З українців "на дурника" вчора зняли мільйони — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З українців "на дурника" вчора зняли мільйони

14298
Нові правила оплати паркування посіяли хаос на міських дорогах країни. Суми, заплачені "просто так", складають мільйони.
Новий 2012 рік українські автомобілісти зустріли з істотними змінами до правил паркування своїх транспортних засобів. Мова йде про набрання чинності двох положень урядової постанови №1342 від 3 грудня 2009 року. Новації в документі, прийнятому ще при кабінеті Юлії Тимошенко, забороняють стягувати оплату за паркування автомобілів на стоянках, не обладнаних паркоматами.
За великим рахунком, весь хаос, що почався вчора (у перший повноцінний робочий день року - Ред.) на українських дорогах, можна пояснити (а чи вперше?) банальною недоробкою чинного Кабінету міністрів. Свого часу, при прем'єрі Юлії Тимошенко, ця постанова приймалася саме з розрахунком на те, що комунальним службам на місцях, які відповідають за парковку, дається більше двох років на те, щоб обладнати всі майданчики паркоматами. Проте настання 2012-го "прогавила" як місцева влада (вчасно не піднявши питання про кошти на встановлення паркоматів), так і центральна виконавча влада (не спромігшись хоча б відкоректувати постанову відповідно до реалій).
Як би там не було, але з 1 січня абсолютна більшість так званих "денних паркувальних майданчиків" опинилися поза правовим полем. Причому країна отямилася лише вчора - виїхавши після свят на роботу.
"У регіонах ситуація заплутана. Приміром, у Житомирі місцева влада не намагалася схаменутися, заявивши, що гроші з водіїв будуть як і раніше стягуватися. А в Криму влада виявилися більш свідома, та й водії там дають відсіч. Зараз можна сказати, що на півострові практично покінчено з незаконною оплатою. У Криму паркувальники якщо і є, то грошей не вимагають, а навпаки, пропонують свої послуги - мовляв, можете нам заплатити, а ми будемо охороняти вашу машину", - розповів "Коментарям" Дмитро Гнап, голова Громадської організації "Комітет прямої дії".
"Оскільки в Харкові паркоматів немає, то відсутня і можливість платити відповідно до правил. Самі паркувальники, знаючи про це, завжди говорять одне і те ж:" Мені господар сказав, щоб я стояв тут і брав гроші за паркування - тому треба платити". У разі відмови водія заплатити, гроші вимагають наполегливо, але при цьому ніхто не перешкоджає виходу з салону. Крім того, не зафіксовані спроби якогось фізичного впливу на водія або заподіяння його автомобілю якого-небудь збитку", - в свою чергу розповів "Коментарям" юрист Харківського автоклубу Денис Журавель.
Роз'яснити ситуацію навколо парковок у Харкові спробував було директор місцевого департаменту транспорту і зв'язку Сергій Дульфан. Зокрема, на вчорашнє число ним була запланована прес-конференція. Однак в останній момент її скасували. У прес-службі мерії заявили, що причиною стали невідкладні справи головного міського "транспортника", додавши, що найближчим часом пан Дульфан обов'язково зустрінеться з пресою. Поки ж на харківських вулицях розставили таблички з написом: "Вибачте! Стоянку заборонено!"
Радикальне рішення ухвалила Дніпропетровська міськрада. Місцева влада просто тимчасово призупинила дію всіх без винятку договорів з підприємствами, які виграли конкурси з обслуговування денних парковок на території міста.
Що ж стосується Києва, то тут, - багато в чому завдяки величезним доходам від парковок, - вирішили, як говорять у народі, "зіграти в дурника". Так, співробітники КП "Київтранспарксервіс" на вул. Червоноармійській (прямо навпроти відомого НСК "Олімпійський" - Ред.) охоче показали "Коментарям" роздрукований текст урядового постанові №1342, проте акцентували увагу не на 14-му пункті (яким і регламентується обов'язкова наявність паркоматів), а на 29-му - який обумовлює варіанти оплати паркування. Зокрема, в розмові підкреслювалося те, що другий абзац цього пункту дозволяє оплачувати послуги паркування так званим паркувальним талоном - "з рук" співробітника "Київтранспарксервісу".
Але, за великим рахунком, керівництво столичного КП, роздавши співробітникам роздруківку і провівши з ними відповідний "інструктаж" щодо логічних "дірок" в документі, банально їх підставило. Кореспондент "Коментарів" тільки на одному майданчику від двох співробітників підприємства почув приблизно однакові аргументи: "Ми всі розуміємо, але працювати якось треба. Ми - люди маленькі. Начальство сказало - ми виконуємо".
Тільки в Києві, за офіційними даними, на початок 2011-го року налічувалось 203 денні паркувальні майданчики загальною місткістю 9 тис. 367 машиномісць. З них обладнані одним або кількома паркоматами - всього 28 майданчиків на 1 тис. 250 машиномісць або 14% всіх денних парковок. Разом, Київ має близько 8 тис. 120 "комунальних" машиномісць, які з 1 січня знаходяться поза правовим полем.
Враховуючи, що година паркування в столиці обходиться водієві в 7 грн., тільки за ці 60 хвилин через зазначені майданчики "проходить" понад 55 тис. грн., а за всю вчорашню добу (враховуючи тільки робочий час - з 9 ранку за 6 вечора - Ред.) київські автолюбителі поклали незрозуміло в чию кишеню близько 510 тис. грн.
Втім, не скрізь однозначно сприймають зміни до постанови Кабміну. В Одесі, наприклад, на одній з парковок "Коментарям" безапеляційно заявили, що рішення про паркомати було прийнято урядом напередодні Євро-2012, а значить - призначено, в першу чергу, для Києва, Донецька та інших міст, що прийматимуть матчі, але не для Одеси.
На цей випадок Дмитро Гнап радить читачам "Коментарів" не губитися і все фіксувати на мобільні телефони: "Якщо паркувальник все-таки вимагає платити, варто спочатку ввічливо відмовити, посилаючись на норму правил, а далі телефонувати в міліцію. У такій ситуації ми радимо зафіксувати все на фото або відео. І попередити, що якщо щось станеться з автомобілем, то його фото у вас є, і знайти в разі чого буде не складно. Це моментально охолоджує запал".
Андрій Сантарович, Макс Мухін
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас