрд дол на рік) у разі застосування Україною спеціальних заходів проти цих країн.
Крапку ж у процесі, за словами експерта, поставила очевидна неминучість зростання цін і можливий дефіцит нафтопродуктів у разі ліквідації імпорту. "Українські НПЗ контролювали 95% ринку, і це не вберегло нас від кризи в розпал весняної посівної 2005 року", - говорить співрозмовник, знайомий з нюансами обговорення питання мит в рамках МКМТ.
За матеріалами: Дзеркало Тижня
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти