1293
Огрядні пасажири літаків повинні доплачувати за надмірну вагу
З огрядних пасажирів авіакомпанії повинні стягувати додаткову плату аналогічно до того, як це робиться при оплаті наднормативної ваги багажу, вважає головний економіст австралійської авіакомпанії Qantas Тоні Веббер.
Оскільки під час перевезення пасажирів з надмірною вагою перевізники змушені спалювати більше палива, витрати авіакомпанії зростають, зазначає економіст. При цьому він вважає, що обов'язкова оплата додаткової ваги тіла не повинна поширюватися на тих клієнтів авіакомпанії, які скинули кілька кілограмів або стежать за своєю вагою.
Тим часом, близько мільйона доларів на рік обходиться авіакомпанії перевезення додаткових двох кілограмів ваги в розрахунку на пасажира, якщо вона здійснює три щоденні рейси з Сіднея до Лондона, за даними австралійського видання Business Day. Крім того, огрядні пасажири займають в літаку більше місця і доставляють незручність для інших пасажирів.
При цьому середня вага мешканки Австралії збільшилася з 59 до 71 кілограма, а вага австралійських чоловіків збільшилася в середньому з 72 до 85 кілограмів за період з 1926 по 2008 рік.
Але австралійські авіакомпанії не поспішають вводити подібну практику і навіть негативно поставилися до пропозиції Уеббера, який пропрацював в Qantas сім років. Компанія Tiger Airway, приміром, навіть не розглядає це питання, аналогічної думки дотримуються представники авіакомпанії Virgin. Введення такого заходу не входить і в плани компанії Qantas, у якої немає особливої політики щодо огрядних пасажирів.
Проблема ваги завжди приймалася до уваги авіакомпаніями, але упор завжди робився на контролі за вагою багажу.
Між тим, економіст вважає негативне рішення наслідком боязні авіакомпаній зіткнутися з негативною реакцією пасажирів і побоюванням втратити частину доходів. При цьому в разі підтримки питання авіакомпаніям доведеться створити спеціальну інфраструктуру для зважування пасажирів та їх багажу і рахуватися з можливими юридичними наслідками. Крім цього, авіакомпанії змушені вирішувати більш глобальні проблеми сучасної реальності, такі як зростання і волатильність цін на пальне.
Веббер також називає кілька прикладів того, як авіакомпанії ведуть боротьбу за зниження споживання палива, серед них - використання більш легких візків для роздачі їжі, економія на паперових засобах інформації, більш часте миття лайнерів для зниження тертя.
Що стосується плати за зайву вагу тіла пасажирів, то ідея не є новою, і вважається спірною, але не так вже й неможливою. Так, у 2010 році Air France та KLM виступили з пропозицією стягувати з огрядних пасажирів, крім оплати основного місця, 75% від вартості другого.
Інші авіакомпанії вирішують проблему ваги по-своєму: у сільських районах Індонезії пасажирів зважують перед польотом разом з багажем, а авіакомпанія Continental пропонує пасажиру сісти в крісло з опущеними ручками - якщо він уміщається на сидінні і ремінь безпеки застібається тільки з одним подовжувачем, клієнт не буде платити за додаткову вагу, за даними The Telegraph.
Американська компанія-лоукостер Southwest Airlines розробила власну політику щодо нестандартних за розміром пасажирів. Вона передбачає необхідність оплати другого місця, якщо пасажир не вміщується на одному сидінні. Компанія відмовилася від ідеї встановити кілька більш широких крісел на бортах своїх лайнерів для вирішення проблеми.
British Airways пропонує пасажиру подовжувач ременя безпеки, але якщо його не вистачає, клієнт повинен сплатити друге місце.
Найбільше проблем з товстунами, на думку видання, виникає у авіакомпаній США - був принаймні один випадок, коли на борту не вистачило подовжувачів ременів безпеки для всіх, хто потребував.
При цьому відомі випадки, коли пасажирів з надмірною вагою знімали з рейсу, на якому не було додаткових вільних місць. Одного разу, пише The Telegraph, одному з пасажирів довелося простояти протягом семи годин польоту з Філадельфії в Анкоридж через те, що поруч опинився товстий сусід. Торік пасажира, зняли з рейсу Air Transat, бо він не зміг оплатити 928 фунтів стерлінгів (більше 1,1 тис євро), які звимагала від нього авіакомпанія за два місця.
Між тим, нещодавно експерти прогнозували, що квитки авіакомпаній подорожчають у зв'язку з правилами Європейського союзу щодо викидів парникових газів.
За матеріалами: РІА Новини
Поділитися новиною